Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kval till fotbolls-VM 2014

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Danne V
    started a topic Kval till fotbolls-VM 2014

Kval till fotbolls-VM 2014

Sverige (rankade 18)-Kazakstan (rankade 142) 2-0.
    Pissmatch. Målen var mer tur än skicklighet.
    Någon mer än jag som inte är 100% positiva?

• Web-Tor
    replied
    Nicrosoft skrev: Visa inlägg
    Var ju helt rätt match att se på plats, sittandes mitt bland Tyskarna på ena långsidan. Det var kul när vi 11 som var på plats hoppade och vrålade i andra halvlek och alla Tyskarna satt ner tysta
    Bara att gratulera - att du överlevde.

Joachim Löw skrev:
    Kanske kunde jag ha skickat en signal genom att göra ett defensivt byte som kunde ha hjälpt laget
    http://www.dn.se/sport/fotboll/low-erkanner-misstag

Är det en översättningsmiss eller menar han verkligen att Tyskland skulle spelat mer defensivt i andra halvlek? Det var väl precis det som var problemet? Hade dom öst på i samma tempo så hade dom ju vunnit med minst 6-0.

Leave a comment:

• Dryden
    replied
    Din nedrans... att vara på plats! Mäktigt!

Leave a comment:

• Nicrosoft
    replied
    Var ju helt rätt match att se på plats, sittandes mitt bland Tyskarna på ena långsidan. Det var kul när vi 11 som var på plats hoppade och vrålade i andra halvlek och alla Tyskarna satt ner tysta

Leave a comment:

• bossse
    replied
    Hail Shweden

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...ture=endscreen

Leave a comment:

• jme
    replied
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=ktG3xXZbAcM

Såg just alla målen. Måste ge eloge för Zlatan & co. Fantastisk comeback i matchen!

Ni har lite sisu i er.

Leave a comment:

• Web-Tor
    replied
    Det tyska spelet i första halvlek var helt makalöst bra. Sverige spelade naturligtvis inte bra men Tyskland var overkligt bra. I det läget kändes det som att vi skulle vara glada om vi kom undan med ensiffrigt.

Om vi lyckas hålla jämna steg med Tyskland under resten av kvalet får vi en helt avgörande match mot tyskarna på Friends Arena om ganska exakt ett år.

Ja, det är något Lustigt med stolpar...

Leave a comment:

• Dryden
    replied
    Självfallet en helt magisk upphämtning! Helt osannolikt att det skulle kunna hända ens. Bland det sjukaste jag sett landslaget göra. Sena mål av Zlatan i Ungern i all ära, Holland på Råsunda lika så. Det här slår det mesta. Fergie-time när den är som allra bäst.

Men! Vi får inte glömma bort att vi troligtvis såg den absolut lägsta nivå som tyskarna kan vara på och hur rubbat sinnessjukt bra de är när de faktiskt kan och vill. Första halvlek var det män mot pojkar. Fullständigt utskåpning, total klasskillnad och ett oerhört blekt svenskt landslag. Där har vi en del att lära och hur skråen tänktes det i laguttagningen? Wtf? Bland det sämsta jag sett landslaget prestera. Färöarna i fredags och Österrike för tolv-femton år sedan på Råsunda (hösten 1997 (?) när Kenneth Andersson missade straffen med sina gula omtalade skor) i all ära. Klasskillnad när den är som allra värst.

Sedan all cred till Lustig som sätter sitt mål på första stolpen...

Leave a comment:

• M@gnus
    replied
    Web-Tor skrev: Visa inlägg
    Fy f*n vad svenska landslaget är bra!

Vi spöar Holland i EM-kvalet. Under EM ger vi Frankrikes deras första förlust på två år. Vänder 0-4 till 4-4 på bortaplan mot Tyskland.
    Japp, det är magiskt!

Leave a comment:

• Web-Tor
    replied
    Fy f*n vad svenska landslaget är bra!

Vi spöar Holland i EM-kvalet. Under EM ger vi Frankrikes deras första förlust på två år. Vänder 0-4 till 4-4 på bortaplan mot Tyskland.

Leave a comment:

• :stefan:
    replied
    Icebreaker skrev: Visa inlägg
    Alltid kul att höra Lasse G vid sådana här speciella tillfällen:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5312185

Haha, en aaaning skillnad i röstläge på 4-1 och 4-4...

Leave a comment:

• Icebreaker
    replied
    Alltid kul att höra Lasse G vid sådana här speciella tillfällen:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5312185

Leave a comment:

replied
    Den som inte hade lärt sig innan i kväll att matchen inte är slut förrän den feta domaren blåser i pipan har nog ångrat sig nu... Vilken brutal match!

Leave a comment:

replied
    Dryden skrev: Visa inlägg
    Man kan klaga på felpassningar och idiotiska infall men man busvisslar inte ut sitt lag konstant.

Leave a comment:

• Dryden
    replied
    Jag läste en "checklista" en gång inför mitt första besök på Old Trafford. Där stod det bland annat att man bör ge fan i att bua ut sitt favoritlag. Och av alla de matcherna jag sett ManU spela på Old Trafford (alla på TV förutom två gånger live) så har det mig veterligen ALDRIG buats (något som man dock tyvärr ser på andra lags hemmaarenor, Arsenals "fans" är nog nästan värst faktiskt) åt att (om) hemmalaget spelar skitfotboll.

Man kan klaga på felpassningar och idiotiska infall men man busvisslar inte ut sitt lag konstant.

Leave a comment:

Working...
X