Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kval till fotbolls-VM 2014

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kval till fotbolls-VM 2014

    Sverige (rankade 18)-Kazakstan (rankade 142) 2-0.
    Pissmatch. Målen var mer tur än skicklighet.
    Någon mer än jag som inte är 100% positiva?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

  • #2
    Jag är inte ens 20% positiv efter det där sketet.
    @aviddevguy

    Kommentera


    • #3
      @nders skrev: Visa inlägg
      Jag är inte ens 20% positiv efter det där sketet.
      Det var lite sarkasm i mitt "100%".
      Esk i DN sammanfattade ganska bra: http://www.dn.se/sport/fotboll/johan...sett-horribelt
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera


      • #4
        [citat=Danne V]Det var lite sarkasm i mitt "100%".[/citat]Don't I know it!

        Zlatans passning till 2-0 var i princip det enda som var sevärt. Annars tillhörde Perlskogs (var det väl?) anekdot om musikläraren Zoltan det mest minnesvärda.
        @aviddevguy

        Kommentera


        • #5
          Värdelös match och uselt av publiken i Malmö att börja bua. Man buar inte, jävla medgångssupportrar!

          Toppklass däremot av våra ytterbackar, kom kazakerna runt där en enda gång? Alltid något att "ta med sig"...

          För att inte tala om Lustigs perfekta framspelning till Elm förresten.
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

          Kommentera


          • #6
            :stefan: skrev: Visa inlägg
            Värdelös match och uselt av publiken i Malmö att börja bua. Man buar inte, jävla medgångssupportrar!

            ...

            För att inte tala om Lustigs perfekta framspelning till Elm förresten.
            Instämmer helt, man buar fantamig inte ut sitt lag på hemmaplan. Eller på bortaplan. Någonsin. Man håller käften eller lyfter laget till nya nivåer. 12 spelaren, någon?
            resebloggen # twitter # instagram

            Kommentera


            • #7
              Förresten, Zlatans varning, vad i glödheta var det bra för? Ta en trettiometersrush för att springa fram och skälla på domaren som en bandhund - då blir det ett gult, kaptensbindel eller inte. Den bindeln som dessutom påtalar att man borde vara något av en förebild.

              Lagkaptenen varnad. För protest. Mot Kazakstan. Hemma.
              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

              Kommentera


              • #8
                Jag tycker buandet var helt i sin ordning. Klart som fan att folk ska få uttrycka vad dom känner.

                Att det skulle vara synonymt med att vara "medgångssupportrar" är ju faktiskt bara trams - som om du skulle älska dina barn mindre de gånger du blir förbannad på dom och ger dom skäll.

                Dessutom: I min bok är en medgångssupporter snarare någon som håller på det lag som för tillfället är mest framgångsrikt, i princip oavsett vilket det är. Och det kriteriet gäller ju knappast i det här fallet.

                Hoppas bara Hamrén begrep att buandet omfattade honom också.
                Last edited by Danne V; 2012-09-13, 13:44. Anledning: Lite mer utförligt
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

                Kommentera


                • #9
                  :stefan: skrev: Visa inlägg
                  Lagkaptenen varnad. För protest. Mot Kazakstan. Hemma.
                  +1
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

                  Kommentera


                  • #10
                    Danne V skrev: Visa inlägg
                    Jag tycker buandet var helt i sin ordning. Klart som fan att folk ska få uttrycka vad dom känner.

                    Att det skulle vara synonymt med att vara "medgångssupportrar" är ju faktiskt bara trams - som om du skulle älska dina barn mindre de gånger du blir förbannad på dom och ger dom skäll.
                    Vilken kritik tar mest skruv, den där chefen skäller ut dig och kallar dig värdelös eller den där chefen uppmuntrar och säger "försök igen"?
                    Av alla matcher jag varit på har jag aldrig upplevt att det utbuade laget ryckt upp sig såpass att det märkts, snarare har spelarna blivit mer frustrerade och dragit på sig onödiga frisparkar och varningar efter galna satsningar efter bollen/pucken.

                    Danne V skrev: Visa inlägg
                    Dessutom: I min bok är en medgångssupporter snarare någon som håller på det lag som för tillfället är mest framgångsrikt, i princip oavsett vilket det är. Och det kriteriet gäller ju knappast i det här fallet.
                    Inte i min bok. En medgångssupporter är en sådan som bara vädrar sin lagtillhörighet i medvind, dagen efter en stor derbyseger eller när ligan redan är vunnen. Aldrig har en halsduk på sig dagen efter en stor derbyförlust eller ser på andra matcher än det egna lagets.
                    Det är också de som inte har något tålamod med det egna laget och börjar just bua så snart tre passningar i rad missats. Om de öht skulle våga sig till en match där de inte redan vet slutresultatet alltså.

                    Danne V skrev: Visa inlägg
                    Hoppas bara Hamrén begrep att buandet omfattade honom också.
                    Det hoppas jag verkligen inte. Kan man någon gång ha lite jävla tålamod med ledare på hög nivå? Hamrén är en erkänt skicklig tränare och om han fick någorlunda arbetsro att jobba in sitt spelsystem och sitt tänkande i laget skulle det gå mycket bättre. Visst, Ukrainamatchen var usel, men mot Frankrike och framförallt mot Holland i kvalet syntes det att vi kan bara vi vill.

                    Långsiktighet lönar sig i längden, se på Wenger i Arsenal, Ferguson i United eller för all del Bill Shankly - de har fått tid på sig och har presterat toppresultat i åratal.

                    Nåja, det är två år kvar till VM startar, tills dess ska vi väl lyckas skrapa ihop tillräckligt med poäng för att ta oss dit...

                    Tills dess hoppas jag SvFF sänker priset på biljetterna så inte bara bortskämda brats har råd att gå på landskamp.
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                    Kommentera


                    • #11
                      :stefan: skrev: Visa inlägg
                      Förresten, Zlatans varning, vad i glödheta var det bra för? Ta en trettiometersrush för att springa fram och skälla på domaren som en bandhund - då blir det ett gult, kaptensbindel eller inte.
                      Åh jösses vad det lockar att länka till Mascheranos trettiometersruch på Old Trafford...
                      resebloggen # twitter # instagram

                      Kommentera


                      • #12
                        :stefan: skrev: Visa inlägg
                        Vilken kritik tar mest skruv, den där chefen skäller ut dig och kallar dig värdelös eller den där chefen uppmuntrar och säger "försök igen"?
                        Heh...visst. För resonemangets skull ska jag låtsas som att det där stämmer - vilket det inte alltid gör. Om min fiktive chef skulle stå framför mig och kalla mig för värdelös så skulle det sannolikt vara jävligt obehagligt.

                        Om jag däremot var en spelare i ett helt fotbollslag, dvs en kugge i ett kollektiv, som blir utbuat av delar av publiken och jag samtidigt visste att laget (och kanske jag själv) spelade som nötter - då skulle jag ta det på ett helt annat sätt. Buandet skulle vara tråkigt, visst, men rättvist och inte obehagligt. Och jag skulle skärpa till mig som fan.

                        Du är tydligen en på miljonen som aldrig någonsin blir förbannad och höjer rösten. Jag lyfter på hatten och gratulerar. Vi andra, mer vanliga människor som inte kan ståta med samma imponerande självdisciplin kan ibland inte hålla igen när vi blir ilskna eller besvikna serru.

                        :stefan: skrev: Visa inlägg
                        Inte i min bok. En medgångssupporter är en sådan som bara vädrar sin lagtillhörighet i medvind, dagen efter en stor derbyseger eller när ligan redan är vunnen. Aldrig har en halsduk på sig dagen efter en stor derbyförlust eller ser på andra matcher än det egna lagets.
                        Det är också de som inte har något tålamod med det egna laget och börjar just bua så snart tre passningar i rad missats. Om de öht skulle våga sig till en match där de inte redan vet slutresultatet alltså.
                        OK. Vi har väl lite olika definitioner på vad en medgångssupporter är, fair enough.

                        Men dina fördomar stör litegrann. Hur vet du exakt vilka som buade och hur deras förhållande till landslaget ser ut? Hur dom är som supportrar? Hur stort deras tålamod är (det handlade ju knappast om "tre passningar i rad missats", utan 75 minuters dåligt spel)? Att det bara är "bortskämda brats" som har råd att se en landskamp live? Är inte det ganska arrogant tycker du?

                        Och så kan jag ju bara inte låta bli att påpeka den bibliska ironin i att du å ena sidan skriver att kritik ska vara "uppmuntrande" och att man ska ha "tålamod" medan du samtidigt inte har några problem med att avfärda publiken med invektiv som "jävla medgångssupportrar" och "brats" utan att du vare sig har täckning för det eller visar att du själv besitter egenskaperna du kräver av dom.

                        :stefan: skrev: Visa inlägg
                        Det hoppas jag verkligen inte. Kan man någon gång ha lite jävla tålamod med ledare på hög nivå?
                        Huh? Det är väl ingen - i vart fall som jag vet - krävt hans avgång. Vart fick du det ifrån? Att han skulle ta åt sig av buandet gällde snarare att han borde ha coachat laget bättre när det gick så trögt.
                        Last edited by Danne V; 2012-09-14, 14:08.
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera


                        • #13
                          Danne V skrev: Visa inlägg
                          Någon mer än jag som inte är 100% positiva?
                          Jag tycker att det ser ut ungefär som vanligt. Vi är ofta väldigt bleka mot sämre nationer samtidigt som vi kan slå både Nederländerna och Frankrike när vi spelar bra.

                          Men det är nog inte bara sverige som har det så. Italien hade länge bara 1-0 mot Malta (2:a målet kom i 92:a minuten). England spelade oavgjort mot Ukraina. Argentina spelade oavgjort mot Peru. Finns säkert många fler liknande resultat bara i den här kvalomgången.

                          När det gäller just Kazakstan verkar de ha fått en bra start i kvalet. Man var bara några minuter i från att få tre poäng mot Irland.
                          /Tor
                          Jag och mina bilder.

                          Kommentera


                          • #14
                            Web-Tor skrev: Visa inlägg
                            Men det är nog inte bara sverige som har det så. Italien hade länge bara 1-0 mot Malta (2:a målet kom i 92:a minuten). England spelade oavgjort mot Ukraina. Argentina spelade oavgjort mot Peru. Finns säkert många fler liknande resultat bara i den här kvalomgången.
                            Att resultaten inte alltid blir som man hoppas förstår nog de flesta. Det var själva spelet som var uruselt.

                            Men å andra sidan: Efter matchen var det nån spelare (Wernbloom?) som hade sagt något om att "det ju är bättre att ha gjort en skitmatch och fatta att man måste skärpa till sig än att vinna med 5-0 och tro att man är världsmästare"...

                            Kanske ligger nåt i det.
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                            Våga Vägra
                            FaceBook

                            Kommentera


                            • #15
                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Heh...visst. För resonemangets skull ska jag låtsas som att det där stämmer - vilket det inte alltid gör. Om min fiktive chef skulle stå framför mig och kalla mig för värdelös så skulle det sannolikt vara jävligt obehagligt.
                              Japp, det är det. Jag har en sån chef och det önskar jag ingen annan att ha. Sporrar det mig till att jobba bättre? Knappast.

                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Om jag däremot var en spelare i ett helt fotbollslag, dvs en kugge i ett kollektiv, som blir utbuat av delar av publiken och jag samtidigt visste att laget (och kanske jag själv) spelade som nötter - då skulle jag ta det på ett helt annat sätt. Buandet skulle vara tråkigt, visst, men rättvist och inte obehagligt. Och jag skulle skärpa till mig som fan.
                              Fast nu utgår du från att de verkligen kan skärpa sig så att säga. Men är man inte hopspelade som ett klubblag utan ett landslag med mycket nytt folk och med en ny spelidé, då kommer löpningarna vid fel tillfälle, då missas väggpassningarna, då hamnar inläggen ständigt hos motståndarens mittbackar. Det är knappast något som per automatik blir bättre bara för att tusentals personer buar åt dig. Man blir inte bättre bara för att man vill bli bättre. Fast det hade varit praktiskt.

                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Du är tydligen en på miljonen som aldrig någonsin blir förbannad och höjer rösten. Jag lyfter på hatten och gratulerar. Vi andra, mer vanliga människor som inte kan ståta med samma imponerande självdisciplin kan ibland inte hålla igen när vi blir ilskna eller besvikna serru.
                              Ojojoj, jag och mina stolsgrannar vrålar åt samtliga på planen inklusive bollkallarna varje match - men att gå från spontana "Men passa då för faaan, han springer ju offside annars!" till att bua med en hel sektion/läktare/arena, det är en milsvid skillnad.

                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Men dina fördomar stör litegrann. Hur vet du exakt vilka som buade och hur deras förhållande till landslaget ser ut? Hur dom är som supportrar? Hur stort deras tålamod är (det handlade ju knappast om "tre passningar i rad missats", utan 75 minuters dåligt spel)? Att det bara är "bortskämda brats" som har råd att se en landskamp live? Är inte det ganska arrogant tycker du?
                              Haha, du tror inte att jag tog i rejält där kanske..? Men däremot är jag ganska övertygad om att andelen "de som inte går på fotboll så ofta" är högre på en landskamp än på en ligamatch. AIK har sålt över 12 000 årskort och merparten av publiken ser i princip alla hemmamatcher. Jag har svårt att tro att en lika stor andel av publiken på en landskamp går lika regelbundet på fotboll - därav min grundtanke om "orutin" eller hur man ska uttrycka det.
                              Kan ju bara jämföra med mig själv, jag går på samtliga AIKs hemmamatcher (om jag inte är bortrest osv) och de senaste åren har jag dessutom följt försäsongen på Skytteholm - men jag har aldrig gått på en landskamp. Syrran däremot har varit på ett helt gäng landskamper - därför att hon får biljetter genom jobbet.


                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Huh? Det är väl ingen - i vart fall som jag vet - krävt hans avgång. Vart fick du det ifrån? Att han skulle ta åt sig av buandet gällde snarare att han borde ha coachat laget bättre när det gick så trögt.
                              Så varför tyckte du det var bra att det buades även åt Hamrén då?
                              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                              Kommentera

                              Working...
                              X