Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kval till fotbolls-VM 2014

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Danne V skrev: Visa inlägg
    Att resultaten inte alltid blir som man hoppas förstår nog de flesta. Det var själva spelet som var uruselt.
    Det svenska spelet är som sagt ofta dåligt mot sämre motstånd. Så jag är ungefär lika positiv som vanligt.
    /Tor
    Jag och mina bilder.

Kommentera

Ärligt så är jag ganska förbluffad över att du nu kläcker ur dig en massa bisarra "sanningar" eftersom du normalt brukar ha bra koll på saker och ting.
      :stefan: skrev: Visa inlägg
      Japp, det är det. Jag har en sån chef och det önskar jag ingen annan att ha. Sporrar det mig till att jobba bättre? Knappast.
      Du fattade alltså inte skillnaden mellan att bli tillrättavisad/kritiserad som individ och som en del i ett kollektiv?
      Fast nu utgår du från att de verkligen kan skärpa sig så att säga. Men är man inte hopspelade som ett klubblag utan ett landslag med mycket nytt folk och med en ny spelidé, då kommer löpningarna vid fel tillfälle, då missas väggpassningarna, då hamnar inläggen ständigt hos motståndarens mittbackar. Det är knappast något som per automatik blir bättre bara för att tusentals personer buar åt dig. Man blir inte bättre bara för att man vill bli bättre. Fast det hade varit praktiskt.
      Trams. Sverige är rankade 18 och Kazakstan 142. Dom har haft samma (dåliga?) förutsättningar att spela ihop sig som vi har haft.

Och jo, man blir nästan alltid bättre om man skärper sig och faktiskt vill bli bättre.

Ojojoj, jag och mina stolsgrannar vrålar åt samtliga på planen inklusive bollkallarna varje match - men att gå från spontana "Men passa då för faaan, han springer ju offside annars!" till att bua med en hel sektion/läktare/arena, det är en milsvid skillnad.
      Ah...så du menar att varje enskild åskådare ansvarar för att inte fler än han/hon själv (och eventuellt stolsgrannarna) ropar samma sak? Alltså, om du ropar "buuuu!" eller "passa då för fan" så är det OK. Men om 1.000 andra på samma läktare skulle tycka och ropa samma sak samtidigt, då är du och de andra ena "jävla medgångssupporters" och "brats"?

Haha, du tror inte att jag tog i rejält där kanske..? Men däremot är jag ganska övertygad om att andelen "de som inte går på fotboll så ofta" är högre på en landskamp än på en ligamatch. AIK har sålt över 12 000 årskort och merparten av publiken ser i princip alla hemmamatcher. Jag har svårt att tro att en lika stor andel av publiken på en landskamp går lika regelbundet på fotboll - därav min grundtanke om "orutin" eller hur man ska uttrycka det.
      Kan ju bara jämföra med mig själv, jag går på samtliga AIKs hemmamatcher (om jag inte är bortrest osv) och de senaste åren har jag dessutom följt försäsongen på Skytteholm - men jag har aldrig gått på en landskamp. Syrran däremot har varit på ett helt gäng landskamper - därför att hon får biljetter genom jobbet.
      OK. Du är Bror Duktig, mönstersupportern som är stilbildare och som bestämmer hur andra ska uppföra sig. Kriteriet är tydligen att "man ska gå på fotboll ofta" för att du ska ge godkänt betyg. De - som till skillnad mot dig - varken har tid, råd eller möjlighet att gå på fotboll mer än någon gång om året och dessutom ropar "buuuuu" när spelarna presterar långt under sin kapacitet är alltså "medgångssupporters" och "brats". Got it.

Det mystiska är fortfarande att du vet att det var "medgångssupportrar" och "brats" (enligt dina definitioner alltså) som buade. Det skulle vara otroligt intressant att få veta hur du fick reda på det. Berätta hur du luskade ut det!

Noterar också att du undviker att svara på varför du själv tycker att det är OK för dig att vräka ur dig dina åsikter och invektiv om en grupp (den buande publiken) och samtidigt kritisera samma grupp för att dom gör exakt samma sak gentemot andra (landslaget).

Så varför tyckte du det var bra att det buades även åt Hamrén då?
      Nu tror jag du missade vad jag skrev tidigare. Eller?

Men whatever. Vi får nog vara överens om att vi inte är överens....
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
        Ärligt så är jag ganska förbluffad över att du nu kläcker ur dig en massa bisarra "sanningar" eftersom du normalt brukar ha bra koll på saker och ting.
        Nej, nu lägger jag ner. Jag har annat att ägna mig åt och jag ids inte gaffla med dig när du redan bestämt dig för att din åsikt är den enda rätta.

Varsågod, plats för spydiga kommentarer.
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Nej, nu lägger jag ner. Jag har annat att ägna mig åt och jag ids inte gaffla med dig när du redan bestämt dig för att din åsikt är den enda rätta.

Varsågod, plats för spydiga kommentarer.
          Jag har inte alls bestämt mig för att "min åsikt" är den rätta eller tänkt leverera spydiga kommentarer. Ingen hade över huvud taget någon åsikt om detta förrän du (och senare Dryden) började ösa galla över de i publiken som buade. Vilket jag alltså inte höll med er om.

Du/ni öppnade således den dörren, och det är konstigt (och en besvikelse för mig eftersom jag alltid tyckt att du varit hyfsat vaken) att du inte vill svara på mina frågor/antaganden utan istället väljer att dra dig tillbaka med en klassisk offer-retorik ("buhuuuu, så elak du är mot mig").

Whatever........
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Jag läste en "checklista" en gång inför mitt första besök på Old Trafford. Där stod det bland annat att man bör ge fan i att bua ut sitt favoritlag. Och av alla de matcherna jag sett ManU spela på Old Trafford (alla på TV förutom två gånger live) så har det mig veterligen ALDRIG buats (något som man dock tyvärr ser på andra lags hemmaarenor, Arsenals "fans" är nog nästan värst faktiskt) åt att (om) hemmalaget spelar skitfotboll.

Man kan klaga på felpassningar och idiotiska infall men man busvisslar inte ut sitt lag konstant.
            resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Dryden skrev: Visa inlägg
              Man kan klaga på felpassningar och idiotiska infall men man busvisslar inte ut sitt lag konstant.

Kommentera

Den som inte hade lärt sig innan i kväll att matchen inte är slut förrän den feta domaren blåser i pipan har nog ångrat sig nu... Vilken brutal match!

Kommentera

Alltid kul att höra Lasse G vid sådana här speciella tillfällen:
                  http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5312185

I'm a dog chasing cars.

Kommentera

Icebreaker skrev: Visa inlägg
                    Alltid kul att höra Lasse G vid sådana här speciella tillfällen:
                    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5312185

Haha, en aaaning skillnad i röstläge på 4-1 och 4-4...

Kommentera

Fy f*n vad svenska landslaget är bra!

Vi spöar Holland i EM-kvalet. Under EM ger vi Frankrikes deras första förlust på två år. Vänder 0-4 till 4-4 på bortaplan mot Tyskland.
                      /Tor
                      Jag och mina bilder.

Kommentera

Web-Tor skrev: Visa inlägg
                        Fy f*n vad svenska landslaget är bra!

Vi spöar Holland i EM-kvalet. Under EM ger vi Frankrikes deras första förlust på två år. Vänder 0-4 till 4-4 på bortaplan mot Tyskland.
                        Japp, det är magiskt!
                        /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                        [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Kommentera

Självfallet en helt magisk upphämtning! Helt osannolikt att det skulle kunna hända ens. Bland det sjukaste jag sett landslaget göra. Sena mål av Zlatan i Ungern i all ära, Holland på Råsunda lika så. Det här slår det mesta. Fergie-time när den är som allra bäst.

Men! Vi får inte glömma bort att vi troligtvis såg den absolut lägsta nivå som tyskarna kan vara på och hur rubbat sinnessjukt bra de är när de faktiskt kan och vill. Första halvlek var det män mot pojkar. Fullständigt utskåpning, total klasskillnad och ett oerhört blekt svenskt landslag. Där har vi en del att lära och hur skråen tänktes det i laguttagningen? Wtf? Bland det sämsta jag sett landslaget prestera. Färöarna i fredags och Österrike för tolv-femton år sedan på Råsunda (hösten 1997 (?) när Kenneth Andersson missade straffen med sina gula omtalade skor) i all ära. Klasskillnad när den är som allra värst.

Sedan all cred till Lustig som sätter sitt mål på första stolpen...
                          resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Det tyska spelet i första halvlek var helt makalöst bra. Sverige spelade naturligtvis inte bra men Tyskland var overkligt bra. I det läget kändes det som att vi skulle vara glada om vi kom undan med ensiffrigt.

Om vi lyckas hålla jämna steg med Tyskland under resten av kvalet får vi en helt avgörande match mot tyskarna på Friends Arena om ganska exakt ett år.

Ja, det är något Lustigt med stolpar...
                            /Tor
                            Jag och mina bilder.

Kommentera

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=ktG3xXZbAcM

Såg just alla målen. Måste ge eloge för Zlatan & co. Fantastisk comeback i matchen!

Ni har lite sisu i er.
                              Min blogg | Mina böcker

Kommentera

Hail Shweden

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...ture=endscreen

Kommentera

Working...
                                X