Meddelande

Minska
No announcement yet.

Fotbolls-EM 2012 i Polen/Ukraina

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fotbolls-EM 2012 i Polen/Ukraina

    Det börjar dra ihop sig. Drygt en vecka kvar bara innan öppningsmatchen äger rum i Warsawa och ytterligare ett par dagar till Sveriges match mot Ukraina (som jag själv ska åka till!). Vad tror vi om Sveriges förutsättningar, 3-2 mot Island igår men jag såg själv inte matchen förutom Chippens mål. Känns betydligt mer hoppfullt och spännande med "nya" landslaget under Hamrén om jag själv får lägga fram en teori. Det kan nog gå riktigt bra.

    Vill passa på att tipsa om TV-tablån jag satte ihop (som SVT gjorde till VM 2010), om man nu vill ha pejl på alla tider i dumburken. http://www.dryden.se/2012/05/tv-tablan-for-fotbolls-em/
    resebloggen # twitter # instagram

  • #2
    Dryden skrev: Visa inlägg
    Vill passa på att tipsa om TV-tablån jag satte ihop (som SVT gjorde till VM 2010), om man nu vill ha pejl på alla tider i dumburken. http://www.dryden.se/2012/05/tv-tablan-for-fotbolls-em/
    Lysande, tänkte precis leta efter en EM-kalender.
    Break a rule!

    Kommentera


    • #3
      Briljant!
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera


      • #4
        Känns lite som att det kan gå hur som helst för Sveriges del. Med Lagerbäck så visste man att alla matcher skulle sluta 1-1 och att Sverige skulle gå vidare från gruppen men bli utslagna i kvarten (typ).

        Nu kan det allt från succé till fiasko men det blir troligtvis roligare fotboll. :-)
        /Tor
        Jag och mina bilder.

        Kommentera


        • #5
          Jag har aldrig fattat denna extrema (näst intill paranoida) fokusering på tränaren...

          Lagkänslan är underkastad Den Heliga Tränaren samt hans förehavanden... Fotboll är väl en lagsport!? Ja, ibland (väldigt ofta, för att vara mindre diffus) kan man verkligen undra!!
          - Vad hette La Liga då det begav sig?
          - Då Liga.

          Kommentera


          • #6
            En bra ledare ska väl inte underskattas, eller vad menar du?
            resebloggen # twitter # instagram

            Kommentera


            • #7
              För all del inte, men så snart det går dåligt för ett lag, då är det Den Stora Ledaren som får sparken, att laget gör en dålig insats och kanske även individuella spelare, har inte samma nyhetsvärde...

              Samma om det går bra för En Ledare...
              Nåja!!
              Det är väl jag som inte förstår mig på sporten.
              Det finns ju trots allt några miljoner utövare, en miljard fans och en handfull framgångsrika!

              You win!! :-)
              - Vad hette La Liga då det begav sig?
              - Då Liga.

              Kommentera


              • #8
                civilpolisen skrev: Visa inlägg
                Jag har aldrig fattat denna extrema (näst intill paranoida) fokusering på tränaren...
                Detta är så löjligt skrivit att det knappt är värt att kommentera men eftersom det bara är jag som nämnt förbundskaptenen (eller tränaren som du kallar honom) så antar jag att det är mig du syftar på.

                Ja, fotboll är en lagsport och det är förbundskaptenen som sätter ihop laget. Han har därmed en avgörande roll i hur spelet ser ut.
                /Tor
                Jag och mina bilder.

                Kommentera


                • #9
                  Många gånger "sparkas" tränaren i samförstånd med just tränaren. Det behöver inte alls vara tränarens fel att det går dåligt men om han/hon sparkas brukar det röras om i grytan och spelarna får förhoppningsvis en rejäl tankeställare. En ny tränare brukar förändra laget på ett eller annat sätt.

                  /edit
                  Samma sak gäller målvakten i många lag sporter. Om målvakten byts ut sker en förändring i laget, man får bara hoppas att det blir bättre. Målvakten behöver dock inte vara den sämsta spelaren.
                  Mitt företag

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag menade förbundskaptenen, men hittade inte ordet. Det är inte alls till dig eller din insats i denna tråden.

                    Tänk snarare alla nyhetsinslag de senaste 15 åren då det gjorts rejäla djupdykningar och analyser som mynnar ut i att förbundskaptenens vara eller icke.

                    ***
                    Men som jag såg på TV i morse faktiskt, förbundskaptenen (vad han nu heter) blev till frågad om laguppställningen och svarade att han har världens svåraste jobb för det finns så enormt många andra som kan det där bättre än vad han kan!

                    Intressant reflektion!! :-)

                    Jag är inte superintresserad av olika sporter... Jag kan titta om det behövs... men det är ofta rätt onödigt. Det kommer ju Enormt Viktiga Mästerskap hela tiden, i en aldrig sinande ström!! Så man missar ju aldrig någonting. Egentligen.
                    - Vad hette La Liga då det begav sig?
                    - Då Liga.

                    Kommentera


                    • #11
                      civilpolisen skrev: Visa inlägg
                      Jag menade förbundskaptenen, men hittade inte ordet. Det är inte alls till dig eller din insats i denna tråden.

                      Tänk snarare alla nyhetsinslag de senaste 15 åren då det gjorts rejäla djupdykningar och analyser som mynnar ut i att förbundskaptenens vara eller icke.

                      ***
                      Men som jag såg på TV i morse faktiskt, förbundskaptenen (vad han nu heter) blev till frågad om laguppställningen och svarade att han har världens svåraste jobb för det finns så enormt många andra som kan det där bättre än vad han kan!

                      Intressant reflektion!! :-)

                      Jag är inte superintresserad av olika sporter... Jag kan titta om det behövs... men det är ofta rätt onödigt. Det kommer ju Enormt Viktiga Mästerskap hela tiden, i en aldrig sinande ström!! Så man missar ju aldrig någonting. Egentligen.
                      Men vilket jävla trams!

                      De allra flesta här på wF och annorstädes har det goda omdömet att helt enkelt inte posta i trådar som handlar om ämnen dom varken är intresserade av eller kan något om.

                      Något att ta efter du också?
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                      Våga Vägra
                      FaceBook

                      Kommentera


                      • #12
                        Oj. Man brukar ju säga i andra sammanhang att ett dåligt genrep resulterar i en kanonbra premiär. Får hoppas det, för jag blev inte imponerad av det svenska spelat alls.

                        (Syftar alltså på den just avslutade matchen Sverige - Serbien)
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera


                        • #13
                          Bådar gott inför Ukraina-matchen, då jävlar står en annan och skrålar nationalsången i Kiev!
                          resebloggen # twitter # instagram

                          Kommentera


                          • #14
                            Danne V skrev: Visa inlägg
                            Oj. Man brukar ju säga i andra sammanhang att ett dåligt genrep resulterar i en kanonbra premiär. Får hoppas det, för jag blev inte imponerad av det svenska spelat alls.
                            Då kan vi få det tufft mot Ukraina för deras genrep har gått betydligt sämre. Förlust mot Österrike och Turkiet.
                            /Tor
                            Jag och mina bilder.

                            Kommentera


                            • #15
                              Här är historiens mest meningslösa EM-länk:

                              http://edition.cnn.com/2012/06/07/sp...html?hpt=hp_c3
                              /Tor
                              Jag och mina bilder.

                              Kommentera

                              Working...
                              X