Meddelande

Minska
No announcement yet.

Fotbolls-EM 2012 i Polen/Ukraina

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

:stefan: skrev: Visa inlägg
    Gott att se Spanien i final!
    Hemskt att se Spanien i final. Gott att se Italien i final.
    resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Före matchen igår hade jag Tyskland som favorit. Dom hade ju lirat fullständigt fantastiskt effektivt och underhållande hela vägen fram medan Italien till synes hade stapplat fram till semin endast tack vare Buffon, Pirlo och matjord i fickorna.

Men igår lyfte dom sig, gipskatterna, och spelade fenomenalt. Tyskarna var ju totalt förvirrade, framförallt på mittfältet. Och då får man ändra åsikt: visst sjutton är Italienarna värda en finalplats!

(Egentligen bryr jag mig inte alls om vilka som spelar final så länge matchen blir bra och dramatisk. Men det är ju alltid kul med högoddsare. Så det hade inte gjort ont om t.ex. Portugal vunnit straffläggningen i förrgår....)
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Kommentera

Före matchen igår hade jag Tyskland som favorit. Dom hade ju lirat fullständigt fantastiskt effektivt och underhållande hela vägen fram medan Italien till synes hade stapplat fram till semin endast tack vare Buffon, Pirlo och matjord i fickorna.

Men igår lyfte dom sig, gipskatterna, och spelade fenomenalt. Tyskarna var ju totalt förvirrade, framförallt på mittfältet. Och då får man ändra åsikt: visst sjutton är Italienarna värda en finalplats!

(Egentligen bryr jag mig inte alls om vilka som spelar final så länge matchen blir bra och dramatisk. Men det är ju alltid kul med högoddsare. Så det hade inte gjort ont om t.ex. Portugal vunnit straffläggningen i förrgår....)
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Hade tippat Tyskland-Spanien i final med Tyskland som segrare. Italien – som jag inte brukar gilla – spelar bättre och mer underhållande än någonsin i detta EM. Segern i går kändes rättvis, även om tyskarna var nära att få in bollen vid flera tillfällen i första halvlek.

Hoppas att Spanien får ordning på sitt anfallsspel till finalen så att vi slipper se en evighet av (visserligen briljanta) passningar på mittfältet, utan att det händer så mycket mer.
          Break a rule!

Kommentera

Jag hoppas Italien får till något som kan liknas Portugals första halvlek mot Spanien, fast över hela matchen. Där fick de noll ytor att slå sitt bedrövligt tråkiga sidledsspel vilket gynnade både match och Portugal. Såg tyvärr inte den andra semin men har hört och sett lite av den och det känns väl rättvist med blått i finalen.

Ikväll finns det inga andra alternativ än att spaggarna tar hem det. Spanien behöver det. Världen behöver det. Universum också. Och Italien själva då såklart. Men det kanske är deras "kall". 2006 var det ju också kris i den inhemska fotbollen...
            resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

3D-sändning på Tv4 Sport Extra Plus-tjafset, effektivt sätt att tvinga 99% av tittarna till vanliga fyran för att glo på 14 minuter reklam i halvtid.
              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

:stefan: skrev: Visa inlägg
                3D-sändning på Tv4 Sport Extra Plus-tjafset, effektivt sätt att tvinga 99% av tittarna till vanliga fyran för att glo på 14 minuter reklam i halvtid.
                Kommentatorerna var inget vidare heller... Dock var 3D-upplevelsen värt det alla gånger om!

Alla som gnäller på Spaniens "tråkiga" spel kan väl sluta gnälla nu. Snabba kontringar, grymt försvarsspel och många mål i en stor final. Skittråkigt!
                Mitt företag

Kommentera

Fast all spänning förstördes ju av två skador på Italien där Mottas vart minst sagt ödesdiger. Men varför i glödheta tog de ut Montolivo? Och var verkligen Cassano slutkörd redan i halvtid? Märkligt.
                  My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Skäligt resultat! Viva Espana
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

Kommentera

Working...
                    X