Meddelande

Minska
No announcement yet.

Garmin Forerunner 405CX?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Garmin Forerunner 405CX?

    Tjena,

    Har kört RunKeeper till min HTC ett tag och det har fungerat bra. Igår testade jag för första gången samma program för iPod och det var en ren katastrof, programmet sade 4.1km över spåret som jag _vet_ är 11km långt, plus att allt annat var en katastrof...

    Så har kollat lite på olika "riktiga" klockor idag och har fastnat för den här.

    Någon som har erfarenhet av den här eller någon liknande? Garmin är ju ett välkänt och stort märke och _bör_ ju vara bra. Priset verkar också rimligt.

    Någon med mer info?

    Tack!
    //Micke Andersson
    Hemsida | Kontakta
    ----------------------
    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

  • #2
    Jag var inne på samma spår själv i somras och det blev då en Forerunner 305. Kolla den här tråden - http://www.webforum.nu/showthread.php?t=175881 - och se mina slutsatser där en bit ner.

    Jag är mycket nöjd med 305:an bortsett från armbandet. Det är något gummumaterial som verkar spricka väldigt lätt, jag har redan fått en klocka helt utbytt på grund av det och den nya verkar lida av samma sak. Jag har inte ens klockan särskilt hårt spänd, ändå blir det små sprickmärken i den. Det kanske ska vara så, kanske inte, men det känns inte helt hundra faktiskt.

    Men klockan som sådan är jag mycket nöjd med för priset på knappt 1300 dessutom.
    resebloggen # twitter # instagram

    Kommentera


    • #3
      Najs! Ska kolla mer imorrn, snart läggdags. Det eventuella problemet jag har är det kan bli svårt att hitta någon som säljer klockorna här. Bör ju finnas någonstans i Manila, men det är ju ingen liten stad det där
      //Micke Andersson
      Hemsida | Kontakta
      ----------------------
      "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

      Kommentera


      • #4
        Jag har haft 305:an i snart 4,5 år och den har fungerat väldigt bra för mig, fram tills nu när displayen börjar lägga av. Jag har inte haft problemet med att armbandet spricker som Dryden skriver om.

        Jag känner ett par som har haft 405:an, men den har fått mycket kritik på ringen runtom som fungerar som knappar, när man blir fuktig så är det svårt att få den att fungera och det är svårt att använda klockan. Några har t.o.m. sålt den pga detta.

        Sen finns ju 310XT som är en uppgradering av 305:an. Känner flera som har denna också, och de verkar väldigt nöjda. Men priset är ju lite högre än för den äldre 305:an. 310XT har alla finesser som 405:an har (t.ex. trådlös överföring) och de bra sakerna som 305:an har (t.ex. större display och knappar).

        Kommentera


        • #5
          Kör på 305:an och e super nöjd, Har använt den i över 1 år (100 mil) och har aldrig haft några problem...






          ------------------------------------------
          Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
          ------------------------------------------
          SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
          ------------------------------------------
          Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

          Kommentera


          • #6
            Jag har också 305:an, den är minst tre år. Inga skador på armbandet så det kanske är ett nyare problem?
            Det enda jag stör mig på är att det medföljande programmet Garmin Training Center inte kan visa rutterna i Google Maps eller liknande. Kartan som följer med är helkass.
            Visst, man kan exportera rundan till Google Earth men då får man inte med pulsen.
            Mitt företag

            Kommentera


            • #7
              Poteta skrev: Visa inlägg
              Jag har också 305:an, den är minst tre år. Inga skador på armbandet så det kanske är ett nyare problem?
              Det enda jag stör mig på är att det medföljande programmet Garmin Training Center inte kan visa rutterna i Google Maps eller liknande. Kartan som följer med är helkass.
              Visst, man kan exportera rundan till Google Earth men då får man inte med pulsen.
              Programmet som följer med e som sagt inte bra, utan ladda upp dina rundor på: http://connect.garmin.com/ så ser du rutterna/pulsen/tempo och sen schema över dina turer, massa annan sammanställning som kan vara bra att ha...






              ------------------------------------------
              Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
              ------------------------------------------
              SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
              ------------------------------------------
              Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

              Kommentera


              • #8
                Fast kartorna på Garmin Connect suger ju hejdlöst också, Bing har ju inte det bästa materialet i världen. Men, som tur är har ju exempelvis Runkeeper (som finns som app till iOS/Android) stöd för att plocka in rutterna direkt från klockan till sin webbtjänst. Kan ju vara något att fundera på. Garmins webbtjänst är annars bra och man får massa bra information, det är bara kartorna som den lackar på.
                resebloggen # twitter # instagram

                Kommentera


                • #9
                  För mig spelar kartorna inte så stor roll. Jag bor ju en del av världen där inte någon karta har täckning mer eller mindre. På t.ex. Google Maps finns två vägar med i mitt närmaste område

                  Den här 310XT ser sjukt najs ut, men det är ~$100 mer än 405CX och då ingår inte den här HRM-klippet.

                  Nu återstår bara det svåraste, att hitt någon i det här landet som säljer den. Tack!
                  //Micke Andersson
                  Hemsida | Kontakta
                  ----------------------
                  "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tror även att 310:an är vattentät till <x> meter, vilket vare sig 305 eller 405 är. En kompis har 310:an och han är sjukt nöjd.
                    resebloggen # twitter # instagram

                    Kommentera


                    • #11
                      Du skulle slagit till på Eniro deals förra veckan då de sålde 405an för 1500:-
                      http://gråimport.se

                      Kommentera

                      Working...
                      X