Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hockey-VM 2011

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hockey-VM 2011

    Jaha, då drar det igång då.

    Har inte så stora förväntningar på 3:-, men man hoppas ju alltid. Om inte annat så önskar man ju att nån utav valparna ska kliva fram och svara för några underhållande grejer, typ Omarks patenterade dribblingar.

    Tippar att ryssarna tar guldet med Kanada på andra plats. Sverige fyra eller nåt.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

  • #2
    Hej
    Verkar som att Omark inte kommer, skada har jag för mig det stod, hade annars velat se honom i laget, killen kan hitta på vad som helst, såg ingen winhandel heller i truppen, why?, killen är ju duktig, får väl se hur det går med det nya laget som alla experter kallar laget. USA är den enda riktiga motståndaren i gruppen, inte förrän Sverige möter USA kommer man veta hur bra laget står sig, hur som helst, blir säker Kanada som vinner igen, om de kommer med exakt samma lag som förra året, Heatly är ju med i Kanada.
    Buddha is an almighty god but not for me because I am Buddaz

    Kommentera


    • #3
      Minns när hockey-VM kändes stort. Nu är jag tveksam till att Tre Kronor skulle fylla Sergels Torg i Stockholm även om de vann guldet. Eller är det bara jag som har tappat intresset?
      Möhippa | Svensexa

      Kommentera


      • #4
        anbj skrev: Visa inlägg
        Minns när hockey-VM kändes stort. Nu är jag tveksam till att Tre Kronor skulle fylla Sergels Torg i Stockholm även om de vann guldet. Eller är det bara jag som har tappat intresset?
        Nej. Jag läser inte ens om det i tidningen efter matcherna. Den dagen som de bästa spelarna i respektive land får vara med, då ska jag titta igen. Fast det lär tyvärr inte hända.
        Mitt företag

        Kommentera


        • #5
          anbj skrev: Visa inlägg
          Minns när hockey-VM kändes stort. Nu är jag tveksam till att Tre Kronor skulle fylla Sergels Torg i Stockholm även om de vann guldet. Eller är det bara jag som har tappat intresset?
          Samma här. Enda matcherna jag brukar titta på är Sverige - Finland och Sverige - Kanada samt finalen ( om det är några bra lag med).

          Annat var vid guldet 1998 (?) då jag följde alla Sveriges matcher och även jag befann mig på Sergels Torg.

          För att göra VM intressant igen måste alla blåbärsnationer bort, lägg VM vartannat år och försök få med de bästa spelarna. Men innan de bästa spelarna kommer måste statusen höjas.
          www.johnnyronnberg.se
          “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

          Kommentera


          • #6
            J. Rönnberg skrev: Visa inlägg
            För att göra VM intressant igen måste alla blåbärsnationer bort, lägg VM vartannat år och försök få med de bästa spelarna. Men innan de bästa spelarna kommer måste statusen höjas.
            Men de bästa spelarna från NHL lär inte komma till VM iallafall. T.o.m. OS har ju problem med det. Då är det bättre med Ryska KHL. KHL har nog höjt klassen på spelarna i VM en aning. T.o.m. det ryska OS-laget hade en hel del spelare från KHL istället för NHL.

            Kommentera


            • #7
              erciz skrev: Visa inlägg
              Men de bästa spelarna från NHL lär inte komma till VM iallafall. T.o.m. OS har ju problem med det. Då är det bättre med Ryska KHL. KHL har nog höjt klassen på spelarna i VM en aning. T.o.m. det ryska OS-laget hade en hel del spelare från KHL istället för NHL.
              Visst blir det svårt att få de bästa NHL-spelarna men jag tror att det går att öka statusen och intresset även utan dessa. Sedan är frågan hur länge NHL kommer ha de bästa spelarna med tanke på sitt lönetak?
              www.johnnyronnberg.se
              “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

              Kommentera


              • #8
                Jaha, då var det gjort också. Spö av norrmännen.
                Det positiva är väl att det knappast går att bli sämre.
                The bottom is nådd, liksom. Hoppas man ju i alla fall....
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

                Kommentera


                • #9
                  J. Rönnberg skrev: Visa inlägg
                  För att göra VM intressant igen måste alla blåbärsnationer bort, lägg VM vartannat år och försök få med de bästa spelarna. Men innan de bästa spelarna kommer måste statusen höjas.
                  Nä, det var inte igår man stod på Sergels Torg tillsammans med tusentals andra... Men VM varje år urvattnar konceptet totalt, vartannat eller varför inte var fjärde så det är OS vartannat och VM vartannat år?
                  My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                  Kommentera


                  • #10
                    :stefan: skrev: Visa inlägg
                    Men VM varje år urvattnar konceptet totalt, vartannat eller varför inte var fjärde så det är OS vartannat och VM vartannat år?
                    Jag har hört att anledningen till att VM går varje år är ekonomisk. IIHF behöver biljettintäkterna och TV-pengarna. Skulle VM köras vartannat eller vart fjärde år så skulle vi iallafall inte få nå bättre spelare, beroende på att NHL skulle skita i VM iallafall.

                    Kommentera


                    • #11
                      erciz skrev: Visa inlägg
                      Jag har hört att anledningen till att VM går varje år är ekonomisk. IIHF behöver biljettintäkterna och TV-pengarna. Skulle VM köras vartannat eller vart fjärde år så skulle vi iallafall inte få nå bättre spelare, beroende på att NHL skulle skita i VM iallafall.
                      Givetvis är det ekonomiska skäl som gör att man kör VM varje år, t.o.m. under OS-år. Det är väl ingen hemlighet. Vad skulle det annars vara?

                      Tyvärr är herrarna som sköter hockeyn inte särskilt begåvade när det gäller marknadsföring och varumärkesuppbyggnad. Man fattar inte att produkten tappar i värde och attraktion när tillgången blir för stor. Se på elitserien. Förr matcher varje torsdag och söndag, färre omgångar, kortare slutspel och ett enormt intresse. Nu matcher lite då och då, ibland 4 ggr/vecka, fler omgångar och ett slutspel som pågår bortåt en månad. Folk har fått för mycket och tappar intresset.

                      Om VM skulle köras vartannat (eller vart fjärde, som fotbolls-VM) år så skulle statusen på arrangemanget stiga oerhört och spelarna skulle gå över lik för att få vara med.
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                      Våga Vägra
                      FaceBook

                      Kommentera


                      • #12
                        Sedan känns inte heller maj, som en optimal månad för hockey.

                        Kommentera


                        • #13
                          Danne V skrev: Visa inlägg
                          Man fattar inte att produkten tappar i värde och attraktion när tillgången blir för stor. Se på elitserien. Förr matcher varje torsdag och söndag, färre omgångar, kortare slutspel och ett enormt intresse. Nu matcher lite då och då, ibland 4 ggr/vecka, fler omgångar och ett slutspel som pågår bortåt en månad. Folk har fått för mycket och tappar intresset.
                          Men var det verkligen ett enormt intresse förr jämfört med vad det är nu? För mig personligen har det mer med åldern att göra, när jag var i tonåren var jag mycket mer intresserad. Nu är jag äldre och har väl tappat intresse lite, men det är främst för att jag har fått en del annat att tänka på. Även här är det ju så att de får in mer pengar när de spelar fler matcher framförallt i slutspelet. Jämför med fotboll, då har du matcher året om och det är på TV hela tiden. I elitserien just nu så är jag lite mindre intresserad eftersom dels så väljer media bort elitserien och hockey då mediekåren främst verkar komma från sydsverige och bara förstå fotboll. Jag har mer börjat följa NHL via nätet då de har lite mer artiklar.

                          Just nu saknar väl elitserien några riktigt stora stjärnor också. Annars vet jag inte vad man ska göra för att få mer intresse. För mig handlar det om media och stjärnor, men sport har blivit mindre viktigt för mig med åldern.

                          Danne V skrev: Visa inlägg
                          Om VM skulle köras vartannat (eller vart fjärde, som fotbolls-VM) år så skulle statusen på arrangemanget stiga oerhört och spelarna skulle gå över lik för att få vara med.
                          Nej, för mig skulle statusen inte förändras, skulle snarare tycka att det är tråkigt om det inte blir ett VM i år också. NHL-spelarna skulle inte komma iaf pga deras arbetsgivare och europa-spelarna som t.ex. ryssarna och Jagr kommer ju i år också. Men det är ju slutspelet på VM som man väntar på.

                          Kommentera


                          • #14
                            Compusa skrev: Visa inlägg
                            Sedan känns inte heller maj, som en optimal månad för hockey.
                            Sant, det skulle vara roligare om VM låg i februari eller nåt. Men då skulle inte en enda NHL-spelare komma. Så då skulle det väl vara mindre intresse bara för det. Men skulle VM gå vart fjärde år i februari med NHL-spelare så skulle det vara toppen. Det skulle nog vara det bästa tänkbara. Men tyvärr så skulle nog NHL aldrig gå med på det. Det är väl det som är det största problemet. På det sättet är KHL bättre.

                            Kommentera


                            • #15
                              Kanada vinner igen, härligt att Tyskland vann över Ryssland, roligt att det skräller, visar att det finns inget dålig lag, så länge man har rätt inställning kan man slå vem som helst.
                              Buddha is an almighty god but not for me because I am Buddaz

                              Kommentera

                              Working...
                              X