Meddelande

Minska
No announcement yet.

Skid-VM 2011

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det ser ut som om hela Norge är ute ikring spåret.
    Hoppas att både Anna och Kalla kommer fram.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #47
      Danne V skrev: Visa inlägg
      Men dom har lyckats gömma sina egna sändningstider på sin egen webbsida.
      Det är väl bara att klicka på TV-tablå?
      /Tor
      Jag och mina bilder.

      Kommentera


      • #48
        nilsi skrev: Visa inlägg
        från http://svt.se/2.128587/sport så räknar jag ett klick. TV-tablå i menyn?
        Web-Tor skrev: Visa inlägg
        Det är väl bara att klicka på TV-tablå?
        Nej. Jag kanske är kräsen, men jag vill ha reda på tre väsentliga fakta:
        1. Exakt VAD kommer att sändas. Bara t.ex. "Skid-VM i Oslo" räcker inte för mig. Är det backhoppning? 5-milen? Eller vad?
        2. Jag vill ha hålltiderna när dom ska sända växelvis från olika evenemang, eller få reda på om man INTE kör med hålltider.
        3. Och framförallt: Jag vill inte plöja igenom hundra olika program i SVT:s tablåer för TV1, TV2, SVT24, Kunskapskanalen och Barnkanalen för att vara säker på att jag hittat alla sändningar.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

        Kommentera


        • #49
          1. Klickar du på ett program så finns ju information, typ:
          "Direktsändning från herrarnas 50 km, masstart. Loppet kommenteras av Jonas Karlsson och SVT:s skidexperter Per Elofsson."

          2. Vad jag vet så sänder man inte växelvis från varken skid-VM eller skidskytte-VM.

          3. Man kör bara live-sändingar i SVT1 & SVT2.
          /r Ser ni att man även kör live i Kunskapskanalen p.g.a. Vasaloppet så det blir två klick.

          Du skrev att det var lättare att hitta på tv.nu, hittar du 1,2 eller 3 där?
          /Tor
          Jag och mina bilder.

          Kommentera


          • #50
            Web-Tor skrev: Visa inlägg
            1. Klickar du på ett program så finns ju information, typ:
            "Direktsändning från herrarnas 50 km, masstart. Loppet kommenteras av Jonas Karlsson och SVT:s skidexperter Per Elofsson."
            Visst. När du gått igenom tablåerna för alla SVT:s kanaler och hittat sändningarna du är intresserad av (hur lång tid tar det?). Sen ska du klicka på alla för att få reda på detaljerna (vilket jag inte visste att man kunde). Sen ska du hålla reda på dom osv. Jättepraktiskt. Inte.

            Web-Tor skrev: Visa inlägg
            2. Vad jag vet så sänder man inte växelvis från varken skid-VM eller skidskytte-VM.
            Poängen är ju exakt den: Du vet inte. Dom sänder ju ofta växelvis, idag t.ex. från Vasaloppet också. Igår var det alpint.

            Web-Tor skrev: Visa inlägg
            3. Man kör bara live-sändingar i SVT1 & SVT2.
            Fel. SVT sänder då och då live i både Kunskapskanalen och SVT24. Just nu går t.ex. skidskyttet i Kunskapskanalen som du således missar eftersom du inte hittar en bra, överskådlig tablå. "I rest my case" som dom säger.

            Ja du. Jag har en känsla av att du som vanligt kommer att argumentera in absurdum för att få rätt, så jag tänker inte lägga mer energi på det här.

            Tycker du att det är bättre att klicka runt bland olika tablåer och leta istället för att ha en enda tabell, så ska du naturligtvis tycka det. Lycka till!
            Last edited by Danne V; 2011-03-06, 09:02.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

            Kommentera


            • #51
              [citat]När du gått igenom tablåerna för alla SVT:s kanaler och hittat sändningarna du är intresserad av (hur lång tid tar det?).[/citat]Jag tycker inte att det är speciellt svårt. Ett klick på TV-tablå. Ett klick på den sport man är intresserad av.

              [citat]Poängen är ju exakt den: Du vet inte.[/citat]Det jag menar är att man inte byter kanal mitt i en sänding som man t.ex. gör med ishockey och fotboll.

              Det kanske är den här sidan du är ute efter?
              Det gör säkert att förbättra informationen men inte helt lätt när det händer så mycket som idag.

              [citat]Tycker du att det är bättre att klicka runt bland olika tablåer och leta istället...[/citat]Jag håller ju med dig om att det inte är perfekt. Det jag inte förstod var vad du hittade på tv.nu som du inte hittade på svt.se.
              /Tor
              Jag och mina bilder.

              Kommentera


              • #52
                Det man borde göra är att lägga upp det mer grafiskt. Alltså alla sändingar på en sida där man tydligt kan se hur sändingar överlappar varandra. Mycket lättare att ta till sig en enbart text.
                /Tor
                Jag och mina bilder.

                Kommentera


                • #53
                  Jaha, så spurtade han hem en medalj till då...
                  I skidåkningen tar Norge 16 medaljer och Sverige blir 2:a med 5 medaljer. Säger en del om hur överlägsna Norge är.
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

                  Kommentera

                  Working...
                  X