Meddelande

Minska
No announcement yet.

Allmänna kampsportstråden

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Allmänna kampsportstråden

Eftersom jag är trött på alla fotbolls trådar i detta forum, tänkte jag passa på att göra en tråd som inte handlar om fotboll. Genom att diskutera den vanligaste frågan inom kampsport, frågan som inte har något egentligt svar: Vilken kampsport är den mest effektiva?

"effektiva" lite trött är jag på den frågan, som fd kampkonstare (wushu). Men iaf, det borde väl vara thaiboxning? För man kan ju inte räkna mma eftersom det är en blandning.
    dannesholk.se

Kommentera

Jag undrar också vad som menas med "effektiv".
      Mitt företag

Kommentera

De flesta säger att det inte finns någon effektivast. Varje kampsport är den bästa kampsporten efter sina förutsättningar och regler. Sen finns det olika nivåer på utövarna.

Men det jag menade med effektivast var vilken som klarar sig bäst om man skulle slåss en på en med fullkontakt. Jag tror jag skulle svara jiu jitsu föra muaythai. Eftersom jiu jitsu har sina nertagningar. Ingen som utför stående kampsport klarar sig speciellt bra mot dessa.
        Last edited by noshornin; 2010-08-14, 08:14.

Kommentera

Köptips i skitvädret: SBI Sport i Arlöv utanför Malmö säljer bl.a. gi (budodräkter) till bra priser. Exempel: Budo-Nord Zanshin av tjock bomull, 170 cm för 298:-. Normalt ligger dom på minst 600 spänn.

http://sbisport.se/shop/contents/sv/d165.html#p44

行き、買いなさい!
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Jag har tränat både karate och judo, har testat andra saker också, och tycker, som många andra, att det inte finns någon optimal kampsport. Det handlar om individuell skicklighet och framförallt utövarens tekniska "egna" stil - man kan inte sätta en kampsport mot en annan utan att se på utövaren. I en verklig fajt handlar det inte om vem som har tränat vad, eller vem som är mest badass eller har mest bälten - det handlar om vem som kan sätta sin motståndare ur spel med enklast möjliga medel utan att själv bli skadad. Punkt.

Men visst, jag kan tänka mig att en kombination av jutsu, kickboxning och kravmaga är en jävligt elak "stil", om man ska hårddra det.

Danne V skrev: Visa inlägg
            Köptips i skitvädret: SBI Sport i Arlöv utanför Malmö säljer bl.a. gi (budodräkter) till bra priser. Exempel: Budo-Nord Zanshin av tjock bomull, 170 cm för 298:-. Normalt ligger dom på minst 600 spänn.
            Jag har två Zanshin-gi och är oerhört nöjd med dem. Det är en grymt bra dräkt.
            http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

Kommentera

OveRRidE skrev: Visa inlägg
              Jag har två Zanshin-gi och är oerhört nöjd med dem. Det är en grymt bra dräkt.
              Samma här - och instämmer. Just därför, och det extremt förmånliga priset, ville jag tipsa om just den dräkten.
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Kommentera

Working...
              X