Meddelande

Minska
No announcement yet.

Zlatan tillbaka i landslaget?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Zlatan tillbaka i landslaget?

    Såg nyss denna:
    http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle7473318.ab
    Det stundar tydligen presskonferens i Malmö imorgon (fredag 16 juli) och dom tror att det är Zlatan som ska säga att han inte är trött längre, utan vill spela i landslaget.

    Jag är kluven. Å ena sidan kan man junte sidsteppa en spelare av den kalibern. Å andra sidan är han snart 30, har tappat en hel del och jag tycker att Hamrén kanske borde vara så kall att han bygger upp ett (mer eller mindre) nytt lag med sikte på EM 2012 och VM 2014.

    (Sen reagerar jag starkt på spelare som tackar nej till landslaget, vare sig dom heter Zlatan eller Henke Larsson och är inte helt glad åt att dom över huvud taget tillåts komma tillbaka när det passar...men det är kanske en annan historia)
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

  • #2
    Det är sista chansen för en svensk förbundskapten att behandla Zlatan på rätt sätt, dvs bygga laget runt honom. Inte som Lars-Roland och skapa nån slags svensk standardmall 1a för hur man i teorin kan spela utan att förlora men aldrig vinna, där varje spelare prompt måste passa in, men ingen egentligen gör det... Hamrén verkar vettig, och jag tror Zlatan kan bli viktig för att lotsa in den nya generationen i landslaget. Trots att han är 28 så ser jag honom ändå som en representant för det nya svenska landslaget - som det borde ha spelat om vi inte haft Lars-Roland
    "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
    For redundant, see redundant.

    Kommentera


    • #3
      Det måste väl ändå finnas mer hungriga unga fotbollskillar att välja före Zlatan?
      Han kan ju stå totalt stilla i en hel match och muttra och gnälla för att göra någon klack i mål den sista minuten och bli hyllad av allt och alla för sin otroligt välspelade match...
      Märks det att jag tycker att Zlatan inte ska spela i landslaget?
      Mitt företag

      Kommentera


      • #4
        Killen som de senaste nio månaderna talat om att han skiter i landslaget, och som tidigare bojkottade blågult efter att ha struntat i regler han själv gått med på blir tydligen också utnämnd till lagkapten. Då är det officiellt bekräftat att det egentligen är Zlatan som bestämmer, inte Hamrén.

        Najs.

        Kan dom inte sätta honom som spelande tränare och döpa om laget till Zlatan BK med en gång?
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

        Kommentera


        • #5
          Låt laget spela några matcher under nya styret så ser vi hur det går. Vem vet, det kanske är det här som gör att saker och ting börjar lossna igen? Vi såg ju sprudlande energi mot B/H i våras och även om motståndet kanske inte var det mest etablerade så såg det ju hungrigt och ljust ut.

          Och det vore faktiskt tjänstefel att utelämna Ibra tills vi ser hur det ser ut på riktigt.
          resebloggen # twitter # instagram

          Kommentera


          • #6
            Zlatan har väl märkt att han varit uppe på den högsta toppen han någonsin kan få och nu på väg en aning utför. Dags att damma av alla skyltfönster man kan hitta inklusive Svenska landslaget. Framförallt är det enklare för Zlatan att få spel tid och kunna imponera i Svenska Landslaget än i Barcelona ty motståndet och konkurrensen är mycket hårdare i Barcelona.
            --------------------------
            rekryteringsföretag
            --------------------------

            Kommentera


            • #7
              EM 2012 är troligtvis Zlatans sista chans till någon typ av större landslagsmerit, det är klart han vill ta den. Inte minst om Hamrén lovat att satsa rejält för att ta en medalj.
              http://gråimport.se

              Kommentera


              • #8
                "Jag har blivit lovad medalj" sa Zlatan, är detta inte ett mycket naivt uttalande!
                OK Bara EM och Frankrike, England, Italien, Danmark och ett antal andra Europeiska lag åkte fort ut ur VM.
                Men att Sverige skulle bli minst trea är väl inget någon kan lova!
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

                Kommentera


                • #9
                  Lasp skrev: Visa inlägg
                  "Jag har blivit lovad medalj" sa Zlatan, är detta inte ett mycket naivt uttalande!
                  OK Bara EM och Frankrike, England, Italien, Danmark och ett antal andra Europeiska lag åkte fort ut ur VM.
                  Men att Sverige skulle bli minst trea är väl inget någon kan lova!
                  Vet du vad, jag tyckte att han log lite när han sa det. Han kanske inte var helt allvarlig??
                  Mitt företag

                  Kommentera


                  • #10
                    Bra Poteta, det framgick inte av den tidningsrubrik som jag visade hustrun. Men då vet vi ;-))
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #11
                      Om allt nu klaffar för oss så kan det väl mycket väl bli som 1994, när alla formtoppar stämde och livet lekte från början till slut? Om inte jag minns helt fel så gick det rätt bra för oss förra sommaren. Med positiv utveckling och då långa givande år till nästa mästerskap så - va fan, varför inte?
                      resebloggen # twitter # instagram

                      Kommentera


                      • #12
                        Några U21-spelare får växa till sig ytterligare så kan det nog bli ganska ok. Om precis ALLT stämmer och övriga lag har enorma formsvackor
                        http://gråimport.se

                        Kommentera


                        • #13
                          Visst var det en hel del nytänk som kom med Tommy Svensson när han tog över 1990, plus en drös med nya spelare som fick köra ihop sig under några år? Om vi gör ett okej EM om två år nu då så har vi ju stora chanser att gå långt 2014. Och rent historiskt sett borde det ju vara gångbart. 1974 - 1994 - 2014. Dumt att bryta den trenden, eller hur.
                          resebloggen # twitter # instagram

                          Kommentera


                          • #14
                            Vi hade ju EM -92 på hemmaplan och det gick bra i VM -94. När ska vi söka nästa EM?
                            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                            Kommentera


                            • #15
                              :stefan: skrev: Visa inlägg
                              Vi hade ju EM -92 på hemmaplan och det gick bra i VM -94. När ska vi söka nästa EM?
                              Nu?
                              http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle7491848.ab

                              resebloggen # twitter # instagram

                              Kommentera

                              Working...
                              X