Meddelande

Minska
No announcement yet.

Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dryden skrev: Visa inlägg
    +1
    +1

Sen tycker jag inte de borde bnkat Torres alls, med honom kvar hade de kanske lyckats förlora mot tyskarna...

Kommentera

• Danne V skrev: Visa inlägg
      Det är när du klämmer till med att "..det handlar om att deras spelsätt inte gynnar målgörande..." som om detta vore ett faktum som jag reagerar och hänvisar till fakta som med råge bevisar att det är struntprat och att sanningen är precis den motsatta.
      Men dina fakta visar ju att mitt påstående är rätt. Vilket inte påverkar min åsikt i sig, men jag får hålla med om att det är intressant i sammanhanget.
      http://gråimport.se

Kommentera

• legis skrev: Visa inlägg
        Men dina fakta visar ju att mitt påstående är rätt.
        Huh? Nu låtsas du vara lite korkad, va? För inte fan menar du allvar?
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Huh? Nu låtsas du vara lite korkad, va? För inte fan menar du allvar?
          Jahapp, se där. Oväntat. Men ok, jag ska försöka förklara för dig Danne trots ditt vanliga försök att förnedra folk. Danne, du drar fram statistik som någon typ av bevis för att Spanien spelar underbar och offensiv fotboll. Jag gav en kommentar om att jag inte tycker att deras spelsätt gynnar målgörande. Så då går vi tillbaka till din statistik igen för att se vad den säger.

Av de lag som spelat 7 matcher har Spanien gjort minst antal mål. Tyskland har 16, Holland 12, Uruguay 11 och Spanien 8. Dessutom har Argentina och Brasilien klämt sig in före Spanien och dessa två lag spelade endast 5 matcher.

Så visst, kalla mig korkad eller vad du vill, men just din referens talar mer för att mitt påstående är sant än det motsatta. Så visst fan är jag allvarlig................

Kommentera

• msossna skrev: Visa inlägg
            +1

Sen tycker jag inte de borde bnkat Torres alls, med honom kvar hade de kanske lyckats förlora mot tyskarna...
            Hehe
            "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
            For redundant, see redundant.

Kommentera

• legis skrev: Visa inlägg
              Jahapp, se där. Oväntat. Men ok, jag ska försöka förklara för dig Danne trots ditt vanliga försök att förnedra folk. Danne, du drar fram statistik som någon typ av bevis för att Spanien spelar underbar och offensiv fotboll. Jag gav en kommentar om att jag inte tycker att deras spelsätt gynnar målgörande. Så då går vi tillbaka till din statistik igen för att se vad den säger.

Av de lag som spelat 7 matcher har Spanien gjort minst antal mål. Tyskland har 16, Holland 12, Uruguay 11 och Spanien 8. Dessutom har Argentina och Brasilien klämt sig in före Spanien och dessa två lag spelade endast 5 matcher.

Så visst, kalla mig korkad eller vad du vill, men just din referens talar mer för att mitt påstående är sant än det motsatta. Så visst fan är jag allvarlig................
              Då är du fanimej korkad, eller så menar du på allvar att det UTESLUTANDE är antalet mål som visar om ett lag spelar offensiv fotboll.

Du anser alltså att ett lag som gör ett anfall, skjuter ett enda skott och gör mål på det är mer offensivt och "målgynnande" än ett lag som anfaller 20 gånger, skjuter 20 skott men antingen missar mål eller att målvakten räddar skotten?

Siffrorna visade att just Spanien skjutit mest och anfallit mest. Och du får detta faktum till att dom spelar så att det "inte gynnar målgörande". Jösses.

Jag ger upp.

Red: Jag har dessutom aldrig påstått att Spanien spelar "underbar" fotboll, så lägg inte ord i min mun. Jag har tvärtom påstått att dom varken spelar bättre eller sämre än andra och bara försökt vederlägga ditt tjat om att dom spelar "tråkig" fotboll genom att visa fakta som bevisar att dom faktiskt skjutit och anfallit mer än andra lag. Om du hade varit lite hederlig hade du enkelt kunna erkänna att "oj, det var ju kul. Men jag tycker det SER tråkigt ut i alla fall" och inte försöka vränga till fakta som fan läser bibeln.
              Last edited by Danne V; 2010-07-15, 21:19.
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Kommentera

• celia skrev: Visa inlägg
                Hehe
                Det var faktiskt kul!
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Våga Vägra
                FaceBook

Kommentera

Jag ger upp.
                  Det var på tiden för du har ju inte en siffra rätt i vad du säger. Jag har sagt 1. Att jag tycker Spanien spelar tråkig fotboll. Detta är en subjektiv bedömning. 2. Att jag anser att deras spelstil inte gynnar målgörande, vilket kan bevisas med de fakta du så graciöst hänvisar till.

Att du sedan ljuger ihop något struntprat om att jag skulle anse att antalet mål är det enda som avgör om ett lag är offensivt är ju bara vanligt Danne-dravel som jag är övertygad om att eventuella läsare har intelligens nog att se igenom och därmed behöver det inte ens kommenteras...

Kommentera

• Vad skall man ersätta VM fotbollen med nu? Allsvenskan är ju bara skrattretande och vänta tills hösten är lite länge ..... men framför allt vilken liga kan matcha VM fotbollen? La Liga, Serie A eller Premiere Leauge?
                    --------------------------
                    rekryteringsföretag
                    --------------------------

Kommentera

• Premier League blir det även kommande säsong - http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179843
                      resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

• Compusa skrev: Visa inlägg
                        Haha jätteroligt!?!? Eller inte! Med tanke på att man inte har en aning vad maktinnehavarna skulle kunna tänka sig ta till.
                        Nu vet vi

http://fotboll.expressen.se/Nyheter/...er-missen-i-vm

Dags för FIFA att bekänna färg.
                        "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
                        For redundant, see redundant.

Kommentera

Working...
                        X