Meddelande

Minska
No announcement yet.

Farlig feminism eller starka mansgrupper

Minska
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Intressant debatt.
    Jag skall inte påskina att jag läst igenom hela siten i fråga, men jag har läst Historia och snabbtittat på övriga länkar.

    Först och främst måste jag säga att sidan inte kan leva upp till någon slags objektivitet. Det är ju ganska självklart eftersom historien berättas av Jan och det endast är hans synvinkel vi får ta del av. De offentliga dokument som ligger med är i sig objektiva, men dom finns endast med för att stötta den subjektiva historien.

    Anders inlägg i den här debattråden är svaga och virriga. Han presenterar inga argument för sina åsikter utan hänvisar bara till hur "häftigt" vissa saker är.

    Frågan om smutskastning tycker jag är intressant. Anklagar man sidan för smutskastning innebär det att man automatiskt förkastar historien som lögn. Detta finner jag inga bevis för lika lite som att den skulle vara sann.
    Man bör alltså inte anklaga Jan för smutkastning lika lite som man bör tro på allt vad som står på sidan.
    Vi vet ju trots allt inte vad som är sant, och sanningen ligger ofta någonstans mitt emellan två olika utsagor om vad som hänt.

    Det står i alla fall klart för mig att minst en person i det här tragiska fallet är i behov av psykiatrisk hjälp.
    Jan behöver hjälp att hantera sina känslor på ett mer konstruktivt sätt, den här siten kan skada sonen mycket mer än den kan göra nytta, och kvinnan behöver även hon hjälp om det finns något korn av sanning i det som påstås ha hänt.
    Detta är inte menat som förtal, utan jag baserar mitt uttalande på vad jag läst på sidan och mina personliga erfarenheter av folk som mår dåligt, erfarenheter som är relativt omfattande trots att jag inte har någon formell utbildning.

    Jag tycker som de flesta i tråden verkar göra att det är ytterst beklämmande för barnets skull att föräldrarna inte klarar av att komma överens. Barnets behov måste komma före allt annat. Detta är tyvärr inte gällande praxis idag och det är något som bör ändras på, men jag är tror inte att en sådan här sida kommer att lyckas med det.


    ------------------
    "Det finns en del saker som man måste vara fackman för att inte förstå."
    Hjalmar Söderberg
    ------- Sometimes I lie awake at night, and I ask, 'Where have I gone wrong?'
    Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.-------

    Kommentera


    • #62
      hmmmhmmm, tyckte att jag läste att någon anklagade någon för förtal. Att anklaga någon för ett brott som han efter granskning friats från är således ett brott. Ett mycket allvarligt brott som renderar MYCKET höga böter i en rättegång.

      Kommentera


      • #63
        Man kan väl för i h*****e inte svärta ned och vika ut folk hursomhelst utan att det är förtal? Även om det ligger den minsta sanning i uttalanden eller skrift kan det klassas som ärekränkning om det kan skada den man pratar om. Bara för att skvallerpressen alá aftonbladet har sina regler och sin etik har inte automatiskt gemene man det.

        Men som sagts ovan. Det är ytterst beklämmande att en pappa fjollar runt som en värsta kärring... det drabbar bara barnen. Hur dj****a puckad man än tycker att mamman är i det specifika fallet.

        ------------------
        Ancilla, face mea laganum!

        Kommentera


        • #64
          Och PeW, är det någon särskild du tänker på då?

          Kommentera


          • #65
            [citat]är det någon särskild du tänker på då?[/citat]
            Jag tänker på det jag läst på nodaddyhemsidan det refereras till i tråden samt den debatt som det länkades till i nån av alla trådar som spammades av Anders34.

            Man blir mörkrädd, tamefan. Vuxna män som borde vara förebilder inför sina barn, beteer sig som grälsjuka fjollor.

            ------------------
            Ancilla, face mea laganum!

            Kommentera


            • #66
              PeW>

              Som vanligt en forebild for alla pappor!

              BosseDubbDack>

              [citat]hmmmhmmm, tyckte att jag läste att någon anklagade någon för förtal. Att anklaga någon för ett brott som han efter granskning friats från är således ett brott. Ett mycket allvarligt brott som renderar MYCKET höga böter i en rättegång. [/citat]

              ..so bite me!

              Problemet ar att karaktarerna ar fingerade, eller sa verkar det atminstone, och man kan ju knappast egentligen fortala en icke existerande person. Men...om det skulle visa sig att personen, Lena verkligen heter Lena och existerar i verkligheten sa ar det ett solklart fall av rent fortal.

              Dock ska du ha valdigt klart for dig att det faktum att den ens hamnade i domstol, oavsett om han friades eller ej, tyder pa att tonen pa sidan och pa nodaddy anhangare ar allt annat an trevlig... Sa...kanske man kan hoppas pa battre lycka nasta gang ni hamnar infor ratta!?!


              /A


              ------------------
              "Varför krymper inte får när det regnar?"

              [Redigerat av annesophie den 11 dec 2001]
              http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

              Kommentera


              • #67
                Hej igen allihopa. Nu har jag chattat med flera av er. Jätteroligt. Tintin, det var bra, du vet. Sen har jag skumläst några av inläggen här innan. Det är ju så måmga. Annesopihe undrade om jag har en journalistutbildning och det har jag faktiskt. Därför kan jag objektivt avgöra hur bra hemsidan är. Den är mycket objektiv och saklig med tydlig källforskning. Samtidigt lyckas den i ett helhetsperspektiv få ett grepp på hela problematiken. Något som gör att man som läsare verkligen förstår vad budskapet är.

                Och till er som jag ännu inte hunnit chatta med, var inte ledsna. Jag pingar tillbaka.

                Kommentera


                • #68
                  Men snälla Anders...hur kan sidan vara objektiv när den helt och hållet bygger på en persons vinkling av händelseförloppet?? Det är ju ändå en fråga om ord mot ord i många utan hans exempel, och då går det inte att enbart referera hans version och ge sken av att vara objektiv.

                  En sak medger jag gärna, och det är att flera av frågeställningarna är intressanta och värda att debattera. Men hur du kan påstå att sidan är objektiv kan jag inte förstå.

                  ------------------
                  "Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
                  NoBUGS/Yttermera.
                  ------- Sometimes I lie awake at night, and I ask, 'Where have I gone wrong?'
                  Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.-------

                  Kommentera


                  • #69
                    Om det inte vore för att jag har insett precis det som PeW framhåller - en pappa som beter sig som en fjolla, enligt min åsikt - skulle jag tro att alltihop var ett synnerligen misslyckat skämt. För, ett dåligt skämt är vad det borde betraktas som - det är inte värt att ta på allvar.
                    jobbskatteavdrag.se

                    Kommentera


                    • #70
                      De Rikard...

                      Anders34:
                      [citat]jag har en journalistutbildning ..... Därför kan jag objektivt avgöra hur bra hemsidan är[/citat]

                      *asg*

                      ------------------
                      Ancilla, face mea laganum!

                      Kommentera


                      • #71
                        Stammer in i PeWs *ASG*

                        Vadda...en brevkurs i journalistik eller??



                        ------------------
                        "Varför krymper inte får när det regnar?"
                        http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

                        Kommentera


                        • #72
                          Hej Annesophie

                          Nej det var ingen brevkurs. Jag läste på poppius i Stockholm.

                          En fråga till Pew. Vad är en fjolla? Menar du att pappor är fjollor?

                          Kommentera


                          • #73
                            Nej, men män som beteer sig som ratade kärringar under ägglossningen...gapar och gnäller ist för att konstruktivt stå upprätt som den förebild de borde vara.






                            ------------------
                            Ancilla, face mea laganum!

                            Kommentera


                            • #74
                              Först, medan jag kommer ihåg det, så vill jag ge en eloge till annesofie och PeW för deras otroligt bra inlägg i denna tråden.

                              Att fortsätta "debattera" med en person som uppenbarligen inte bara driver med alla på wF utan dessutom undviker alla frågor och påståenden är beundransvärt.


                              1. Under inga förutsättningar skall barnet komma i kläm!
                              2. Skapa kontaktytor med barnet.
                              3. Håll din ilska under kontroll.
                              4. Hämnas inte.
                              5. Håll relationerna positiva.

                              Ingen av dessa faktorer uppfylls på, den nu tydligen ändrade, adressen.

                              En mera makalös uthängning av ett barn har jag aldrig tidigare skådat, vilket fint arv han får av sina föräldrar.

                              (Förtal - det är inte ens förnamnet.)

                              Att sedan kalla detta objektivt är en skymf mot all journalistik, men det skiter du ju i för det var ju bara hemsidans förträfflighet som du ville påvisa för oss här på wF.

                              Detta är ditt enda syfte [citat]Sen tycker jag att alla skall hjälpa till och sprida länken till en så bra sida. Hjälp till alla nu. Kom igen.[/citat]

                              Mycket högt journalistiskt värde i det inlägget, vinkar till Anders34 och tackar för detta utnyttjande av wF till spridande av tvivelaktig länk.

                              Om författarna till sidan hade varit lite smarta så skulle dom utnyttjat Annika Tigers kunskaper på hemsidesbygge istället för det makalösa beteende som nu beskrivits.

                              Hemsidan är långt ifrån vacker och fullständigt idiotisk uppbyggd med flera avdelningar med rullningslister per sida.

                              Jag tycker inte bara sidan stinker som du så väl uttryckte det UlfT utan även Anders34's utnyttjande av wF.

                              ------------------
                              //Alian Luxman=the BabelFish
                              "Love thine enemies...it really pisses them off."
                              /Luxman

                              Kommentera


                              • #75
                                Luxman!

                                ------------------
                                Ancilla, face mea laganum!

                                Kommentera

                                Working...
                                X