Meddelande

Minska
No announcement yet.

blir så trött ibland...

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • blir så trött ibland...

    det är ju tur att det inte finns hål i tex äldreomsorgen eller sjukvården att stoppa dessa pengarna i...

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ce...ar_8474480.svd
    Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

  • #2
    Det skall du inte bli trött på.
    Den typen av åtgärder blir en bättre start, och minskar på sikt våra utanförskapsfrågor.
    Och jag kan lova, de pengarna som går åt för detta, syns inte i de hål du pratar om.

    Så låt oss vara förnuftiga säger Lasp
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      på tio år blir det 50 miljoner på nåt som inte ens kräver närvaro till de som ska firas...

      skulle även vilja veta hur detta ska främja integrationen...

      man blir smått trött och irriterad när man ser hur dåligt tex sjukpensionärerna har det ekonomiskt...
      Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

      Kommentera


      • #4
        Herregud 5 mille om året! Hur tror du det skulle hjälpa alla sjukpensionärer.
        Nej se detta som helt betalbar aktion. Positivsm (och samhörighet) är värdefullt.
        Nästan så att jag skulle kunna betala det själv.
        Detta betyder mycket för landet.
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera


        • #5
          på vilket sätt betyder detta mycket för landet?
          Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

          Kommentera


          • #6
            obelix skrev: Visa inlägg
            på tio år blir det 50 miljoner på nåt som inte ens kräver närvaro till de som ska firas...

            skulle även vilja veta hur detta ska främja integrationen...

            man blir smått trött och irriterad när man ser hur dåligt tex sjukpensionärerna har det ekonomiskt...
            Det handlar om ett par hundra spänn för varje ny medborgare = peanuts. Ett väldigt billigt sätt att säga "välkommen".

            Mitt ex är invandrare. Hon kom hit p.g.a. mig. Dagen hon var med om ceremonin var en av de största dagarna i hennes liv. Flaggan hon fick är en av hennes käraste ägodelar. Hon är svensk.

            Sedan tio år tillbaka jobbar hon i äldrevården. Hon älskar jobbet. Gamlingarna älskar henne. Och tack vare henne och andra som gett oss billig arbetskraft har hon betalat tillbaka de där pengarna flera gånger om.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

            Kommentera


            • #7
              Jag gissar att om EN av de nyanlända hamnar fel i det svenska samhället så lär den personen kosta mycket mer än 5 miljoner.
              Att hälsa nyanlända välkomna på ett bra sätt är väl spenderade pengar.
              Dessutom är det trevligt.
              I Kungälv skedde det på nationaldagen och var mycket uppskattat. :-)
              Mitt företag

              Kommentera


              • #8
                Även om fem miljoner är mycket pengar är det i sammanhanget inte särskilt mycket. I detta fall känns det dessutom som att det går till en bra sak, att få nya medborgare att känna sig välkomna till Sverige. Såg en sådan ceremoni under nationaldagsfirandet i Karlstad i somras. Det kändes uppskattat och som ett bra sätt för det öppna och trevliga Sverige att ta tillbaka nationaldagen.

                Finns ju betydligt värre saker som vi bränt betydligt mer skattepengar på. Exempelvis Nuon-affären, diverse representationsnotor från politiker, polissystemet PUST Siebel, stafettläkare osv.

                Det känns för övrigt dumt att ställa två relativt utsatta grupper som sjukpensionärer och nya medborgare mot varandra. Makt och pengar att verkligen förändra återfinns givetvis högre upp i samhällspyramiden.
                Last edited by muskot; 2013-09-03, 14:47.
                Break a rule!

                Kommentera


                • #9
                  obelix:
                  Du blir trött på att regeringen lägger 5 miljoner på ceremonier för nyblivna svenskar. Samma regering har infört jobbskatteavdrag som inneburit minskade skatteintäkter på c:a 82000 miljoner kronor. Men jobbskatteavdrag gynnar ju även blonda svenskar så det är kanske inte något att bry sig om?
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tror, och hoppas, att TS har fått klart för sig att den attityden inte har grogrund på wF.
                    Tack för alla som ser klart säger Lasp
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #11
                      Lasp skrev: Visa inlägg
                      Jag tror, och hoppas, att TS har fått klart för sig att den attityden inte har grogrund på wF.
                      Tack för alla som ser klart säger Lasp
                      lärde mig för länge sedan att en del här tillhör den vedervärdiga pk-maffian...
                      Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

                      Kommentera


                      • #12
                        obelix skrev: Visa inlägg
                        lärde mig för länge sedan att en del här tillhör den vedervärdiga pk-maffian...
                        Annan åsikt än du = "den vedervärdiga pk-maffian".
                        Jösses.
                        Du får väl posta på flashback eller kommentera på avpixlat om du vill ha ryggdunkningar och medhåll.
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera


                        • #13
                          Danne V skrev: Visa inlägg
                          Annan åsikt än du = "den vedervärdiga pk-maffian".
                          Jösses.
                          Du får väl posta på flashback eller kommentera på avpixlat om du vill ha ryggdunkningar och medhåll.
                          och sedan när är jag ute efter ryggdunk och ständigt medhåll?

                          och som vanligt blir man ivägskickad till det rasistiska hållet, och så undrar folk varför jag kallar det för vedervärdiga pk-maffian...

                          har du hört talas om att man kan ha åsikter utan att vara rasist?
                          Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

                          Kommentera


                          • #14
                            obelix skrev: Visa inlägg
                            och sedan när är jag ute efter ryggdunk och ständigt medhåll?
                            Läs om, läs rätt. Jag skrev OM du är ute efter ryggdunk och medhåll.

                            Alltså, du postar ett påstående. Folk håller inte med. Då tar du på dig offertröjan och avfärdar oss som tillhörande den "vedervärdiga pk-maffian".

                            Vi tog din åsikt på allvar och visade respekt trots att vi inte håller med dig. Ingen kallade dig för islamofob, idiot eller nedvärderade din åsikt på annat sätt. Ingen påstod att du tillhörde någon "vedervärdig" grupp av något slag.

                            Visa samma respekt, tack.
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                            Våga Vägra
                            FaceBook

                            Kommentera


                            • #15
                              Alltså, fem miljoner ur statsbudgeten är småpengar. Visst man kan kritisera både kostnaden och hur stor effekt sådana här ceremonier har. Men jag tror anledningen att vissa retar på den här nyheten är symbolvärdet.

                              "Jaså, de ska inte bara komma hit, de ska känna sig VÄLKOMNA också!?"

                              (Jag säger inte att detta gäller Obelix, men helt säkert majoriteten av Avpixlat-klacken.)
                              Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                              Internklippning:
                              1) Snaggning av fångar.
                              2) Klippning frisörer emellan.

                              Kommentera

                              Working...
                              X