Meddelande

Minska
No announcement yet.

blir så trött ibland...

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

obelix skrev: Visa inlägg
    och sedan när är jag ute efter ryggdunk och ständigt medhåll?

och som vanligt blir man ivägskickad till det rasistiska hållet, och så undrar folk varför jag kallar det för vedervärdiga pk-maffian...
    Varför starta en tråd om ett ämne och sedan vara helt ointresserad av att diskutera frågan?

Att posta en länk, skriva att man "blir så trött" och sedan känna sig påhoppad av andra samtidigt som man själv gör svepande anklagelser att vissa tillhör den "vedervärdiga pk-maffian" är knappast särskilt givande.
    obelix skrev: Visa inlägg
    har du hört talas om att man kan ha åsikter utan att vara rasist?
    Givetvis är det inte rasistiskt att ha åsikter. Att ha rasistiska åsikter, däremot. Försök att tydligare förklara din ståndpunkt i frågan istället för att gå i försvarsställning och börja bedyra att du minsann inte är rasist.
    Break a rule!

Kommentera

Jag håller med Obelix, alltså. Det här är ju knappast något som Sverige står eller fallar med, men nog kan jag känna att det finns annat att prioritera. Många bäckar små.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Man skulle ju exempelvis kunna ge Sveriges undersköterskor 31:- mer i lön. 31:- på ett år... Då känns det väl viktigare att välkomna de som över tid kommer att vara med att betala skatt.
        // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Kommentera

Nicrosoft skrev: Visa inlägg
          Man skulle ju exempelvis kunna ge Sveriges undersköterskor 31:- mer i lön. 31:- på ett år...
          ...eller bygga en liten rondell (cirkulationsplats) någonstans...
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Nicrosoft skrev: Visa inlägg
            Man skulle ju exempelvis kunna ge Sveriges undersköterskor 31:- mer i lön. 31:- på ett år... Då känns det väl viktigare att välkomna de som över tid kommer att vara med att betala skatt.
            Hade det varit så att det här var det enda jag ansåg att Sverige lade pengar felaktigt på så hade det varit så, ja. Nu vet vi ju alla att så inte är fallet. Rondeller, som tagits upp nu, är en annan post, värdig att noteras, i den kategorin, så även farthinder, privatskolor, et cetera, et cetera...
            Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Working...
            X