Meddelande

Minska
No announcement yet.

Läsvärt om europapolitikernas löner.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Läsvärt om europapolitikernas löner.

    http://www.svd.se/naringsliv/nar-fol...ar_6877605.svd
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

  • #2
    Detta om något är ju ett hot mot demokratin. Bekväma politiker med höga löner och förmånliga pensioner som tar beslut om uppoffringar från alla andra.
    Break a rule!

    Kommentera


    • #3
      Personligen är jag för höga löner för politker under tiden som de tjänstgör i riksdag och regering, men att det inte finns några förmånliga pensions eller arbetslöshetsföräskringar för dessa.

      Dessutom tycker jag det skall införas en max tid på 10 år som man kan tjänstgöra inom riksdagen/regeringen. Det betyder 2 aktiva perioder och sedan en halv period där man fungerar som mentor för nya som kommer in. Sedan har man gjort slut på sin politikerkariärr och får hitta ersättning från ett hederligt jobb.

      Så under dessa 10 år kan de ha bra och hög ersättning, när dessa 10 år är slut, så får de klara sig på A-kassa/sos om de inte lyckas hitta något nytt jobb...

      - M
      Vad är värst? Att jag har fördomar om folk, eller att de hela tiden infriar dem?

      Kommentera


      • #4
        Ja, en hög lön är helt okej.

        Men det blir tragiskt när politiker som beslutar om massiva besparingsåtgärder för andra samtidigt behåller eller till och med förbättrar sina egna löner och förmåner. Eller när man har en riktigt hög lön och sedan kan fördubbla den genom olika förmåner, traktamenten och bonusar för att man närvarar på utskottsmöten (dvs. bara sköter sitt jobb). Det är helruttet.

        Se bara på vårt svenska styre, som infört Arbetslinjen med försämrad a-kassa för alla utom dem själva. För att behålla någon som helst trovärdighet borde de naturligtvis omfattas av samma regler som alla andra. Bord med inkomstgarantier, garantilöner och statsrådspensioner.
        Break a rule!

        Kommentera

        Working...
        X