Meddelande

Minska
No announcement yet.

civilkuragelag

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • civilkuragelag

    bra eller anus?

    Vad anser ni?
    Ska vi skaffa en sådan eller inte?

    enligt min ringa mening är det en skitdum idé...
    Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

  • #2
    Anus. Man ska aldrig tvinga någon att ingripa. Även om man just för stunden inte ser ett vapen så innebär det inte att personen man ingriper mot inte är beväpnad.
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

    Kommentera


    • #3
      Att klassa passivitet som kriminellt tycker jag personligen är helt befängt, dock så anser jag att det ska vara en skyldighet att åtminstone ingripa genom att kontakta polis, och i de fall där vittnet inte gör detta så borde straffet vara en redig käftsmäll så personen kanske får lite medmänsklighet.

      Att tvinga folk att fysiskt ingripa vid brott tycker jag är helt snett då varken vet vad som kan hända eller har någon bakgrundsinformation till situationen.
      Är det t.ex. en kille som misshandlar en tjej (som jag själv upplevt) och du ingriper så kan det sluta med att du blir anmäld av de bägge (i mitt fall vände jag bara klacken när de båda började hota mig när jag lade mig i situationen).

      Nä, lagen suger anus men uppmana eller lär gärna folk att värdera människor förutom dig själv och de i din direkta omgivning, då kanske de/vi vågar ta risken att försöka göra något åt saken.
      When you idolize a gangster wanna be uneducated moron with gold teeth and a habitual drug problem ,
      you belittle your own intelect and throw your moral compass out the window.

      Kommentera

      Working...
      X