Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vinterdäcksbytartråden

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu var det gjort. Efter inslaget i PLUS så införskaffade jag en riktig garagedomkraft. En sida i taget och nästan Formel ett tid på bytet! Tja allt är ju relativt säger Lasp
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • *bokat tid på Onsdag... hoppas polisen inte får för sig att göra några kontroller tills dess..

      \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

      Kommentera


      • stoffe-2k skrev:
        *bokat tid på Onsdag... hoppas polisen inte får för sig att göra några kontroller tills dess..
        Krav på vinterdäck är det väl från 1 december?
        Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

        Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

        Kommentera


        • Gislaved skrev:
          Krav på vinterdäck är det väl från 1 december?
          Japp, men enbart om vinterväglag råder. Dvs om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan. I övrigt får du har vilka sommardäck som helst under den tiden.

          Kommentera


          • Jag vet. Jag tyckte bara att det lät lite underligt att stoffe-2k var rädd för att bli stoppad av polisen på grund av att han inte satt på vinterdäck än.
            Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

            Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

            Kommentera


            • Gislaved skrev:
              Jag vet. Jag tyckte bara att det lät lite underligt att stoffe-2k var rädd för att bli stoppad av polisen på grund av att han inte satt på vinterdäck än.
              Han kanske har blankslitna sommardäck på bilen nu?

              Kommentera


              • Så, nu var det dags. Däckproffsen i Växjö fick byta mina däck i år igen.
                Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

                Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

                Kommentera


                • Jag var på GDS´en igår och bytte däck. Alldeles själv! Den här gången tog jag mod till mig och använde lyften. Inga olyckstillbud...
                  "Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude

                  Kommentera


                  • Just bytt, skönt som fan att det är avklarat. Trots att jag numera inte ens åker 50 mil i månaden känns det bra att inte tillhöra som som seriekrockar vid rödljusen
                    Du vet att staten har rätt att se dig; men du har ingen aning om vem som är staten imorgon! FRA åt helvete, ACTA er, lämna folk IPRED. ̿̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

                    Kommentera


                    • äh! än så är det lugnt, det är ju inte december än!

                      \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

                      Kommentera


                      • Bytte mina i helgen. Tur det, för igår kom snön i Sundsvall.
                        Hann dock inte byta på frugans bil. Otur det, för igår fick jag åka och hjälpa henne nerför en backe...
                        /DanneSt

                        Kommentera


                        • Var inte roligt att åka hem idag från jobbet.
                          Två gånger släppte det på raksträcka i 80 km/h, så det blev till att sänka farten rejält.
                          Men nu är vinterdäcken lastade i bilen, och om en timme ska dom bytas.
                          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                          ><((((º>

                          Kommentera


                          • Kanade ordentligt i går morse, idag var det "bara" skrapa rutorna som gällde och med tanke på väderutsikterna för morrondagen drog jag ett sms till polaren (som äger bilen jag långtidslånat ) för att fråga lite fint om vinterlaggen.

                            Får svaret "åretrunt-däck". Ehm...
                            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                            Kommentera


                            • Mina däck byttes för två veckor sedan. Det känns skönt att vara förberedd. Norrland. Här borde det vara vinterdäck året runt.
                              resebloggen # twitter # instagram

                              Kommentera


                              • Tänkte mig byta den 11 november, får se om man får lov att tidigarelägga dom planerna

                                ewenson.se - själlöst

                                Kommentera

                                Working...
                                X