Meddelande

Minska
No announcement yet.

utlandsregistrerat fordon

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• utlandsregistrerat fordon

Jag har till min norska verksamhet fått klart med bil, norskregistrerad. Då jag även har arbete med min svenska verksamhet och åker en hel del mellan länderna. Jag undrar nu om och hur länge jag får köra denna bil i Sverige.
    Den är registrerad på den norska verksamheten och inte på mig personligen.
    Enda informationen jag hittat hittills är import av bil, det är inte aktuellt i dagsläget då jag tror att detta är en hyfsat dyr sak att göra även till Sverige.
    » Dagene kommer én og én, ikke i bunter.

------------------
    www.rwmedia.se
    www.konsertfotograf.nu
    www.weddingphoto.nu
    www.tandemfoto.nu
    ------------------

För en utländsk medborgare är det väl 1 år har jag för mig.
    Men det kanske är andra regler när fordonet är registrerat på ett företag. Du får nog fråga Transportstyrelsen vad som gäller.
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

Kommentera

Om du är bosatt i Sverige får du inte köra omkring med en bil reggad i ett annat land. Om det handlar om något annat än ren transport av bilen, ex köpt utomlands och körs hem. Jag tror inte dom ändrat det dom senaste tio åren.

Om du bor i Norge kan du åka fritt i Sverige. Förr var det ett år inom Norden, jag vet inte om dom ändrat det efter EU-medlemskapet. Om du bara åker till Sverige och är där en vecka eller ett par veckor och sen åker tillbaka till Norge så är det bara att åka. Även om du sen åker tillbaka till Sverige ett par veckor senare.

Den viktiga biten är vilket land du själv är skriven i.
      http://tumba25.net

Kommentera

Stämmer bra att det är ett år som gäller, fanns lite olika tips på Transportsstyrelsens hemsida.
        https://www.transportstyrelsen.se/sv...rerade-fordon/

Kommentera

Working...
        X