Meddelande

Minska
No announcement yet.

Automat - köra på D eller 3?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Automat - köra på D eller 3?

    Tjaba!

    Har köpt en bil här i amerikatt. En automat som alla kör med i det här landet. Har en fråga dock. Är 1, 2 och 3 samma som 1-3 på en manuell bil och D (drive) det jag borde köra med allt som oftast och som går upp till högre växlar? Jag gissar att kärran har mer än 3 växlar
    Funderar även på om D sparar mest bränsle.
    bassebhu - din kompis bland kompisar

    Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

    Rapportera till bassebhu

  • #2
    Kör på D. 1, 2 och 3 låser på de växlarna. Vill du köra extra fort, välj racerväxeln = R.
    Last edited by Danne V; 2013-07-23, 23:24.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

    Kommentera


    • #3
      D i 99% av tiden.
      1 2 3 används om du behöver exempelvis motorbromsa dig nerför serpentinvägar, en automatlåda växlar ju alltid upp annars och använder du bromsarna hela tiden kommer de överhetta och du tappar bromsförmågan helt.
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

      Kommentera


      • #4
        fick lära mig att 1-3 är som vanliga och om man sedan petar i D så blir det som en överväxel (fick lära mig det någon gång under 80-talet)
        Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

        Kommentera


        • #5
          Visst, man kan ju starta på 1, peta i 2 när motorn kommer upp i varv osv - men då tappar man ju fullständigt idén med automatlåda...
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

          Kommentera

          Working...
          X