Meddelande

Minska
No announcement yet.

Stift till kontakt för cigarettändaruttaget

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stift till kontakt för cigarettändaruttaget

Köpte en kylbox från Biltema som fungerade utmärkt i en Volkswagen men i min Saab går den inte alls. Jag misstänker att stiftet i kontakten inte når ända in i mitt 12V-uttag i bilen. En mobilladdare jag har, som har aningens längre stift, fungerar bra så det är inget fel på själva uttaget.

Till saken hör att stiftet faktiskt går att montera bort från kontakten. Det går liksom att skruva bort toppen där en liten säkring sitter. Stiftet ligger löst mot säkringen och är lätt att bara byta ut om det fanns ett längre stift att köpa.

Så min fråga är, kan man köpa dessa små stift (alltså centrumpinnen i 12V-kontakten)? Eller finns det någon annan bättre lösning på mitt problem?
    The future is today, worry about it tomorrow

Det stiftet brukar vara fjädrande (om den inte är det har du gamla modellen) så fjädrar det ut hela vägen som det ska?

Letade lite hos vår leverantör men jag hittar bara hela stickproppar, inga direkta reservdelar till dom.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

byt hela sladden .. måste va enklast
      " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Kommentera

:stefan: skrev: Visa inlägg
        Det stiftet brukar vara fjädrande (om den inte är det har du gamla modellen) så fjädrar det ut hela vägen som det ska?

Letade lite hos vår leverantör men jag hittar bara hela stickproppar, inga direkta reservdelar till dom.
        Ja, den är fjädrande men stiftet kan inte komma längre ut än det gör redan tyvärr. De får det väl bli till att byta hela stickproppen istället då. Lite surt eftersom det skulle vara busenkelt att bara ersätta stiftet med ett längre.

Kommentera

Vart kan jag köpa en hel stickpropp billigt? Gärna direktlänk. Hittar ingen på biltema

red/ Clas Ohlson verkar ha iofs.

Kommentera

Köp en förgreningskontakt så slipper du klippa och du får ett eller två lediga uttag till annat.
            // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Kommentera

Nicrosoft skrev: Visa inlägg
              Köp en förgreningskontakt så slipper du klippa och du får ett eller två lediga uttag till annat.
              Bra idé!

Kommentera

Gein skrev: Visa inlägg
                Vart kan jag köpa en hel stickpropp billigt? Gärna direktlänk. Hittar ingen på biltema

red/ Clas Ohlson verkar ha iofs.
                Vi har på jobbet, men jag har semester...
                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Working...
                X