Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjullager: Mekonomen mot Biltema

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • reka1
    replied
    Det blev Biltemalager. Jag lusläste vartenda foruminlägg jag kunnat googla fram om Biltemalager och en kille hade visst kört 7000 mil på sina lager och det avgjorde saken :-)
    Behövde dock inte gegga på med fettet, anlitade en som bytte lagren i utbyte mot en välförtjänt ryggdunk (och 1500 kr).

    Leave a comment:


  • :stefan:
    replied
    Jag skaffade hjullager till min kära gamla 240 från Biltema (mest för att Mekonomen inte hade hemma på fredagskvällen och jag verkligen behövde byta det omgående) och det var ju inga problem, den har rullat glatt över tusen mil sen dess. Inte mycket i sammanhanget, men den står långtidsparkerad numera.
    Kom ihåg att skaffa hjullagerfett bara, det ska kletas ordentligt när fettet ska arbetas in i lagret så man får inte vara rädd för att bli lite kladdig...

    Leave a comment:


  • reka1
    started a topic Hjullager: Mekonomen mot Biltema

    Hjullager: Mekonomen mot Biltema

    Det har dessvärre blivit dags att byta hjullager på bilen (v70 -06) och jag upptäkte att det skillde betydligt i pris mellan leverantörerna i rubrikfältet (1800 kr mot 600 kr).

    Tänkte kolla om det är någon här som har erfarenhet av Biltemas hjullager och få ta del av denna.
Working...
X