Meddelande

Minska
No announcement yet.

R.I.P. SAAB

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Lite Saab Lancia över det hela
    http://gråimport.se

    Kommentera


    • #32
      Det kan fortfarande gå åt skogen...
      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6484835.ab
      /DanneSt

      Kommentera


      • #33
        legis skrev: Visa inlägg
        Det ska bli intessant att se vad Spyker får för sina 3.5 miljarder
        de blev blåsta, SAAB skulle ju säljas för en krona snackade de om förut (faktiskt)
        dannesholk.se

        Kommentera


        • #34
          Danny skrev: Visa inlägg
          de blev blåsta, SAAB skulle ju säljas för en krona snackade de om förut (faktiskt)
          Ingen vet. Det kan mycket väl vara så att bara varumärket kan bli värt mycket mer när/om tiderna förändras. Lägg därtill tillgångar, både materiella och immateriella, som kan realiseras i reda pengar.

          Jag tänker bl.a. på t.ex. Electrolux' salig VD Hans Werthén som var otroligt skicklig på att köpa upp konkurshotade bolag, stycka upp dom, vänta in rätt läge och sälja vidare med enorm förtjänst. Det kan vara samma sak här.

          3,5 miljard är faktiskt inte så enormt mycket pengar (ni fattar vad jag menar...). Det är t.ex. avsevärt mindre än vad var och en av våra storbanker gjorde (gör?) i nettovinst varje kvartal.
          Last edited by Danne V; 2010-01-25, 20:10.
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #35
            Helt otroligt om detta går i lås, SAAB har ju verkligen varit helt nere för räkning.
            Möhippa | Svensexa

            Kommentera


            • #36
              Danne V skrev: Visa inlägg
              3,5 miljard är faktiskt inte så enormt mycket pengar (ni fattar vad jag menar...). Det är t.ex. avsevärt mindre än vad var och en av våra storbanker gjorde (gör?) i nettovinst varje kvartal.
              Precis, det är nästan kaffepengar (i rätt kafferum) för det som är värt pengar är varumärket och ev. rättsliga efterspel mot leverantörer och konsumenter som GM riskerar om någon köper företaget av dem och direkt styckar upp bolaget!
              /DanneSt

              Kommentera


              • #37
                SSSSSÅÅÅÅÅÅÅLLLLLTTTTT!!!
                Sanningen är störst, men EG-rätten har företräde
                eight-thirty res at Dorsia | Mister One Million | jag var där | Klauz!

                Kommentera


                • #38
                  oj, missade presskonferensen som var precis! Snaablar också!! Där ser man!
                  dannesholk.se

                  Kommentera


                  • #39
                    Hmm, kommer man få ett nytt emblem att sätta på SAABen Spykern nu?

                    Ska bli intressant att se hur det här kommer utveckla sig egentligen.
                    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                    ><((((º>

                    Kommentera


                    • #40
                      Saab-Spajk?
                      Bifogade filer
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                      Våga Vägra
                      FaceBook

                      Kommentera


                      • #41
                        Danne... det där var väldigt tidsenligt om man tänker på miljöaspekten
                        dannesholk.se

                        Kommentera


                        • #42
                          Det dumma med SAAB är att de gör för få modeller som verkligen kommer ut. De har 9-3ss och sc samma sak med 9-5.
                          De visar prototyper hit o dit med sen händer det ju aldrig nåt.

                          Volvo däremot har alla möjliga små och stora modeller.
                          Följ mig på geocaching

                          Kommentera


                          • #43
                            Man ska nog inte fira, förrän man vet om produktionen blir kvar i Sverige eller ej. Det är väl inte speciellt många svenska uppköpta märken som stannat kvar i landet, eller...?

                            Kommentera


                            • #44
                              Jerpa skrev: Visa inlägg
                              De visar prototyper hit o dit med sen händer det ju aldrig nåt.
                              Instämmer, men det har väl också handlat om att GM valt att lägga ner massa projekt för SAAB genom åren, både kanske på sikt mindre vettiga saker men också vettiga modeller som låg rätt i tiden. En SUV var väl på gång om jag inte missminner mig, eller kom den bara till jänkarmarknaden?
                              resebloggen # twitter # instagram

                              Kommentera


                              • #45
                                Dryden - Saabs SUV heter 9-7x och ja, den är i princip amerikansk.
                                När jag köpte min 9-5:a på Svenska Bil i Akalla hade de dock flera stycken till försäljning, men det verkar som att modellen bara sålts i Sverige på specialimport.

                                http://sv.wikipedia.org/wiki/SAAB_9-7X

                                Annars finns ju 9-2x, baserad på Subaru Impreza - samma historia där.

                                Både 9-2x och 9-7x har jag sett ute på gatorna, men man kan inte påstå att de tillhör de vanligaste modellerna här hemma.
                                @aviddevguy

                                Kommentera

                                Working...
                                X