Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vilka hjulsidor?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka hjulsidor?

    ...vilka är snyggast då?
    Bifogade filer
    dannesholk.se

  • #2
    De nedersta De andra blir plottrigt!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      hjulsidor blir aldrig snygga!

      \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

      Kommentera


      • #4
        Den nedersta bilden...






        ------------------------------------------
        Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
        ------------------------------------------
        SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
        ------------------------------------------
        Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

        Kommentera


        • #5
          Heter inte de mojängerna fälgar? Eller är det stycket som själva däcket sitter fast i som heter fälg?

          Jag gillar de understa bäst. Jag tror instinktivt att fälgar (?) med flera sektioner passar bättre för bilar med mer kantiga former.
          Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
          Internklippning:
          1) Snaggning av fångar.
          2) Klippning frisörer emellan.

          Kommentera


          • #6
            nitro2k01 skrev: Visa inlägg
            Heter inte de mojängerna fälgar? Eller är det stycket som själva däcket sitter fast i som heter fälg?
            Nej, detta är bara plastsidor som sätts utanpå fälgen. Normalt används fälgsidor för att dölja en ful och rostig plåtfälg.

            Tycker dock personligen att en ful och rostig plåtfälg är snyggare än 99% av alla eftermarknadsfälgsidor.
            Break a rule!

            Kommentera


            • #7
              muskot skrev: Visa inlägg
              Nej, detta är bara plastsidor som sätts utanpå fälgen. Normalt används fälgsidor för att dölja en ful och rostig plåtfälg.

              Tycker dock personligen att en ful och rostig plåtfälg är snyggare än 99% av alla eftermarknadsfälgsidor.
              Inte blir det bra heller när man går på polarens bil med riktig avfettning och en högtryckstvätt värd namnet - och "silverfärgen" på hjulsidorna lossnar. Hoppla, vit plast var visst inte så tjusigt...
              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

              Kommentera


              • #8
                muskot skrev: Visa inlägg
                Normalt används fälgsidor för att dölja en ful och rostig plåtfälg.
                Hjul/fälgsidor är ett namn som konsumtionsmarknaden skapat eftersom det nu för tiden handlar mer om utseende än nytta. Navkapslar däremot (som är föregångsnamnet till hjulsidor och med andra ord precis samma sak) gör precis vad de heter. Skyddar hjulnavet ifrån salt, asfalt och andra onyttigheter som i slutändan leder till rost och andra haverier. Jag skulle alla dagar i veckan hellre åka omkring med fyra olika skitfula navkapslar än med helt öppen plåtfälg. För bilens och i slutändan min ekonomis bästa.

                OT så gillar jag alt.1 bäst Danny.
                Vianor Trollhättan

                Kommentera


                • #9
                  De längst ner.

                  Kommentera


                  • #10
                    Intressanta svar! tack! det blev faktiskt några som såg ut som de översta, fast de var inte lika blänkande. Kanske är samma, jag vet inte, men snygga är de. Jag återkommer med foto sedan
                    (hade själv tänkt ta de längst ner, tills jag så de andra när jag kom till butiken, Biltema Original!)
                    dannesholk.se

                    Kommentera


                    • #11
                      Så här blev det...

                      Jodå, på plats. Blev riktigt snyggt. Fast skiten sitter inte fast riktigt bra, har lossnat två gånger redan. Ska prova böja lite på fjäderringen. Någon som vet något annat riktigt bra tips?
                      Bifogade filer
                      dannesholk.se

                      Kommentera


                      • #12
                        En tanke kanske skulle ha varit att finna något som passa med hålen i den originala fälgen!
                        Livet är kort och Nu!
                        Läs mera!
                        !?

                        Kommentera


                        • #13
                          ...ehh, jo, men det lät ju inte allt för enkelt
                          dannesholk.se

                          Kommentera

                          Working...
                          X