Meddelande

Minska
No announcement yet.

info om Volvo 740 + senare modeller tack

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • info om Volvo 740 + senare modeller tack

    Hallå! dax för första bilen och vill ha en bakhjulsdriven bil tänkte mig en volvo 740, mkt billiga reservdelar och så. men har volvo gjort några fler modeller med bakhjulsdrift, typ 940 , 760 eller nått sånt? eller är det bara 240,245,740,745 ? tacksam för svar

  • #2
    Hej!

    Alla Volvo-bilar fram till 850 (förutom 440, 460 och 480) har bakhjulsdrift.

    Mvh Johan
    IntelliCream UF

    Kommentera


    • #3
      Lilla 300-modellen är alltså också bakhjulsdriven, men tristare bil får man ju leta efter.

      Däremot har 940/960 och även S90/V90 bakhjulsdrift.

      Vill du ha Volvo och ha riktig lekstuga ska du ha en Volvo 66 (även kallad Remjohan). Automatlåda, men med en remdrift som gjorde att den gick lika snabbt bakåt som framåt och var startsnabb som få vid rödljusen, åtminstone de första 50 metrarna...

      Okej, sista stycket var väl kanske inte helt seriöst...
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

      Kommentera


      • #4
        Jag var ute och körde en LänstolsVolvo igår!
        Tänk er sittandes i en djup engelsk länsstol, kontroll över vägen och framförvarande trafik automatiskt!
        Jo jag körde XC60 Maffigt och skönt säger Lasp
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera


        • #5
          :stefan: skrev:
          var startsnabb som få vid rödljusen, åtminstone de första 50 metrarna...
          WikiPedia skrev:
          I standardutförande accelerade bilen 0-80 km/h på ca 14 sekunder och toppfarten låg på cirka 135 km/h.
          Imponerande prestanda

          Köp en 340! Så sjukt ful. "Hotta" den med lite stripes och tona rutor mm så är du kung

          "Bilen som kom för att stanna"
          http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_340

          Eller varför inte lyxa till det och slå på stort med en 360? Hur som helst så är bakhjulsdrift ruggigt kul på vintern... Ibland önskar jag att min bil hade det
          Last edited by Compusa; 2008-11-04, 20:02.

          Kommentera


          • #6
            En 244 T från -82 kan jag rekomendera.
            Hde en sån som var lätt trimmad till typ 170hk & det var en kul vinterbil, på sommaren.
            www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

            Kommentera


            • #7
              tack för alla tips, tror det blir en 940 eler 960

              Kommentera

              Working...
              X