Meddelande

Minska
No announcement yet.

Söker alternativ till V70

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Användarnamn
    replied
    /red

Fel tråd jag skrev i.

Leave a comment:

• Vatos Locos
    replied
    Pedda skrev:
    Bär mig emot att köpa en så stor bil som XC90. Hur är egentligen bränsleförbrukningen på en sån och totalkostnaden är väl ganska hög.
    Nej, jag är nog ute efter en mer "normal" kombi.
    V8an drog en hel del bensin , men du har ju D5 som drar humant med soppa samt en försäkring via Volvia brukar ligga på en väldigt bra nivå.

Har kvar min T5a och den betalar jag strax över 7000:- för med alla tillägg och helförsäkring. Då ska du dessutom ha i åtanke att jag haft mitt körkort 1år samt bor i en storstad.

Leave a comment:

• Lasp
    replied
    Det finns ju Transportbilar.
    Jag körde min Pontiac Transport i 15 år 440000Km dvs mer än 10 varv runt jorden.
    Utrymme, komfort, enkelhet, skjutdörr på rätt sida.
    Jag kan inte de andra liknande men Citroen har en VW heter den Taran?

Leave a comment:

• Pedda
    replied
    Jodå, Mondeon är absolut ett alternativ.
    Det är nog den enda som jag med säkerhet kan mäta sig med V70 när det gäller lastutrymmet.
    Jag har haft fård på min gård tidigare, så det är inga problem.
    Jag är inte någon märkesbög på något sätt, jag har tidigare ägt:
    Chevrolet, MG, Austin, Volvo, Opel, Ford, Saab, BMW, Alfa och säkert fler som jag glömt av.

Leave a comment:

• Zaiman
    replied
    Och Mondeon är inget alternativ? Eller är det "ingen fård på min gård"

Leave a comment:

• Pedda
    replied
    Bär mig emot att köpa en så stor bil som XC90. Hur är egentligen bränsleförbrukningen på en sån och totalkostnaden är väl ganska hög.
    Nej, jag är nog ute efter en mer "normal" kombi.

Leave a comment:

• Vatos Locos
    replied
    Blixtsystems skrev:
    Nu vet jag inte exakt vilken modell du kollat på...det finns ju ett gäng med olika modeller som har ändrat utseende under åren. Du har vanlig Legacy, Outback samt Forrester.
    Legacyn är väl lika stor som en V70 medan en Forrester är större än en XC90.
    Jag har dock inga exakta siffror, men de är helt klart värda att kolla in om du vill ha en rymlig och rolig familjebil.
    Vilken XC90 har du testat då, hade tidigare en V8 7-sits och fällde man ner den sista raden så var utrymmet gigantiskt, har även en V70 T5 och där är utrymmet helt ok, enda kombin som jag har stött på som är större är nya Mondeo.

Så en XC90 kan jag garantera att du får in både bur och barnvagn samt ändå har lite plats över, hade visserligen inte bur i min men har ändå lyckas få med plats med fd. schäfer samt syrrans rottweiler samt packning för 2v semester i fjällen.
    Last edited by Vatos Locos; 2008-08-31, 07:16.

Leave a comment:

• Dryden
    replied
    Fast V70 D5 Classic (som jag vid ett tillfälle körde från Östersund till Stockholm) drog inte så jäkla mycket soppa. Synd bara att dieselpriset har rusat.

Leave a comment:

• muskot
    replied
    :stefan: skrev:
    Audi A6 har väl en rätt duktigt sluttande bakruta som snor mycket lastutrymme?

Sen vet jag inte om V70 är så trist egentligen, nya modellen är rätt trevlig. Jag körde en 2,5 turbo för en tid sen, den var inte trist!
    Det som är trist med Volvo är att de inte vet hur man bygger bränslesnåla motorer. Det är också därför de just nu tillverkar fler bilar än vad de lyckas sälja.

Leave a comment:

• :stefan:
    replied
    Audi A6 har väl en rätt duktigt sluttande bakruta som snor mycket lastutrymme?

Sen vet jag inte om V70 är så trist egentligen, nya modellen är rätt trevlig. Jag körde en 2,5 turbo för en tid sen, den var inte trist!

Leave a comment:

• Pedda
    replied
    Accorden är väl i samma storleksklass som min Saab 9-3 om jag inte har helt fel, och isåfall så är den inte något alternativ.

Jag pratar nya(re) bilar. Har inte bestämt mig för om det ska bli en helt ny bil, men inte äldre än -06 iaf.

Leave a comment:

• muskot
    replied
    Nya Honda Accord Kombi? Misstänker dock att den kanske är lite för liten.

Är det nya bilar vi pratar om (eller åtminstone senaste generationerna av varje modell)?

Leave a comment:

• Pedda
    replied
    M@gnus skrev:
    Renault Grand Scenic. Granden är 23cm längre än en vanlig och dessutom sju-sittsig i fall det behövs.
    Japp, jag har en sån och skuffen är väl tilltagen för både barnvagnar, hundar och annan diverse bråte.
    Kollade på specen och där står Volym: 200/1920 liter.
    Är det 200 liter med 7 säten och 1920 om man plockar ur säten, eller hur menar dom egentligen.
    Har ingen nytta av 7 säten, blir nog inga fler ungar. Det är ju en sladdis som kommer och fler har jag inte räknat med.

Leave a comment:

• Blixtsystems
    replied
    Pedda skrev:
    Kollade specen på Legacy/Outback och lastutrymmet är nästan 100 liter mindre än V70.
    Så jag tror inte att man får in både bur och barnvagn i den.
    Men visst kan jag kolla på den, så får vi se.

/red.
    Tack för tipset iaf, Subaru är nog ett märke som jag själv inte skulle ha kommit att tänka på.
    Där ser man...jag har en äldre Legacy och tycker den är rätt rymlig, men jag har dock inte hund.
    Enligt en artikel i aftonbladet från 2003 så hade Outback 520l ...men tydligen har de 459 nu.
    Kan ju vara en aftonbladet miss eller så har de helt enkelt krympt ner såpass mycket på de senaste modellerna.

Jag tycker det är konstigt att det är så få subbor på vägarna. I mängder med undersökningar från olika länder har de flest nöjda ägare och tittar man i bilprovningens statistik ligger de bra till.
    Och trots fyrhjulsdrift drar de ofta mindre än en Volvo med motsvarande motor.
    Sen är det något visst med boxermotor som ger lägre tyngdpunkt och rakare kraftöverföring i kombination med fyrhjulsdrift.

Leave a comment:

• M@gnus
    replied
    Renault Grand Scenic. Granden är 23cm längre än en vanlig och dessutom sju-sittsig i fall det behövs.
    Japp, jag har en sån och skuffen är väl tilltagen för både barnvagnar, hundar och annan diverse bråte.

Leave a comment:

Working...
X