Meddelande

Minska
No announcement yet.

Söker alternativ till V70

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Söker alternativ till V70

    Ska börja titta på bilar snart då vi behöver en större kombi än den vi har idag.
    Nu har vi en SAAB 9-3 SportCombi, men man kan ju glömma att få in barnvagn och hundbur i den.
    Så nu måste den bytas till något större och V70'n är ju visserligen rymlig, men inte speciellt rolig.
    Vilka bilar kan mäta sig egentligen med Volvo V70 när det gäller lastutrymme?
    Ford Mondeo, Mazda6, VW Passat, Toyota Avensis eller Opel Vectra?
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

  • #2
    Du har ju iofs XC70 och XC90 om det nu inte är märket du är emot?

    Kommentera


    • #3
      Nej, jag har absolut inget emot Volvo som märke. Men XC90 kan man nog glömma att få in hundbur och barnvagn i.
      Jag vill helt enkelt bara ha fler alternativ innan jag bestämmer mig.
      Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
      ><((((º>

      Kommentera


      • #4
        Subaru Legacy/Outback
        Ypperlig byggkvalitet, bra fyrhjulsdrift och säkra.
        www.blixtsystems.com

        Kommentera


        • #5
          Får man verkligen in både hundbur och barnvagn i Subarun?
          Den kanske är större än den ser ut.
          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
          ><((((º>

          Kommentera


          • #6
            Pedda skrev:
            Vilka bilar kan mäta sig egentligen med Volvo V70 när det gäller lastutrymme?
            Ford Mondeo, Mazda6, VW Passat, Toyota Avensis eller Opel Vectra?
            Mondeon har stort lasturymme, vi hade hundbur och vagn i vår bil.

            Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

            Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

            Kommentera


            • #7
              Nu vet jag inte exakt vilken modell du kollat på...det finns ju ett gäng med olika modeller som har ändrat utseende under åren. Du har vanlig Legacy, Outback samt Forrester.
              Legacyn är väl lika stor som en V70 medan en Forrester är större än en XC90.
              Jag har dock inga exakta siffror, men de är helt klart värda att kolla in om du vill ha en rymlig och rolig familjebil.
              www.blixtsystems.com

              Kommentera


              • #8
                Kollade specen på Legacy/Outback och lastutrymmet är nästan 100 liter mindre än V70.
                Så jag tror inte att man får in både bur och barnvagn i den.
                Men visst kan jag kolla på den, så får vi se.

                /red.
                Tack för tipset iaf, Subaru är nog ett märke som jag själv inte skulle ha kommit att tänka på.
                Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                ><((((º>

                Kommentera


                • #9
                  Audi A6?
                  resebloggen # twitter # instagram

                  Kommentera


                  • #10
                    Vet du om en barnvagn går in på längden i en A6'a?
                    Men Audi A6 är en av de bilar jag funderat på, men glömde den när jag skrev listan i första inlägget.
                    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                    ><((((º>

                    Kommentera


                    • #11
                      Renault Grand Scenic. Granden är 23cm längre än en vanlig och dessutom sju-sittsig i fall det behövs.
                      Japp, jag har en sån och skuffen är väl tilltagen för både barnvagnar, hundar och annan diverse bråte.
                      /M@rre

                      [Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                      [Begrepps Joel]

                      Och andra användbara Tegsuttryck

                      Kommentera


                      • #12
                        Pedda skrev:
                        Kollade specen på Legacy/Outback och lastutrymmet är nästan 100 liter mindre än V70.
                        Så jag tror inte att man får in både bur och barnvagn i den.
                        Men visst kan jag kolla på den, så får vi se.

                        /red.
                        Tack för tipset iaf, Subaru är nog ett märke som jag själv inte skulle ha kommit att tänka på.
                        Där ser man...jag har en äldre Legacy och tycker den är rätt rymlig, men jag har dock inte hund.
                        Enligt en artikel i aftonbladet från 2003 så hade Outback 520l ...men tydligen har de 459 nu.
                        Kan ju vara en aftonbladet miss eller så har de helt enkelt krympt ner såpass mycket på de senaste modellerna.

                        Jag tycker det är konstigt att det är så få subbor på vägarna. I mängder med undersökningar från olika länder har de flest nöjda ägare och tittar man i bilprovningens statistik ligger de bra till.
                        Och trots fyrhjulsdrift drar de ofta mindre än en Volvo med motsvarande motor.
                        Sen är det något visst med boxermotor som ger lägre tyngdpunkt och rakare kraftöverföring i kombination med fyrhjulsdrift.
                        www.blixtsystems.com

                        Kommentera


                        • #13
                          M@gnus skrev:
                          Renault Grand Scenic. Granden är 23cm längre än en vanlig och dessutom sju-sittsig i fall det behövs.
                          Japp, jag har en sån och skuffen är väl tilltagen för både barnvagnar, hundar och annan diverse bråte.
                          Kollade på specen och där står Volym: 200/1920 liter.
                          Är det 200 liter med 7 säten och 1920 om man plockar ur säten, eller hur menar dom egentligen.
                          Har ingen nytta av 7 säten, blir nog inga fler ungar. Det är ju en sladdis som kommer och fler har jag inte räknat med.
                          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                          ><((((º>

                          Kommentera


                          • #14
                            Nya Honda Accord Kombi? Misstänker dock att den kanske är lite för liten.

                            Är det nya bilar vi pratar om (eller åtminstone senaste generationerna av varje modell)?
                            Break a rule!

                            Kommentera


                            • #15
                              Accorden är väl i samma storleksklass som min Saab 9-3 om jag inte har helt fel, och isåfall så är den inte något alternativ.

                              Jag pratar nya(re) bilar. Har inte bestämt mig för om det ska bli en helt ny bil, men inte äldre än -06 iaf.
                              Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                              ><((((º>

                              Kommentera

                              Working...
                              X