Meddelande

Minska
No announcement yet.

Söker alternativ till V70

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Audi A6 har väl en rätt duktigt sluttande bakruta som snor mycket lastutrymme?

Sen vet jag inte om V70 är så trist egentligen, nya modellen är rätt trevlig. Jag körde en 2,5 turbo för en tid sen, den var inte trist!
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

:stefan: skrev:
      Audi A6 har väl en rätt duktigt sluttande bakruta som snor mycket lastutrymme?

Sen vet jag inte om V70 är så trist egentligen, nya modellen är rätt trevlig. Jag körde en 2,5 turbo för en tid sen, den var inte trist!
      Det som är trist med Volvo är att de inte vet hur man bygger bränslesnåla motorer. Det är också därför de just nu tillverkar fler bilar än vad de lyckas sälja.
      Break a rule!

Kommentera

Fast V70 D5 Classic (som jag vid ett tillfälle körde från Östersund till Stockholm) drog inte så jäkla mycket soppa. Synd bara att dieselpriset har rusat.
        resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Blixtsystems skrev:
          Nu vet jag inte exakt vilken modell du kollat på...det finns ju ett gäng med olika modeller som har ändrat utseende under åren. Du har vanlig Legacy, Outback samt Forrester.
          Legacyn är väl lika stor som en V70 medan en Forrester är större än en XC90.
          Jag har dock inga exakta siffror, men de är helt klart värda att kolla in om du vill ha en rymlig och rolig familjebil.
          Vilken XC90 har du testat då, hade tidigare en V8 7-sits och fällde man ner den sista raden så var utrymmet gigantiskt, har även en V70 T5 och där är utrymmet helt ok, enda kombin som jag har stött på som är större är nya Mondeo.

Så en XC90 kan jag garantera att du får in både bur och barnvagn samt ändå har lite plats över, hade visserligen inte bur i min men har ändå lyckas få med plats med fd. schäfer samt syrrans rottweiler samt packning för 2v semester i fjällen.
          Last edited by Vatos Locos; 2008-08-31, 06:16.

Kommentera

Bär mig emot att köpa en så stor bil som XC90. Hur är egentligen bränsleförbrukningen på en sån och totalkostnaden är väl ganska hög.
            Nej, jag är nog ute efter en mer "normal" kombi.
            Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
            ><((((º>

Kommentera

Och Mondeon är inget alternativ? Eller är det "ingen fård på min gård"

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Kommentera

Jodå, Mondeon är absolut ett alternativ.
                Det är nog den enda som jag med säkerhet kan mäta sig med V70 när det gäller lastutrymmet.
                Jag har haft fård på min gård tidigare, så det är inga problem.
                Jag är inte någon märkesbög på något sätt, jag har tidigare ägt:
                Chevrolet, MG, Austin, Volvo, Opel, Ford, Saab, BMW, Alfa och säkert fler som jag glömt av.
                Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                ><((((º>

Kommentera

Det finns ju Transportbilar.
                  Jag körde min Pontiac Transport i 15 år 440000Km dvs mer än 10 varv runt jorden.
                  Utrymme, komfort, enkelhet, skjutdörr på rätt sida.
                  Jag kan inte de andra liknande men Citroen har en VW heter den Taran?
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

Kommentera

Pedda skrev:
                    Bär mig emot att köpa en så stor bil som XC90. Hur är egentligen bränsleförbrukningen på en sån och totalkostnaden är väl ganska hög.
                    Nej, jag är nog ute efter en mer "normal" kombi.
                    V8an drog en hel del bensin , men du har ju D5 som drar humant med soppa samt en försäkring via Volvia brukar ligga på en väldigt bra nivå.

Har kvar min T5a och den betalar jag strax över 7000:- för med alla tillägg och helförsäkring. Då ska du dessutom ha i åtanke att jag haft mitt körkort 1år samt bor i en storstad.

Kommentera

/red

Fel tråd jag skrev i.

Kommentera

Working...
                      X