Meddelande

Minska
No announcement yet.

Moped

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Moped

Jag har just flyttat till stockholm, men har redan blivit less på pendeltågen och deras ständiga förseningar. Jag funderar därför på att köpa en EU-moppe alt. bättre cykel, då jag bara har 1,6 mil från porten till jobbet. Vad är era erfarenheter av att köra moped respektive cykel under vintertid här nere i söder?

Tråden flyttad från cafét.

(Här nere i söder?!)
    Silfver Creations

Kommentera

UnConed skrev:
      Jag har just flyttat till stockholm, men har redan blivit less på pendeltågen och deras ständiga förseningar. Jag funderar därför på att köpa en EU-moppe alt. bättre cykel, då jag bara har 1,6 mil från porten till jobbet. Vad är era erfarenheter av att köra moped respektive cykel under vintertid här nere i söder?
      Det fungerar rätt bra, självklart kan det vara svårt att köra när det är riktig midvinter, men det håller ju sällan i sig någon längre stund. Till cykel kan du ju köpa dubbdäck om det är halt, vet inte hur det är till mopeder.

Jag pendlade till jobbet med en offroad-motorcykel tidigare och körde i stort sett året runt ett tag, vägarna är ju plogade och saltade så det funkar även om det inte alltid är så lattjo när det är -15 grader, men se på MC-buden, de kör året runt. Man bör dock tvätta och olja in alla metallytor för att slippa korrision från saltet.

Kommentera

Det är inte någon omöjlighet mao. Vad som oroar mig är dock att vinterdäcken till eu-mopeder ska vara väldigt mycket sämre än till t.ex. en offroad-motorcykel? (Dessa verkar se ut såhär: http://www.jprimport.se/showImage.aspx?ID=339).

Kommentera

UnConed skrev:
          Det är inte någon omöjlighet mao. Vad som oroar mig är dock att vinterdäcken till eu-mopeder ska vara väldigt mycket sämre än till t.ex. en offroad-motorcykel? (Dessa verkar se ut såhär: http://www.jprimport.se/showImage.aspx?ID=339).
          Jag körde utan dubbar, man får vara lite försiktig när det är minusgrader och risk för halka, men kör man på lite större vägar så är det lugn så länge det inte är rent vinterväglag.

Kommentera

Working...
          X