Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ojämn tomgång

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ojämn tomgång

Fick syn på en spricka i gummislangen till insuget. (luftslangen)
    Nöden har ingen lag, det går ju inte att köpa en ny slang en söndag så det blev till att linda den med eltejp istället.
    Men nu blir tomgången ojämn när bilen är kall. Pendlar mellan 1000 varv och precis så den håller på att dö. Och efter fem, sex pendlingar så dör den.
    Kör jag iväg så dör den nästan direkt när jag frikopplar.
    Men när bilen är varm så går den stadigt på ca 800 varv.

Fattar inte varför riktigt, då den gick bra när den fick tjuvluft, men inte när man har fixat felet. Borde ju ha gått sämre innan jag fixade slangen.

Bilen det gäller är en gammal BMW 318ti Compact -95.
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

Haru kollat så inte luftfiltret inte är igensatt eller nåt sånt? Jag menar: Om den funkade OK med tjuvluft, men inte nu, så kan det ju tyda på att tjuvluften var vad den behövde eftersom den inte fick luft från rätt ställe....
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Luftfiltret ser ut som nytt, så det är det inte.
      ><((((º>

Kommentera

Motorn tar förmodligen tjuvluft från fler ställen. Ta startgas och spraya runt slangar, insug och dylikt. Får du en förändring av tomgången så tar den tjuvluft. Startgas är ett effektivt sätt att felsöka tjuvluft.

Haft bilen länge? Tyvärr inte ovanligt att vaakumslangar är felkopplade.
        Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Kommentera

Så där lät min Peugeot när jag blåst en cylinder. Körde tunt på 3 cylindrar och den gick väldigt ojämt på tomgång.

Kommentera

Får kolla ikväll om jag hinner efter fler ställen den kan ta tjuvluft.
            Motorn går på alla cylindrar iaf.
            ><((((º>

Kommentera

Working...
            X