Meddelande

Minska
No announcement yet.

Så här kan bensinpriset sänkas...

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

JAreMANNEN skrev:
    Vad tror ni, skulle TV-bolagen gå med på att slänga in en "reklam" angående en liknande bojkott?
    Finns det några lagar/bestämmelser som kan hindra något sådant eller är det bara TV-bolagens rädlsa som skulle sätta käppar i hjulet?
    Ring bolagen och kolla och berätta vad dom sa!
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Danne V skrev:
      Heh... det är en variant på det som kallas för "Nånannanismen", och det har vi alldeles för gott om i Sverige. Man vet förstås själv hur saker å ting borde vara, men man vill inte göra något själv. Nån annan får sköta det praktiska genomförandet.

Lite ledsamt, tycker jag.
      Är det så svenskt? Jag tror det är ett mänskligt beteende att tänka så när man är en liten liten del i en stor massa helt enkelt. Det är svårt att se en själv som betydande del i det stora.

Vilken vinst visade Statoil eller OK/Q8 för 2007? Eller 2008Q1?
      The future is today, worry about it tomorrow

Kommentera

legis skrev:
        Du har redan förlorat. Kom ifatt nutiden.
        Off topic till legis
        Förlorat vadå, någon tävling? Mig veterligen har jag inte haft en Microsoft-pryl på min dator sedan 1998, bortsett från ett par olika dumma filformat. Det på grund av att kompisar som har windows inte klarar speciellt många filformat.

Om man nu ser det som en tävling kan jag upplysa om att tjejen installerade windows xp i vintras, ett krav för att vi skulle köpa en ny dator och kasta ut de två gamla. Nu kör vi dubbelbot, vad jag vet så har xp aldrig varit igång. CRAP!!!

Jag tror inte att man behöver vara så pessimistisk. Den lilla människan har ju en ny stark allierad, nämligen internet. Problemet handlar nog snarare om lathet och vanans makt. Om en person måste gå några extra steg, eller som här åka bil några extra kvarter tror jag att det blir OK/Q8 eller Statoil om det ligger bäst till. Ofta krävs en solid övertygelse för att en människa ska göra avkall på än så små saker.
        Windows macht frei

Kommentera

Gein skrev:
          Är det så svenskt? Jag tror det är ett mänskligt beteende att tänka så när man är en liten liten del i en stor massa helt enkelt. Det är svårt att se en själv som betydande del i det stora.

Vilken vinst visade Statoil eller OK/Q8 för 2007? Eller 2008Q1?
          Jag skrev inte att det är "svenskt". Jag skrev att vi har för gott om det i Sverige.

Men jo, efter att ha levt utomlands (USA och Asien) under en stor del av mitt liv och också följt samhällsutvecklingen i bl.a. Europa med ganska stort intresse, så tycker jag nog att svensken i allmänhet har ett obehagligt sätt att alltid veta bäst och snackar gärna vitt och brett om hur allt borde vara, men orkar/vill/törs inte göra ett skvatt åt saken rent praktiskt själv. Särskilt inte om det skulle innebära lite besvär. Tyvärr är jag knappast ensam om den åsikten.

Tråden har ju på sätt och vis blivit ett exempel på just detta: Det diskuteras gärna, men man vill inte gå i verkställighet med "OK, jag gör det" eller "Nej, jag gör det inte".

Jag har inte en aning om vad oljebolagen tjänar. Vet knappt vad jag tjänar själv. Du kan väl kolla (oljebolagen, alltså)?
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Vill du ha ett ställningstagande så kan jag säga att jag inte kommer att göra det, av orsak nummer 1 i mitt svar ovan. Dessutom är jag för bekväm av mig, vilket iofs kanske är ganska svenskt det med. Creds åt de som orkar genomföra det dock!
            http://gråimport.se

Kommentera

Jag slängde e-posten samma sekund som jag hade läst klart. Ännu ett kedjebrev i ny tappning. Antagligen skapat av någon som vill se hur många som skickar iväg det... Stod det inte att 300 miljoner skulle ha fått det inom någon vecka? Säkert... Om jag inte syns här mer har jag nog råkat ut för en olycka beroende på att jag bröt kedjan.
              Mitt företag

Kommentera

Jag har fått det där kedjebrevet från ett par personer i min kontaktlista, men inte skickat det vidare.

Själv tankar jag oftast inte på Shell eller OKQ8, så för min del blir det ingen skillnad mot tidigare.
                Utan en punkt hade den här meningen aldrig tagit slut

Webbradion - podcast för webbutvecklare | Blogg | Jobb

Kommentera

För saken skull, jag har också fått det av ett par stycken men tolkade det som potentiellt virus och slängde det utan att läsa.

Kommentera

Hörde på radio imorse att lastbilschaufförer skulle blockera Statoil och Preem stationer från och med fredag till söndag.

Kan ju bara hoppas att detta är något som faktiskt kommer att ske.

Kommentera

Såg någon stans att bojkotten inte bara skulle gälla bensinen på nämnda bolag utan också annat så som tobak och godis mm.
                      Har också fått detta i flera omgångar och tycker att iden är ganska bra men eftersom jag inte tankar på något av dessa två spelar det mig ingen roll.
                      (Även om jag tycker att över 14 spänn för en liter diesel är käpprätt åt h-vete!)
                      /M@rre

[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
                      [Begrepps Joel]

Och andra användbara Tegsuttryck

Kommentera

Danne V skrev:
                        Jag skrev inte att det är "svenskt". Jag skrev att vi har för gott om det i Sverige.

Men jo, efter att ha levt utomlands (USA och Asien) under en stor del av mitt liv och också följt samhällsutvecklingen i bl.a. Europa med ganska stort intresse, så tycker jag nog att svensken i allmänhet har ett obehagligt sätt att alltid veta bäst och snackar gärna vitt och brett om hur allt borde vara, men orkar/vill/törs inte göra ett skvatt åt saken rent praktiskt själv. Särskilt inte om det skulle innebära lite besvär. Tyvärr är jag knappast ensam om den åsikten.

Tråden har ju på sätt och vis blivit ett exempel på just detta: Det diskuteras gärna, men man vill inte gå i verkställighet med "OK, jag gör det" eller "Nej, jag gör det inte".

Jag har inte en aning om vad oljebolagen tjänar. Vet knappt vad jag tjänar själv. Du kan väl kolla (oljebolagen, alltså)?
                        Alltså, din diskussionsteknik gör mig så frustrerat ibland. Varför anmärker du på att jag skrev "svenskt" (du anser att du visst skrev "har gott om det i sverige") när du i stycket efter medger att det faktiskt var "svenskt" du menade?
                        The future is today, worry about it tomorrow

Kommentera

Gein skrev:
                          Alltså, din diskussionsteknik gör mig så frustrerat ibland. Varför anmärker du på att jag skrev "svenskt" (du anser att du visst skrev "har gott om det i sverige") när du i stycket efter medger att det faktiskt var "svenskt" du menade?
                          Öh, va? Då får jag be om ursäkt. Det var inte meningen att du skulle bli frustrerad.
                          Med vänlig hälsning från
                          Danne
                          ------
                          Våga Vägra
                          FaceBook

Kommentera

Ett fullständigt naivt förslag!
                            Jag har inte fått runtskicket ännu!
                            Men fakta är att det är vi, vi svenska skattebetalare och medborgare som tar den största kakan.
                            Vi tar ut bränsleskatt på oljepriset, på det lägger vi en energiskatt så tar vi moms på hela skiten!
                            Trots att skatt på skatt är förbjudet.
                            Så vilka skall man stoppa?
                            Livet är kort och Nu!
                            Läs mera!
                            !?

Kommentera

Jag är med till 99% ... nästan 100 alltså. Brukar ändå köpa diesel där det är billigast, oftast jet. bojkotta dom jävlarna ....... muhaaaaa!!!

hur svårt kan det vara?
                              Man kan göra så, men det är inte RÄTT!

Kommentera

Mysko skrev:
                                Brukar ändå köpa diesel där det är billigast, oftast jet. bojkotta dom jävlarna ....... muhaaaaa!!!

hur svårt kan det vara?
                                Jet är ju nästan Statoil.

Kommentera

Working...
                                X