Meddelande

Minska
No announcement yet.

Namninsamling av alla motorintresserade

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Namninsamling av alla motorintresserade

    Vet att det finns fler än jag som är motorintresserade på detta forum och den 13 maj som kommer det att tas ett beslut i Enköpings kommunfullmäktige om att eventuellt bygga en ny motorarena nämligen Viking Park.

    Så jag är tacksam om ni som är motorintresserade och lägger er röst och skriver in erat namn på nedanstående länk:

    http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1927

    Finns alldeles för få motorparker runt om i Sverige.

    Mera information om Viking Park hittas på följande länk:
    http://www.vikingmotorpark.com/

  • #2
    Wow!!!!! Jag är nog ganska pessimistisk till att ett sånt här projekt kommer att genomföras. Minns ju t.ex. hur man försökte få till nåt på gamla Tullinge flyflottilj för 20-25 år sen. Men tiderna har ju ändrats och detta projektet kanske har både de ekonomiska och politiska resurserna som Tullinge aldrig hade. Och Smokey fick ju till Anderstorp.

    Så, som gammal roadracingförare skriver jag självklart på! Vi måste ha en anläggning som inspirerar nya talanger. Förutom Bräck, Mattias Ekström och eventuellt Stigefeldt* har ju svensk banracing inte haft nån större framgång under de senaste 20 åren....

    * OK, kanske glömmer nån/några, men ni fattar vad jag menar.....
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

    Kommentera


    • #3
      Mer avgasutsläpp och motordån? Tack, men nej tack.
      http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

      Kommentera


      • #4
        Danne V skrev:
        Wow!!!!! Jag är nog ganska pessimistisk till att ett sånt här projekt kommer att genomföras. Minns ju t.ex. hur man försökte få till nåt på gamla Tullinge flyflottilj för 20-25 år sen. Men tiderna har ju ändrats och detta projektet kanske har både de ekonomiska och politiska resurserna som Tullinge aldrig hade. Och Smokey fick ju till Anderstorp.

        Så, som gammal roadracingförare skriver jag självklart på! Vi måste ha en anläggning som inspirerar nya talanger. Förutom Bräck, Mattias Ekström och eventuellt Stigefeldt* har ju svensk banracing inte haft nån större framgång under de senaste 20 åren....

        * OK, kanske glömmer nån/några, men ni fattar vad jag menar.....
        Hoppas att det blir annorlunda denna gång, de ansvariga verkar ha gjort sin läxa, vet att bl.a. min chef är inblandad och tror faktiskt att förutsättningarna är ganska bra denna gång, de enda som kan sätta käppar i hjulet är "skogsmullarna" men det verkar som om Aros Racetrack Development AB har gjort sin läxa med åtskilliga utredningar, sedan har ju dessutom Barkarby försvunnit, så jag tror att geografiskt så skulle det passa väldigt bra med en ny motorbana i mellansverige, inget ont om Gelleråsen men på denna sida av Sverige så finns det ett större underlag för att driva en park, exempelvis 2 timmar runt om Enköping och du täcker in större delen av mellansverige.

        Så det är bara att hoppas att kommunfullmäktige godkänner förslaget den 13 maj.

        Kommentera


        • #5
          Självklart skriver jag under, det behövs fler motorbanor i Sverige, motorsporten är trots sin styvmoderliga behandling stor i Sverige och det är märkligt hur få banor det finns, samtidigt som golfbanor sprids som en jävla ebolapest över landet.

          I morgon ska jag åka till Gelleråsen och köra MC, det är 22.5 mil från Stockholm och är tillsammans med Sviestad i Linköping den närmsta RR-banan för oss Stockholmare, en bana i Enköping skulle verkligen vara ett lyft för alla som vill köra bana i hela Mälardalen.

          Den gällande sanningen idag bland många folkvalda är att alla "farliga" aktiviteter som roadracing, motorcross och skytte skall förbjudas ersättas av bidragsunderstödda fotbollsplaner och ishockeyarenor samt av uppköpt åkermark förvandlad till golfbanor av köpstarka golfklubbar. Där finns det ingen hejd på hur mycket bygglov och tillstånd man kan bevilja för sådana anläggningar, men en motorbana skall helst ligga 25 mil från närmsta bebyggelse och beslutet skall dras i långbänk i 10 år innan ett avslag ges.

          Det samma gäller självklart crossbanor som i vissas ögon tycks vara lika obehagliga som offerplatser för satanistiska sekter, för att inte tala om skjutbanor, herregud, där skjuter man med VAPEN!

          Nej, fort som fan så bör de ersättas med gräsplaner där vuxna män jagar en boll, ivrigt påhejade av huligankämpar, redo att slå sönder staden efter en förlust.
          Last edited by sgtpepper; 2008-05-03, 11:12.

          Kommentera


          • #6
            Nu är det uppe i 3677 st namnunderskrifter, vilket är en bra bit på väg, men stäm gärna av i bekantskapskretsen för flera intressenter.
            Beslutet kommer att tas den 13 maj, så det finns flera dagar kvar.

            Kommentera


            • #7
              Ussch .. här pratas det om att Grön IT, det pratas om det ena och det andra för att förbättra miljön.. och nu vill folk ha en motorpark.. usch usch.. nej nej..

              Bilen är till för att förflytta en från Punkt A till Punkt B, inte att köra runt runt runt för nöjes skulle
              För lata svin är marken alltid frusen..

              Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
              1. Muffling screams of frustration
              2. Covering evidence of your ineptitude
              3. Crying into.


              Ubuntu forums
              Umbraco é nice.
              Jag försöker åtminstone..

              Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

              Kommentera


              • #8
                Fredde Mannen skrev:
                Ussch .. här pratas det om att Grön IT, det pratas om det ena och det andra för att förbättra miljön.. och nu vill folk ha en motorpark.. usch usch.. nej nej..

                Bilen är till för att förflytta en från Punkt A till Punkt B, inte att köra runt runt runt för nöjes skulle
                Japp, det är kärlek vettu, fler och fler kör ju även på etanol, så snart så är det mer miljövänligt än ko bingo

                Kommentera


                • #9
                  Helsike vad du går på sgtpepper "......samtidigt som golfbanor sprids som en jävla ebolapest över landet" hehe ...

                  Självklart skriver jag på, till motorsportens försvar så säger jag att den bidrar till utveckling av våra fordon. Bilarna på bana slits hårt och då måste det till speciella lösningar för att grejjorna ska hålla, dessa lösningar kan man sedan flytta över och använda i vanliga bilar. Dessutom så är det bättre att folk kör av sig på bana under kontrollerade former än att dom kör som någon j*vla stcc förare på landsväg där andra trafikanter finns.

                  Tummen upp!
                  Man kan göra så, men det är inte RÄTT!

                  Kommentera


                  • #10
                    Nu är första steget klart, kommunfullmäktige sade ja till förslaget till att bygga motorbanan:

                    Goda nyheter

                    "Exploateringsavtal för Viking Motor Park

                    Aros Racetrack Development vill bygga en motorbana i Bårskärsskogen NO om Enköpings tätort. För att gå ytterligare ett steg i processen med motorbanan har ett förslag till exploateringsavtal tagits fram. Exploateringsavtalet innebär att Aros Racetrack Development får bygga en anläggning för motorsport på fastigheten Bårskär 1:1 m fl och även bygga en väg med anslutning till väg 55.

                    Kommunfullmäktige beslöt att godkänna exploateringsavtalet mellan kommunen och Aros Racetrack Development AB.

                    Reservation begärdes av (v) och (mp) "

                    Källa: http://www.enkoping.se/swwwing/app/...sp?PAGE=1089954

                    Kommentera


                    • #11
                      Jättebra! Första steget mot en motorbana i Mälardalen.

                      Kommentera

                      Working...
                      X