Meddelande

Minska
No announcement yet.

Volvo V40 vs. Golf variant

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vatos Locos skrev:
    Även om jag är Volvo ägare så skulle jag välja Audi av dina alternativ, dock så är det den dyraste att äga av bilarna gällande försäkring, reservdelar och annat.
    Men med tanke på vart du bor så kanske Quattro kan vara ett alternativ.
    Hmm... dyraste att äga... Idag har jag en Golf TDI 2,0 2005.... Tror du det kan skilja mkt i "ägande-kostnad" på min och en audi? Nu pratar vi inte om en 02:a utan exempelvis en 96:a... ?
    "Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders..."

    "Mannen är huvudet, kvinnan är kronan..."

    "En kvinna vågar allt, när hon älskar eller hatar..."

    Kommentera


    • #17
      Kitti skrev:
      Hmm... dyraste att äga... Idag har jag en Golf TDI 2,0 2005.... Tror du det kan skilja mkt i "ägande-kostnad" på min och en audi? Nu pratar vi inte om en 02:a utan exempelvis en 96:a... ?
      Kollade lite snabbt så ligger en 96:a mellan 35 000 - 50 000, även Audi har ju även TDI-motor vilket gör att man skulle kunna göra en jämnförelse, men min spontana reaktion är att Audin blir dyrare än din nuvarande bil gällande försäkring, service etc.

      Kommentera


      • #18
        Vatos Locos skrev:
        Kollade lite snabbt så ligger en 96:a mellan 35 000 - 50 000, även Audi har ju även TDI-motor vilket gör att man skulle kunna göra en jämnförelse, men min spontana reaktion är att Audin blir dyrare än din nuvarande bil gällande försäkring, service etc.
        Alltså, tror du audin blir dyrare oavsett om det är bensin eller diesel?
        "Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders..."

        "Mannen är huvudet, kvinnan är kronan..."

        "En kvinna vågar allt, när hon älskar eller hatar..."

        Kommentera


        • #19
          Kitti skrev:
          Alltså, tror du audin blir dyrare oavsett om det är bensin eller diesel?
          Dieselbilar är väl dyrare än bensinbilar i vägtrafikskatt, har jag för mig. Så var beredd på det. Kolla också hur mycket skatten är för varje enskild bil. Det kan variera ganska rejält på "nästan likadana" bilar, från typ 1.000 upp till 5.000 om året.

          Tidigare kunde man kolla detta på vägverkets sajt (vv.se), men nu har dom tagit bort den möjligheten eftersom skatten numera är individuell för varje bil, t.o.m. beroende på om den körs i glesbygd eller i stan. Har man reg.numret på en bil så kan man ringa och kolla.
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #20
            Danne V skrev:
            Dieselbilar är väl dyrare än bensinbilar i vägtrafikskatt, har jag för mig. Så var beredd på det. Kolla också hur mycket skatten är för varje enskild bil. Det kan variera ganska rejält på "nästan likadana" bilar, från typ 1.000 upp till 5.000 om året.

            Tidigare kunde man kolla detta på vägverkets sajt (vv.se), men nu har dom tagit bort den möjligheten eftersom skatten numera är individuell för varje bil, t.o.m. beroende på om den körs i glesbygd eller i stan. Har man reg.numret på en bil så kan man ringa och kolla.
            Tänk att det är så nu... allt ändras minsann ju mer tiden går.
            Och att det kan skilja så mkt..

            Men jag har iaf bestämt mig att det står mellan audi och volvo... tror jag... för en golf är ju visserligen en billig bil... men då tänkte jag ju att om jag ändå lägger ut 50000 så kanske jag kan få mig en fin audi eller volvo?? Och då är det ju "rejäla" bilar iaf... Eller?
            "Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders..."

            "Mannen är huvudet, kvinnan är kronan..."

            "En kvinna vågar allt, när hon älskar eller hatar..."

            Kommentera

            Working...
            X