Meddelande

Minska
No announcement yet.

Maxlast i bil

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Maxlast i bil

    Hallå,

    Undrar hur mycket man får lov att lasta i en bil (V70), med b-körkort. Finns det begränsningar i körkortet som kan göra att maxlasten är mindre än maxlasten i bilen. Maxlasten ska vara i bilen och inte på släp.
    Aka Mc Fetto Registrerad: 2002-11-26 | Inlägg: 1 999

  • #2
    Du får lasta den vikt som står i reg-beviset plus föraren. Dvs du kan inte åka fyra personer plus förare och lasta 450 kg eller vad den nu får lasta, då får du dra bort viken på passagerarna från lastvikten.

    Kommentera


    • #3
      Ok, så om jag får lasta 400 enligt bilens maxlast och har med min bästa polare:

      400kg - polare (100kg) = 300kg Öl
      Aka Mc Fetto Registrerad: 2002-11-26 | Inlägg: 1 999

      Kommentera


      • #4
        Och du väger ingenting?
        "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

        Kommentera


        • #5
          Föraren är utanför lastvikten.
          // Nicro

          En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

          www.nicrobild.se www.nicro.se

          Kommentera


          • #6
            Föraren ingår i tjänstevikten och vägen 75 kg. Alltså; om du tokbantar ner dig själv till 45 kg kan du maxlasta och ta med dig ytterligare 20 kg öl.
            Last edited by Rogger; 2008-03-25, 21:02. Anledning: Det där svaret kräver just den smiliesen.
            "Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude

            Kommentera


            • #7
              cok skrev:
              Ok, så om jag får lasta 400 enligt bilens maxlast och har med min bästa polare:

              400kg - polare (100kg) = 300kg Öl
              Det stämmer, frånsett att du då har fel bästa polare för stunden. I en sån situation är den bästa polaren han som bara väger runt 45-50kg och dessutom är nykterist.

              Kommentera


              • #8
                SirPeter skrev:
                Det stämmer, frånsett att du då har fel bästa polare för stunden. I en sån situation är den bästa polaren han som bara väger runt 45-50kg och dessutom är nykterist.
                Å andra sidan tror jag han kan bära mer än min klena polare på 45 kg
                Fast får man väga det mot hur mycket de vill själva lasta... Åker själv
                Aka Mc Fetto Registrerad: 2002-11-26 | Inlägg: 1 999

                Kommentera

                Working...
                X