Meddelande

Minska
No announcement yet.

Förbannade dörruppslag!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hmm, känner igen det där problemet men jag har det inte längre. Om ni vill undvika allt vad dörruppslag heter så ställer ni er över två rutor. För att reta svensson så lite som möjligt ställer ni er också långt bort på parkeringen där folk inte parkerar. Ofta är folk väldigt lata och ställer sig så nära ingången till köpcentrat, affären etc som möjligt.
    Parkerar man nära ingången och knör sig in bland andra bilar så får man nästan räkna med bucklor, även om det inte är acceptabelt.

    Kommentera


    • #17
      Racerankan, tänkte skriva desamma som dig men även om man gör det, alltså står långt bort så kommer det alltid nån idot och ställer sig brevid en, bara för att.
      Följ mig på geocaching

      Kommentera


      • #18
        Min lösning är att parkera en bit bort på parkeringsplatsen,
        i regel så har man störst chans att få stå ifred där...

        Annars är, som Racerankan säger, en bra lösning att ställa sig på 2 platser.

        Har en teori att folk inte kan parkera i en parkeringsruta utan att ha referenser,
        vilket de använder "din" bil som...
        Det är av misstagen man lär sig,
        om inte av andras så av egna..

        Kommentera


        • #19
          swede skrev:
          Annars är, som Racerankan säger, en bra lösning att ställa sig på 2 platser.
          Ja , det där kan fungera så länge som det är avgiftsfritt, annars kan man nog räkna med en saftig p-bot.

          Kommentera


          • #20
            Compusa skrev:
            Ja , det där kan fungera så länge som det är avgiftsfritt, annars kan man nog räkna med en saftig p-bot.
            Och så länge som det verkligen är långt bort också. Har ju blivit ett antal svordomar över folk som har ställt sig så.
            Det stora datatestet:
            För att börja testet tryck alt+F4.
            -------------------------------
            Bandet | Sidoprojektet | Portfolion | Bloggen

            Kommentera


            • #21
              Nu är det någon idiot som har backat in i min nya T5a, så hela kofångarn blev intryckt på höger sida, känns inte som någon höjdare, får väl trösta mig med att jag hann ha den i 2 veckor.
              Så nästa bil blir en stridsvagn, börjar bli jäkligt less på detta, för 1 månad sedan så fixade jag 2 parkeringsskador på min Focus på drygt 4000:-, ska bli kul och se vad detta kommer att kosta, då dels kofångarn är paj och att den har åkt framåt och även bucklat till högerskärmen.
              F-n om man hade sett detta, då vet jag någon som hade blivit jäkligt bucklig.....

              Kommentera


              • #22
                M.Cheraghi skrev:
                Parkerar i 10 minuter utanför Täby Centrum, när jag kommer tillbaka till min nypolerade samt vaxade bil möts jag av ett förskräckligt dörruppslag, röd färg från den andra bilen har satt spår ihop med en lite buckla på höger bakdörr. och på vänster bakdörr sitter även där ett dörruppslag, denna gången från en vit bil.

                jag har idag kanske 10 dörruppslag på mina bakdörrar samt bakskärm.
                Vilket jag drar slutsatsen att det är små snorungar som smäller upp sina dörrar som om dom försökte fly en brinnande bil.

                Varför lär inte föräldrar sina barn lite diciplin att dom ska ta det varligt med att öppna dörrar för att inte skada andras samt deras egen bil?

                Jag blir vansinnig.. =/
                Ja sådant är rent f-rj-vligt.

                Själv har jag nu börjat parkera bilen så långt från entren till butik som möjligt (få som vill stå långt bort, minimerad risk för skada på bilen).

                I andra fall .. Ja då blir man ju lite arg och får lust att nacka folk.. fick btw bilstereon stulen för ett tag sedan... de hade drivit in en skruvmejsel precis under handtaget... snyggt jobb, men stackars lackering..

                Man har ju ingen vanlig lack på bilen heller.. *snyft*
                För lata svin är marken alltid frusen..

                Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                1. Muffling screams of frustration
                2. Covering evidence of your ineptitude
                3. Crying into.


                Ubuntu forums
                Umbraco é nice.
                Jag försöker åtminstone..

                Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

                Kommentera


                • #23
                  Heh... jag håller givetvis med trådskaparen. Man blir ledsen och förbannad när ögonstenen får repor och bucklor för att andra är klantiga.

                  Men å andra sidan kan jag inte låta bli att konstatera hur j**la dum i huvvet människan är ibland. En bil utsätts för ganska extrem yttre påverkan. Isande kyla, stekande värme, regn, hagel, slask, grus, sand, stenskott, fågelskit, kladd från träd, sot, kemiskt nedfall och inte minst är ju risken för repor och bucklor fullständigt enorm. Likt förbannat håller vi på och duttar med högblanka, hyperkänsliga lacker som egentligen inte borde användas på annat än prylar man har inomhus.

                  Åkej, jag kan väl förstå om man har en ombyggd specialkärra för en halv mille som man mekar och donar med varenda kväll. Men vi som INTE har det borde ju måla bilarna med Falu Rödfärg eller egentligen bara rycka på axlarna åt några bucklor och revor. Typ.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

                  Kommentera


                  • #24
                    Är obegripligt hur vissa människor totalt skiter i hur dom beter sig på parkeringar! Jag brukar alltid försöka ställa mig så jäkla långt bort det går. Då slipper man alla puckon och man får dessutom lite gratis motion
                    Besök gärna: Super 8

                    Kommentera


                    • #25
                      Redigerat med anledning av webForums regler §4.
                      Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Spook alternativt forumledarna.

                      Spook
                      Moderator, webForum
                      Last edited by Spook; 2008-09-16, 12:34.

                      Kommentera


                      • #26
                        sgtpepper skrev:
                        Bumpa inte trådar för att göra reklam ditt jävla missfoster.
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera


                        • #27
                          Danne V skrev:
                          Vad är det du inte förstår?

                          Kommentera


                          • #28
                            Danne V skrev:
                            Nu är inlägget sgtpepper citerade bortredigerat (med all rätt) då inläggaren i fråga bumpade en två år gammal tråd enbart för att göra reklam för sig själv.
                            Pepparn har dock modifierad länken en aning.
                            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                            Kommentera


                            • #29
                              SirPeter skrev:
                              Vad är det du inte förstår?
                              Därför att jag inte såg inlägget som sgtpepper citerade fattaruväl.
                              Stefan har tydligen tagit bort det visade det sig.
                              Jag var rädd pepper hade börjat hallucinera.
                              Med vänlig hälsning från
                              Danne
                              ------
                              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                              Våga Vägra
                              FaceBook

                              Kommentera


                              • #30
                                Danne V skrev:
                                Därför att jag inte såg inlägget som sgtpepper citerade fattaruväl.
                                Nej, då hade jag inte frågat. Jag trodde inte att det var möjligt att inte förstå att inlägget hade tagits bort.

                                Danne V skrev:
                                Stefan har tydligen tagit bort det visade det sig.
                                Det tror jag inte att han har gjort iofs.


                                Tack och lov så har de börjat bygga betydligt bredare parkeringar iaf här i stan nu så det är inte lika vanligt med märken efter dörruppslag som förut.

                                Kommentera

                                Working...
                                X