Meddelande

Minska
No announcement yet.

Förbannade dörruppslag!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förbannade dörruppslag!

    Parkerar i 10 minuter utanför Täby Centrum, när jag kommer tillbaka till min nypolerade samt vaxade bil möts jag av ett förskräckligt dörruppslag, röd färg från den andra bilen har satt spår ihop med en lite buckla på höger bakdörr. och på vänster bakdörr sitter även där ett dörruppslag, denna gången från en vit bil.

    jag har idag kanske 10 dörruppslag på mina bakdörrar samt bakskärm.
    Vilket jag drar slutsatsen att det är små snorungar som smäller upp sina dörrar som om dom försökte fly en brinnande bil.

    Varför lär inte föräldrar sina barn lite diciplin att dom ska ta det varligt med att öppna dörrar för att inte skada andras samt deras egen bil?

    Jag blir vansinnig.. =/

    Någon som har en hum mellan tumme och finger vad det kostar att få dom små dörruppslagen/bucklorna urbankade av en plåtslagare? Dom är maximalt 1x1 cm, om ens det..

    10-4 over and out
    The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

  • #2
    Endast ett tips! http://www.bilvardsteknik.se/ Klicka på 'L:a Buckelby'. Jag har ingen erfarenhet av just detta men firman gjorde ett snyggt jobb då det ditecbehandlade min bil.
    "Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude

    Kommentera


    • #3
      Är dom "mjuka" kan man eventuellt trycka ut dem utan att skada lacken. Är det skarpa bulor får man antingen dra ut dem med glidhammare eller rikta dem med mothåll. I det senare fallen skadar man ju lacken. Den är kanske redan skadad?

      Ibland testade vi rikta mjuka bulor utan att ta dörrrsidor eller skada lacken. Vi smälte på en limstång från en limpistol och drog ut dem med glidhammare. Blev ofta bra på små, mjuka bulor.

      Riktningsarbetet är ingen dyr historia. Det är lacken som lär kosta. Du kan kanske göra det biligare genom att plocka dörrsidor, lister mm själv?
      Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

      Kommentera


      • #4
        Dom är rätt skarpa, en del ser ut som om det är någon som tagit en körnslag och tryckt till, och på dom ställerna har minimal lacksläpp skett, dock inte grundlacken bara vanliga färgen. Finns även ett par sk "mjuka" bucklor som man nästan skulle kunna trycka ut med tummen, ser det ut som iaf.

        Dörrsidor osv kan jag riva ner själv innan någon tar sig an bilen för att slippa merkostnader osv osv.
        The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

        Kommentera


        • #5
          För 200:- så fixar jag problemet åt dig! (behöver dock signalement)
          Om det är någon annan som tar efter dom första så kan jag rabattera priset till 100:- för nästa "problem"

          K@llen skrev:
          Ibland testade vi rikta mjuka bulor utan att ta dörrrsidor eller skada lacken. Vi smälte på en limstång från en limpistol och drog ut dem med glidhammare. Blev ofta bra på små, mjuka bulor.
          Så gjorde väl Bosse Bildoktorn förut? Kanske finns på svt.se att läsa om/se och för oss vanliga dödliga spara pengarna för en bil-pillare?
          /Sharkey

          StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

          Kommentera


          • #6
            Sharkie skrev:
            Så gjorde väl Bosse Bildoktorn förut? Kanske finns på svt.se att läsa om/se och för oss vanliga dödliga spara pengarna för en bil-pillare?
            Inget jag känner till. Ser inte på honom. Men trixet är nog allmänt känt i branschen.
            Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

            Kommentera


            • #7
              M.Cheraghi skrev:
              Parkerar i 10 minuter utanför Täby Centrum, när jag kommer tillbaka till min nypolerade samt vaxade bil möts jag av ett förskräckligt dörruppslag, röd färg från den andra bilen har satt spår ihop med en lite buckla på höger bakdörr. och på vänster bakdörr sitter även där ett dörruppslag, denna gången från en vit bil.

              jag har idag kanske 10 dörruppslag på mina bakdörrar samt bakskärm.
              Vilket jag drar slutsatsen att det är små snorungar som smäller upp sina dörrar som om dom försökte fly en brinnande bil.

              Varför lär inte föräldrar sina barn lite diciplin att dom ska ta det varligt med att öppna dörrar för att inte skada andras samt deras egen bil?

              Jag blir vansinnig.. =/

              Någon som har en hum mellan tumme och finger vad det kostar att få dom små dörruppslagen/bucklorna urbankade av en plåtslagare? Dom är maximalt 1x1 cm, om ens det..

              10-4 over and out
              Vet hur det känns, noterade för någon vecka sedan att någon hade gett mig en fin lackskada på höger framdörr samt på vänster bakskärm, det är dock inga bucklor.

              Känns lite surt när man har köpt en sprillans ny bil samt att det är metallic vilket gör att man måste lämna iväg den för lackering för att kunna fixa till det på ett bra sätt.

              Överväger att skaffa en H1 och köra GTA med idioter som inte kan visa respekt på parkeringsplatser.

              Kommentera


              • #8
                Vilket jag drar slutsatsen att det är små snorungar som smäller upp sina dörrar som om dom försökte fly en brinnande bil.
                Vatos Locos skrev:
                Överväger att skaffa en H1 och köra GTA med idioter som inte kan visa respekt på parkeringsplatser.
                Bäst jag slutar skjutsa en av mina kompisar då! Hon är 18 men har ändå inte fattat det här med att man tar det lugnt när man öppnar dörrar när det står bilar brevid. Hon drog ena bakdörren på kompisens bil rakt i min ena bakdörr när vi stog parkerade brevid varann en gång men som tur var så blev det inget märke (ren tur, framförallt för henne). Har haft körkortet i runt 3 månader och är väl snart uppe i tusentalet utskällningar.

                Vad jag ville berätta med min lilla text här var att det inte alltid är barn som bara smäller upp dörrarna, finns en del puckon som har några år på nacken också.
                Det stora datatestet:
                För att börja testet tryck alt+F4.
                -------------------------------
                Bandet | Sidoprojektet | Portfolion | Bloggen

                Kommentera


                • #9
                  Ett litet tips kan vara att rata de främsta parkeringarna på torget eller vid varuhusen.
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

                  Kommentera


                  • #10
                    Lasp skrev:
                    Ett litet tips kan vara att rata de främsta parkeringarna på torget eller vid varuhusen.
                    det kan väl hända på vilken parkering som helst typ... en gång hade jag tagit en körlektion, skulle ställa bilen vid parkeringen vid stationen, hade dörrn öppen också kom en vindpust och dörrn for såklart på den andra bilen, som tur var blev det inget märke. Visst är chansen mindre på en mindre parkering, men ändå, bästa skyddet är att ta bussen
                    dannesholk.se

                    Kommentera


                    • #11
                      Jag behövde inte ens få märken på bilen för att bli smått irriterad. Kommer ut på en parkering i våras och ser att en för mig okänd man står och lutar sig mot min bil. Han hann tyvärr avlägsna sig innan jag hann fram, men egentligen borde man väl sagt åt honom. Folk ska ge fan i det helt enkelt.
                      resebloggen # twitter # instagram

                      Kommentera


                      • #12
                        Dryden skrev:
                        Jag behövde inte ens få märken på bilen för att bli smått irriterad. Kommer ut på en parkering i våras och ser att en för mig okänd man står och lutar sig mot min bil. Han hann tyvärr avlägsna sig innan jag hann fram, men egentligen borde man väl sagt åt honom. Folk ska ge fan i det helt enkelt.
                        Japp, håller med.
                        Man ska respektera andras egendom, så enkelt är det.

                        Kommentera


                        • #13
                          är inte parkeringsrutorna på täby centrum jäkligt stora?
                          Patric

                          www.bejbi.se
                          | blog.bejbi.se | www.patricfranksson.se | hilfemag.com

                          Kommentera


                          • #14
                            Lasp skrev:
                            Ett litet tips kan vara att rata de främsta parkeringarna på torget eller vid varuhusen.
                            Skall man inte få parkera var man vill?

                            Jag råkade ut för att en "herre" slog upp sin dörr på min bil för ett par veckor sedan. Jag hade köpt den dagen innan. Det blev en liten, liten buckla och det fastnade vit färg från hans bil.
                            Jag såg det hela och jag berättade för honom vad jag hade på hjärtat just där och då.
                            Hans bil var säkert inte värd 2000 och jag hade nog inte kunnat få ersättning från honom om jag så hade skickat hela Brödraskapet på honom.

                            Så visst! Jag tänker mig för innan jag parkerar bredvid rackiga bilar, eller bilar med barnstolar... osv. Men va-f*n... Det skall jag inte behöva göra. Jag vill att man skall visa lite hänsyn.
                            -"What if there is no tomorrow? There was´nt one today!"

                            //alltid p*

                            Kommentera


                            • #15
                              peppar skrev:
                              Skall man inte få parkera var man vill?

                              Jag råkade ut för att en "herre" slog upp sin dörr på min bil för ett par veckor sedan. Jag hade köpt den dagen innan. Det blev en liten, liten buckla och det fastnade vit färg från hans bil.
                              Jag såg det hela och jag berättade för honom vad jag hade på hjärtat just där och då.
                              Hans bil var säkert inte värd 2000 och jag hade nog inte kunnat få ersättning från honom om jag så hade skickat hela Brödraskapet på honom.

                              Så visst! Jag tänker mig för innan jag parkerar bredvid rackiga bilar, eller bilar med barnstolar... osv. Men va-f*n... Det skall jag inte behöva göra. Jag vill att man skall visa lite hänsyn.
                              En kompis till syrran hade sin bil brevid en riktigt eländig bil (ofrivilligt, var numrerade platser till huset). Rutan trillade ur bilen och rakt på hennes bil med repor och bucklor som resultat. Minns inte om hon fick ersättning tillslut men det var fan inte lätt iaf.
                              Det stora datatestet:
                              För att börja testet tryck alt+F4.
                              -------------------------------
                              Bandet | Sidoprojektet | Portfolion | Bloggen

                              Kommentera

                              Working...
                              X