Meddelande

Minska
No announcement yet.

De bästa sätten att marknadsföra sin webbsida!

Minska
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    esra skrev:
    Grejen med att spraya webbadressen på en bil gillar jag skarpt.
    Man fixar ett plastaktigtpapper som man sedan klipper in adressen i.

    tar tid och krångligt.. lättare att be någon firma skapa lite större klistermärken som man fäster på ex. rutan. Det gjorde vi till klubbe men i alla fall. Funkade fint, och lätt sedan (tvingade) medlemmarna att ha det på bilarna.
    För lata svin är marken alltid frusen..

    Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
    1. Muffling screams of frustration
    2. Covering evidence of your ineptitude
    3. Crying into.


    Ubuntu forums
    Umbraco é nice.
    Jag försöker åtminstone..

    Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

    Kommentera


    • #47
      Har fått bra marknadsföring genom att beställa gratis saker från vistaprint.se Beställde massa visitkort och delade ut buntar till bekanta, sedan har det spritt sig ryktesvägen.

      Sedan att vara aktiv på internet är en bra marknadsföring.

      Kommentera


      • #48
        fRAGA

        Hej!
        Kan någon av Er rekommendera ett svenskt företag som säljer svenska
        web-domännamn och också kan ta hand om min webbsida för mitt företag. Jag har ett mindre företag och är därför priskänslig. Som Ni märker är det inte jag som har skrivit detta på svenska, så svara gärna på engelska, så slipper jag använda min kassa tolk.

        Med vänliga hälsningar
        Andrew

        Kommentera


        • #49
          Hej!
          Kan någon av Er rekommendera ett svenskt företag som säljer svenska
          web-domännamn och också kan ta hand om min webbsida för mitt företag. Jag har ett mindre företag och är därför priskänslig. Som Ni märker är det inte jag som har skrivit detta på svenska, så svara gärna på engelska, så slipper jag använda min kassa tolk.

          Med vänliga hälsningar
          Andrew

          Kommentera


          • #50
            Marknadsföring

            Redigerat med anledning av webForums regler §2.
            Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt forumledarna.

            Dryden
            Forumledare, webForum

            Kommentera


            • #51
              Jag valde att ta bort din affiliate-länk från inlägget. Det gör väl ingenting, Håkan?

              Det är buffel och båg. De "5 000 största sökmotorerna och länkkatalogerna" är ett så vagt uttryck att det borde vara straffbart att ens mima det.

              Det är ett utomordentligt värdelöst verktyg som man kan lösa på egen hand för den ringa kostnaden av 0 riksdaler och två minuter. Både Yahoo! och Google låter användaren själv lägga till sin webbadress. Gratis. Dessutom behövs det inte göras en gång per månad som bedragarna försöker göra sken av. Det räcker med en gång. Har du en länkad webbplats behöver du inte göra ett dyft, förutsatt att inlänkarna kommer från en redan indexerad, och av Google välbesökt webbplats.

              Bedragarna ifråga arbetar som du gör nu, genom samarbetsnätverk och spammare. Det är därför de inte har någon kontaktinformation synlig.
              Take your god and shove him

              Kommentera


              • #52
                Trafikmästaren skrev:
                Redigerat med anledning av webForums regler §2.
                Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt forumledarna.

                Dryden
                Forumledare, webForum
                Detta är troligen SPAM.

                Länken leder till en av 50.000 andra "submit-to-all-search-engines-service" som blåser lättlurade människor på miljoner varje år. Det fungerar INTE.

                EDIT: Oj. Nu såg jag att Pace redan hade skrivit ungefär samma sak....
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

                Kommentera


                • #53
                  Länken i inlägget är dessutom en maskerad klicklänk. Det är dolt bakom ramar som skickar användaren vidare med affiliate-kod, där Håkan, som varit vänlig nog att lägga in sitt namn, får provision på bedragna kunder.
                  Take your god and shove him

                  Kommentera


                  • #54
                    Redigerat med anledning av webForums regler §2.
                    Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt forumledarna.

                    Dryden
                    Forumledare, webForum

                    Kommentera


                    • #55
                      www.ButikSok.se skrev:
                      Redigerat med anledning av webForums regler §2.
                      Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt forumledarna.

                      Dryden
                      Forumledare, webForum
                      Spam. Rapporterat.
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                      Våga Vägra
                      FaceBook

                      Kommentera


                      • #56
                        ButikSok: Vad trevligt att din webbplats heter "bra marknadsföring" när du väljer spam. En högst förbisedd och lukrativ marknad, inte sant?
                        Take your god and shove him

                        Kommentera


                        • #57
                          Men kan folk ge sig!! Om jag fick välja skulle det vara straffbart med något hemskare än döden att spamma och luras!

                          Kommentera


                          • #58
                            Väldigt intressant tråd som sagt!

                            Det mesta är redan sagt här. När man väl börjar få besökare till hemsidan så har man väldigt kort tid på sig att fånga intresse och få återvändande besökare. Någon har varit inne på sätt att konvertera besökare till kunder och jag instämmer, ett nyhetsbrev eller kanske en email kurs ger många fler tillfällen att framföra sitt budskap eller sälja sina varor/tjänster.

                            mvh

                            Tomas www.hjoseo.se

                            Kommentera


                            • #59
                              har någon nämnt att om man snabbt vill få besökare till sidan för en liten peng så köp annonsplats hos t ex google för en 100 SEK /dag .... eller så mycket som budgeten tål .... även hos Expressen och aftonbladet kan man numera köpa annonsplatser för 250 SEK .... då får man en timme MEN det är på första sidan av dessa båda välbesökta tidningar....
                              /Johan Kontorshotell Hyra vattenskoter Skyltar

                              Kommentera


                              • #60
                                Andående "submission"-tjänster till sökmotorer

                                Anmäl dig till Google, Yahoo etc. och se till att optimera dina sidor för att hamna högt upp. Detta är en hel vetenskap i sig...
                                Man behöver inte ens anmäla sig till sökmotorerna. Istället ska man göra som som Webboteket skrev:

                                Länkar. Försök få länkar TILL din sida på ställen där din målgrupp finns. Det ger din sida högre rank vid sökningar samt gör ditt varumärke mera synligt. Länkar är stigarna som dina besökare följer och dessa ska leda till din dörr.
                                Genom att fixa ett par länkar till sin sida kommer de sökmotorer man behöver bry sig om (Google, Bing, Yahoo) själva att hitta din sajt. Marknadsföringsproffs anmäler inte sina sidor till sökmotorerna, de ser till att sökmotorerna hittar dit själva.
                                Last edited by DavidSEO; 2010-04-09, 23:04.

                                Kommentera

                                Working...
                                X