Meddelande

Minska
No announcement yet.

De bästa sätten att marknadsföra sin webbsida!

Minska
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Pusha

Ett bra tips för att få trafik att lägga upp länken på Pusha.se. Förutsatt att du har en bra sajt så gillar många länken och den kommer att exponeras så att du får hundratals besökare inom några dagar. Har själv fått det på en egen sajt. Men som sagt din sajt måste innehålla något som folk verkligen uppskattar och det är ju inte alltid lätt att erbjuda
    Last edited by DavidSEO; 2010-04-10, 00:04.

Kommentera

Facebook och dylikt

Mycket intressant tråd så jag hakar på!

Läst igenom dom flesta inläggen men inte hittat något om facebook (rätta mig om jag har fel). Det har visat sig på senare tid vara väldigt populärt. Skapa en facebook grupp som kan fånga folks intresse. Med tanke på hur många medlemmar dom har är det dumt att inte försöka där.

Värt att nämna är också twitter, många har idag både en vanlig hemsida och en twitter sida som handlar om hemsidan.

Kommentera

Att leta upp de siter som sammanställer och granskar en viss bransch är nog ett måste om man vill synas. Pysslar man med t ex El borde Elskling.se vare ett måste och är man ett webbhotell borde man finnas på allawebbhotell.com osv
        Last edited by nisse77; 2010-05-15, 05:28.

Kommentera

Intressant tråd som sagt. Vad som fungerar är nog olika beroende på vad det är för sida man ska marknadsföra. En e-butik är tex utmärkt att marknadsföra genom bra inlägg på relevanta forum. En blogg kan man locka besökare till bara genom att skriva bra innehåll och länka till, samt kommentera på, andra bloggar.

För en av mina företagshemsidor var det jackpot med ett gratiskonto på mynewsdesk (fd newsdesk). Utöver en säljare därifrån som vägrar att ge upp har vi bara haft nytta av att lägga upp pressmeddelanden där, förutom inlänkar och viss spridning har det även lett till en intervju i Metro vilket ju inte är kattpiss. Så det kan rekommenderas när det gäller pressmeddelanden.

I övrigt känns mycket sagt, tråden håller hög kvalité!

Mvh
          Jag driver en webbyrå med fokus på digital marknadsföring och copywriting - hur kan jag hjälpa dig?

Kommentera

I övrigt skulle jag hemskt gärna vilja säga att det räcker med att skriva bra innehåll, men det gör det ju tyvärr inte. SEO och SEM är fantastiskt viktigt att ha koll på, liksom hur man marknadsför sig i sociala medier.

Beroende på vad man har för sajt kan det till och med vara värt att ta in någon utifrån. Detta kan kanske vara aktuellt för en webbutik, men knappast för en privat blogg, och sällan för en "vanlig" företagssajt. Men allt beror ju förstås på ens mål och behov.

Naturligtvis är det bra att koppla samman sajten med sociala medier om man är aktiv inom dessa, men ett vanligt misstag jag ser är att man hela tiden försöker skicka runt besökarna mellan ens sajt, ens fb page, ens twitterkonto osv. ALLA sociala medier ska syfta till att skicka folk till din sajt, inte tvärtom!

Finns enormt mycket att skriva om det här ämnet, men jag låter någon annan komma till tals nu tror jag.
            Last edited by Grenfeldt; 2010-10-07, 00:09. Anledning: Upprepning från posten ovan.
            Jag driver en webbyrå med fokus på digital marknadsföring och copywriting - hur kan jag hjälpa dig?

Kommentera

Precis som Davidseo säger så är puscha något som kan passa flera olika sajter. Men som sagt så måste sidan innehålla nått som många kan tyckas gilla. Kanske svårt med en sajt som säljer trottoarpratare eller banderoller. Men jag har testat puscha på några sidor med bra resultat.

/red Signatur borttagen *poff*
              Last edited by Mr. N.; 2010-11-23, 16:13.

Kommentera

papperskorg skrev: Visa inlägg
                Precis som Davidseo säger så är puscha något som kan passa flera olika sajter. Men som sagt så måste sidan innehålla nått som många kan tyckas gilla. Kanske svårt med en sajt som säljer trottoarpratare eller banderoller. Men jag har testat puscha på några sidor med bra resultat.
                Ta du ditt "puschande" och stick till nåt ställe där det är tillåtet, och ta "matlagarn" med dig...
                Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Kommentera

Mr. N. skrev: Visa inlägg
                  Ta du ditt "puschande" och stick till nåt ställe där det är tillåtet, och ta "matlagarn" med dig...
                  Bra att du redigerade bort SEO-länkar. Men det finns många inlägg i den här tråden som borde redigeras på samma sätt. Personligen ser jag gärna att wF tar bort möjligheten att ha signaturer i inlägg. Se min tråd Ta bort signaturer i inlägg

Kommentera

Det enda som krävs är ju en viss observans och lite delete åtgärder.
                    Så löser det sig nog när det gäller typer som bara har ett enda inlägg på wF.
                    Det är dessa signaturer som man skall hålla efter.
                    Tack Moderatorsjälarna som städar upp säger Lasp ;-)
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

Kommentera

Denna diksussionen var verkligen intressant. Men det är vikigt att inte följa strömmen allt för mycket utan att försöka gå sin egen väg. Jag tror att skaffa sig ett bra rykte och att få folk att prata om det gör susen! Word of mouth är viktigt!

Kommentera

Google Places

Underskatta inte Google Places! Särskilt relevant för webbsidor kopplade till verksamhet på lokal nivå!

Kommentera

Mascarpone skrev: Visa inlägg
                          Underskatta inte Google Places! Särskilt relevant för webbsidor kopplade till verksamhet på lokal nivå!

Kommentera

Mascarpone skrev: Visa inlägg
                            Absolut många som glömmer det och satsar stenhårt på den vanliga sökningen. Ändå så syns konkurrenten högre upp om det är så att dem tar med places på första sidan

Kommentera

Working...
                            X