Meddelande

Minska
No announcement yet.

Samlat företagsnamn till flera verksamheter, förslag tack!

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Samlat företagsnamn till flera verksamheter, förslag tack!

Hej Alla! Har ett litet dilemma och har fastnat helt. Har i dagsläge en enskild firma, där jag har en datorservice verksamhet som heter Nowak IT & Service.

Jag ska nu köra igång lite fler verksamhetsområden och vill därför komma på ett samlat namn som man kan använda vid bokföring, fakturering och för kontakt med andra företag o.s.v

Tanken är då att detta namn ska fungera oberoende av verksamhet och vara framtids säkrat ifall man nu vill gå på ännu ett verksamhetsområde eller byta.

Jag hade helst velat ha kvar Nowak i namnet. Tanken var egentligen att ha ett namn för varje verksamhet, som t.ex Nowak IT, Nowak Fastigheter men att sedan ha ett samlat namn Nowak Group som man då registrerar.

Problemet är nu att det redan finns flera registrerade företag med Nowak i sig, som t.ex Nowak Psykologi och jag vill inte att detta ska råka förväxlas som att det är ett av "mina verksamheter" och därför spricker min ide med Nowak Group. Nu kommer jag inte alls på någon lösning, vet inte ifall man skulle byta till ett helt annat namn? Eller om det finns någon annan lösning på det hela eller liknande? Någon som har några förslag och ider?

*Edit* Skulle även varit bra om en .se domän skulle vara ledig som man kan använda till företagsnamnet, nowak.se är t.ex upptaget i dagsläge och varit ett bra tag.
    Last edited by dareknowak; 2015-01-17, 23:28.

Om du ser mot framtiden.
    Välj något på latin, övergripande tex.
    Och som säkert föreslogs förra gången, ta bort det personliga.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Lasp skrev: Visa inlägg
      Om du ser mot framtiden.
      Välj något på latin, övergripande tex.
      Och som säkert föreslogs förra gången, ta bort det personliga.
      Några förslag?

Du menar Nowak? Det var tvärtom, folk föreslog att jag skulle ha det

Kommentera

Kanske en kombo av bokstäver av ditt eget namn och stället där du bor!? Det funkar kanske inte för alla men det funkade för Ingvar Kamprad! :-)

Jag är lite osäker med poängen med massa dotterföretag... även om jag själv går i dessa banor. Någon ekonomiskt kunnig kan säkert förklara meningen med det.

Min hyresvärd äger fem fastigheter, tror jag, och en korvkiosk. Jag betalar hyran till korvkiosken! Kanske inte optimalt, men det fungerar.

Jag är också på jakt efter namn på företag. Finns det en lista med saker som är bra? Måste namnet beskriva det man gör!?

Kommentera

Working...
        X