Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ingen länk till regler, kan ju tolkas som att webForum inte längre har några regler

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen länk till regler, kan ju tolkas som att webForum inte längre har några regler

I HELP står i alla fall:

Som ägare har vi ett ansvar att hålla uppsikt över det som skrivs på forumet och att rensa forumet från material som strider mot svensk lag. Vår server är placerad i Bineros nätverk och har genom deras regi fått allmän åtkomst till det publika nätet varför vissa kriterier genom avtal måste uppfyllas.
    Respektera därför de regler som finns för allas trevnad och vår existens.

Men efter webForum kom tillbaka igen verkar inga regler finnas. Tidigare minns jag att man t ex inte fick marknadsföra saker eller skriva sådant som anses störa diskussionen. När detta skrivs kan man alltså inte bryta mot webForums regler eftersom de verkar ha försvunnit.

Jag skrev lite i inlägg 9 i
    http://www.webforum.nu/forum/livet-utanför/diverse-forum-övrigt/webforums-funktioner/2399182-webforum (långa interna URL är det visst nu också, vill minnas de var kortare förr) om vad jag tycker är bra och mindre bra efter att WF kom tillbaka, vilket ingen kommenterat när mycket annat också skrevs i tråden, men att länk till regler på startsidan och andra sidor inte finns borde ju absolut ändras om det går, så att inte folk får för sig (framför allt nya som inte vet hur webForum såg ut tidigare) att man får skriva vad som helst här.

Blev inte heller automatiskt en länk av kopierad och inklistrad URL från adressfältet ;-(
    Last edited by b242569; 2016-03-09, 21:05.

Såg nu att om man klickar på HELP, sen Förhållningsregler - webForum, står det för stunden bara $vbphrase[forum_rules_description] och inget mer!

Kommentera

Working...
    X