Meddelande

Minska
No announcement yet.

Upprensning av forumet?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu har jag kollat runt lite mer.
    Ta bort alla poster där det är noll (0) inlägg och där senaste besöksdatum är samma som registreringsdatum.
    Inte helt fel!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #17
      Lasp skrev: Visa inlägg
      Nu har jag kollat runt lite mer.
      Ta bort alla poster där det är noll (0) inlägg och där senaste besöksdatum är samma som registreringsdatum.
      Inte helt fel!
      Det tycker jag också verkar bra, med tillägget att det måste gå en viss tid. Alltså, man ska ju inte sent en kväll kunna registrera sig utan att hinna gå tillbaka och skriva ett inlägg före ett dygnsskifte. Sådana ska ju inte stängas av ett datum efter registreringen, men om en tid på ca 3 månader, eller något liknande, men inte för kort tid, har gått och en medlem dels har 0 inlägg och dels endast har besökt webForum en enda gång (vid registreringstillfället) så kan medlemmen bli struken.

      Eventuellt att ett mail kan skickas först, där det anges att hen aldrig har besökt WF sedan registreringstillfället och inte heller skrivit ett enda inlägg. Om då inget intresse av att komma tillbaka visas kan medlemmen strykas.

      Kommentera


      • #18
        Visst kan man krångla till det.
        Men de seriösa kommer ju att höra av sig No Problems.
        Därmed är mitt inlägg klart säger Lasp
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera


        • #19
          Om man mycket kort tid efter registrering blir struken p g a inaktivitet kommer man väl knappast att tycka att webForum är seriöst, men efter en viss tid av total inaktivitet anser jag som sagt att man ska kunna bli struken. Vad tror forumledningen om det förslaget?

          Kommentera


          • #20
            @nders skrev: Visa inlägg
            Det är dags att byta fråga nu.
            Jag kontaktar forumledare i ämnet.
            Ja, det verkar visst som om prinsessan vars namn blev klart idag kommer att tillhöra svenska kungahuset, så nu är ju frågan oklar, om den är ny eller gammal.

            Hur blir det förresten med någon typ av rensning av medlemsregistret enligt något av de förslag som nämnts i tråden, eller på något annat sätt?

            Kommentera


            • #21
              Det största problemet när det gäller att byta fråga är att det är ytterst få personer som både har rättigheter och vet hur man gör.

              Jag har i Staff-forumet bett om detta, och ämnet är såklart aktuellt. Jag har också för en vecka sedan skickat ett elektriskt brev till forumledarna och bett om en ny fråga. Nu är det bråttom.

              Upprensning vore väl trevligt, men det är nog inte så att det finns en knapp i administrationsdelen där man trycker för att ta bort skräpanvändare enl. nämnd definition. Någon med kunskaper och rättigheter måste ha tid att fixa det.
              @aviddevguy

              Kommentera


              • #22
                Tack vare voigtann1 så är nu iaf frågan ändrad till något lite mer tidlöst. Borde väl funka tills ryssen kommer.
                @aviddevguy

                Kommentera


                • #23
                  Varför inte både fråga och lite räkna: typ: 3-18-2=
                  Tina Pont ing Åre

                  Kommentera


                  • #24
                    Det vete sjutton om det är rätt! Negativt alltså säger Lasp
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #25
                      ponting skrev: Visa inlägg
                      Varför inte både fråga och lite räkna: typ: 3-18-2=
                      Troligen för att det fungerar bra med det som nu gäller. Det har ju gällt i drygt ett år.

                      Kommentera

                      Working...
                      X