Meddelande

Minska
No announcement yet.

Upprensning av forumet?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Upprensning av forumet?

Hej.

Hade inget att gör så jag skummade igeom forumet lite och upptäcket att det är enormt många medlemmar som är "spam" Medlemmar som är från USA som har reggat sig med exakt 4 dagars mellanrum och mer mer eller mindre systematiska användarnamn. Kanske dags att rensa upp i medlemsregistret och ta bort dom som inte varit inloggad på t.ex 2-3 år. Sedan har vissa av dom en porr sida som sin hemsida inlagd.

15000 medlemmar kanske kan reduceras till er mer realistiskt antal.

Lite uppstädning i inläggen kanske också kanske kan göras.

Är det ingen CAPTCHA-lösning när man registrerar sig?
    Johan Norberg, webbutvecklare.

@GitHub

Läs min blogg

Kommentera

casca skrev: Visa inlägg
      Är det ingen CAPTCHA-lösning när man registrerar sig?
      Inte CAPTCHA, men väl en fråga man måste svara på:
      "Vad heter den yngsta medlemmen i den svenska kungafamiljen?"

Och jag tror inte vi har haft så många spammare som reggat sig efter att det infördes.
      Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
      ><((((º>

Kommentera

Trots allt borde en sanering kunna ske.
        Om webforum skall leva vidare, och det skall det, borde det vara rent.
        Vi har haft detta uppe tidigare, just med reggade webbadresser som är tveksamma!

Hur många medlemmar finns det som har mer än 2 inlägg!
        Se åtminstone till att ta bort de som inte skall vara här! Dvs 1 inlägg och inte inloggad på 1 år.

Kollade nu och det är över hälften av medlemmar som inte har ett enda inlägg.
        Många från USA med skumma hemsidor.
        Ta bort det!
        Last edited by Lasp; 2014-02-17, 16:10. Anledning: Kollat medlemsmatrikeln.
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Kommentera

Pedda skrev: Visa inlägg
          "Vad heter den yngsta medlemmen i den svenska kungafamiljen?"
          Oops, det hade jag fått googla...
          Stavningen alltså.
          Mitt företag

Kommentera

Jag minns att det diskuterades tidigare, sökte och via länkar hittade jag till slut tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=187446. Där diskuterades det. Har det ändrats tillbaka? Victoria ska väl snart ha barn igen? Då måste det ändras så att inte svaret är inaktuellt. Madelenes barn kommer väl inte att tillhöra svenska kungahuset?

Kommentera

Ja, b. Det har ändrats tillbaka - eftersom spammarna återvände med det vi bytte till. Och ja, vi får se till att ändra fråga. Jag slår ett slag för noshornins förslag i den andra tråden, "Vilken färg förutom gul har svenska flaggan?".

Och ja, det skulle vara bra att rensa, men det är nog jobbigt.
              @aviddevguy

Kommentera

Det kan väl utses någon som rensar efter ett viss kriterie... t.ex inte varit inloggad på 1,2 eller 3 år..aldrig skrivit inlägg på flera år...osv. Det tar långt tid men det är väl bra om det börjas med det och så kan den eller de personerna hålla kolla på de nyreggade medlemmarna sedan.

Kommentera

Det är väl bara en SQL fråga och en webbadress om man vill ha tillbaka sitt loggin.
                  Börja med noll inlägg, hemsida utanför .se
                  Sedan kan man kolla om aktivitet senast .
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

Kommentera

@nders skrev: Visa inlägg
                    Ja, b???, "Vilken färg förutom gul har svenska flaggan?".
                    Då det kan hända att man kan ha ett tangentbord utan att svenska tecken är med när man registrerar sig, skulle

"Vilken färg förutom blå har svenska flaggan?"

vara än lämpligare, så att alla som inte har för avsikt att spamma kan registrera sig även om man inte så lätt hittar de speciella tecken som bara finns i det svenska alfabetet.

Kommentera

Tänk om man är färgblind? Då kanske man svarar svart?
                      Vill vi verkligen inte släppa in färgblinda på forumet? Diskriminering säger jag.
                      @aviddevguy

Kommentera

Jag menade alltså att så gott som alla svenskar, även färgblinda, känner till att flaggan är blå med ett gult kors (eller två gula kors, ett på vardera sidan), men det kan ju hända att man inte hittar "å" på tangentbordet, så en bra kontrollfråga som varken ändras över tiden eller innehåller svenska bokstäver borde vara det bästa.

Kommentera

Det är dags att byta fråga nu.
                          Jag kontaktar forumledare i ämnet.
                          @aviddevguy

Kommentera

@nders skrev: Visa inlägg
                            Ja, b. Det har ändrats tillbaka - eftersom spammarna återvände med det vi bytte till. Och ja, vi får se till att ändra fråga. Jag slår ett slag för noshornins förslag i den andra tråden, "Vilken färg förutom gul har svenska flaggan?".

Och ja, det skulle vara bra att rensa, men det är nog jobbigt.
                            Tycker att webforums husdjur skall vara lösenord, sill för de som inte varit på forumet allt för länge.

Kommentera

Vatos Locos skrev: Visa inlägg
                              Tycker att webforums husdjur skall vara lösenord, sill för de som inte varit på forumet allt för länge.
                              Då får vi nog inte många nyregistreringar alls.

Flaggans färger eller något annat som är enkelt för svenskar låter ok.
                              Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                              ><((((º>

Kommentera

Working...
                              X