Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ingen funktion men en bugg är ju ganska nära.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen funktion men en bugg är ju ganska nära.

    Ibland när jag kommer hit så står det
    Välkommen tillbaka drew
    Nya inlägg: 1
    När jag sen klickar på "nya inlägg"-länken så får jag
    Det finns inga nya trådar att visa.
    Det är säkert mer ett fel med vB än wF men ni som är kunder kan ju rapportera och fråga när det fixas.

    [EDIT]Ibland är det mer än 1 nytt inlägg och det händer en eller ett par gånger per vecka.[/EDIT]
    http://tumba25.net

  • #2
    Samma behandlas i tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=184588, som jag skapade förra vintern när jag märkte att det var lite problem med det. Nu är det bättre men det händer ibland att det står Nya inlägg: 1 (sällan fler) utan att det är några nya inlägg. När sedan nya inlägg verkligen skrivs och man läser alla (öppnar trådarna åtminstone) så brukar det alltid gå tillbaka till 0 nya inlägg.

    Kommentera


    • #3
      Väljer att skirva i den här tråden (som har länk till den andra som behandlar samma sak). Det är som sagt ibland det står fel antal nya inlägg för vissa när de loggar in på webForum. Varken här eller i andra tråden har någon kommit på det nog enklaste sättet om det blir så. Klickar man på länken "Markera alla forum som lästa" mellan avdelningarna Forum och Nya trådar på startsidan så går det ner till 0 nya inlägg.

      Det är dock så att även om nya inlägg skrivits och man klickar på länken så går det både ner till 0 nya inlägg och trådar med nya inlägg är inte längre fetmarkerade, så om man vill läsa nya trådar så bör man inte klicka på länken utan endast när det står att det är nya inlägg utan att det är några (vilket ju var frågan i denna tråd).

      Kommentera


      • #4
        Det skulle kunna vara så att "spökinläggen" som räknas som nya är inlägg som vBulletin automatiskt lagt i spam-högen (och som sedan vi rensar bort utan att någon vanlig användare märker det).
        @aviddevguy

        Kommentera

        Working...
        X