Meddelande

Minska
No announcement yet.

Markera tråd som löst - finns eller finns inte?!?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Markera tråd som löst - finns eller finns inte?!?

Hej!

Hur 17 funkar "markera tråd som löst" numera? Det här verkar skumt i kubik!

Jag skapade nyligen en lösning i detta inlägg. Försökte efter postning att markera som löst, då fanns inga sådana länkar i det (dåvarande sista) inlägget i tråden. Men alla andra inlägg hade.

Då skapade jag ett till i tron att det var sista inlägget som saknade länk - icke. Inget av dem gick att markera.

20 minuter senare öppnade jag tråden igen, då fanns länken och jag markerade inlägget som löst. Sedan redigerade jag och lämnade en kommentar: Då försvann både markeringen OCH länken att markera med?!

Bugg? Eller varför?

Lägger väl in svaret här också.

Det är en bugg i wF. Direkt när man postar ett svar så kan man inte markera det som lösning. Men om man efter att ha postat svaret trycker på uppdatera så att sidan laddas om, så kan man markera svaret.

Kommentera

Om inlägget skrevs alldeles nyss får du ju klicka på länken Webforum högst upp. Därefter klicka på länken till tråden (borde finnas kvar på startsidan, inte troligt att en massa trådar hinner skapas på så kort tid) och lösa den.

Jag har också märkt att det verkar som att lösningen avmarkeras vid redigering (testade http://www.webforum.nu/showthread.php?t=184588#7). Länkar du då direkt till Webforums startsida och sen till tråden är då lösningen kvar (inget jag tycker är något att oroa sig för).

Kommentera

b14159265: Eller så kan man helt enkelt ladda om sidan.
        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
        Internklippning:
        1) Snaggning av fångar.
        2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

nitro2k01 skrev: Visa inlägg
          b14159265: Eller så kan man helt enkelt ladda om sidan.
          Ja, om man har en dator med snabbmeny och vet hur man högerklickar eller att tangenten F5 betyder uppdatering går även det, men har man inte alltid behövt uppdatera? Av trådskaparens inlägg verkar det ha varit än enklare tidigare, eller har denne glömt hur det var förr? Om det var lättare förr, vad är då anledningen till att det är något mer komplicerat med lösningar nu?

Är anledningen, som nämns, en bugg som inte alltid funnits?
          Last edited by b242569; 2012-02-10, 19:45.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
            Ja, om man har en dator med snabbmeny och vet hur man högerklickar eller att tangenten F5 betyder uppdatering går även det (...)
            Men jösses... Om du tittar nånstans uppe i din webbläsares meny, så har du sannolikt en ikon/knapp för uppdatering. Brukar se ut som en cirkel med en pil. Min dotter (nyss fyllda 10) känner till den.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

Kommentera

Ja, visst. Det är dock inte så ofta jag använder den eller uppdatarar sidor överhuvudtaget. Alla gör på olika sätt och tråskaparen tyckte det verkade "skumt i kubik" för att hon? (aasa = Åsa?) inte kom på något sätt. Hoppas allt fungerar för alla som vill lösa trådar efter denna tråd

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
                ..., men har man inte alltid behövt uppdatera? Av trådskaparens inlägg verkar det ha varit än enklare tidigare, eller har denne glömt hur det var förr? Om det var lättare förr, vad är då anledningen till att det är något mer komplicerat med lösningar nu?

Är anledningen, som nämns, en bugg som inte alltid funnits?
                Vad jag kan minnas, från när jag senast var aktiv på wF, så har man aldrig tidigare behövt ladda om sidan för att markera. Men det är minst en forumuppgradering sedan dess, och gissningsvis har buggen dykt upp antingen efter en uppgradering eller till följd av någon annan krockande utveckling. "Markera som löst" är ju inte någon standardrutin för vBulletin direkt, och kräver väl därför en del extra pill att få till.

Kommentera

Buggen beror på att när man postar ett snabbsvar så används en aningen annorlunda mall för hur ett inlägg ska se ut, som saknar länken för att markera svar som lösta. Om du använder snabbsvarsfunktionen utan klicka skriv inlägg eller gå till avancerad så laddas sidan om helt och håller ändå (eftersom du inte längre är kvar på trådsidan) och då syns länken som vanligt.
                  Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                  Internklippning:
                  1) Snaggning av fångar.
                  2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Working...
                  X