Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nya inlägg?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya inlägg?

    Det händer ibland att det står att det är nya inlägg utan att det är det (se bifogade bilder, bild 2 visas när man klickar på länken Nya inlägg). Ökar räknaren inte bara när någon postat ett nytt inlägg? Vad är det mer som får räknaren att öka? Redigerade inlägg, eller? Jag vill minnas att jag sett att inlägg redigerats men räknaren inte ökat, men jag kan ta fel.

    Har andra också märkt det? Det är ju inget direkt allvarligt då man genast förstår att det inte är några nya inlägg trots att det står så, men en liten brist antingen i webforums funktioner eller i min dator är det. Om det skulle vara det senare som är fallet bör tråden flyttas.

    Nån som kan svara på vad det beror på (annars är det onödigt att skriva annat i tråden än att du också märkt att inlägg ökat konstigt)?
    Bifogade filer
    6
    Jag är säker på att det händer för mig
    50.00%
    3
    Jag tror det, men är inte helt säker
    33.33%
    2
    Jag minns inte om det någonsin varit så för mig
    16.67%
    1

    The poll is expired.

    Last edited by b242569; 2011-12-30, 16:23. Anledning: Skrev först "annars är det onödigt att skriva i tråden" då det blir tjafsigt men det är bra att veta om det är så för andra.

  • #2
    Det har gått mer än två dygn utan att någon svarat. Vet någon i forumledningen (eller någon annan) vad som, åtminstone i min dator, gör att det ibland (dock knappast mer än 20 % av fallen, men ändå lite väl ofta) står ett högre antal olästa inlägg än 0, trots att det är 0 olästa inlägg? Kan det bero på cache-minne??

    Kanske att frågan var svår att besvara. En enklare fråga måste väl vara om andra än jag också märkt liknande. Skriv bara då i tråden att du märkt eller inte märkt samma, eller anonymt fyll i rätt alternativ i enkäten (känns då mer naturligt i detta fall att uttrycka sig så än "rösta rätt i omröstningen"). Jag fetmarkerade även rätt alternativ då tråden ligger i en seriös del av forumet. Ni har (ursprungligen) hela år 2012 på er, men om problemet kan rättas till så att det inte för någon står fel antal olästa inlägg, bör omröstningsenkäten stängas tidigare.

    Kommentera


    • #3
      Men för f..a B234234654567 lägg dig ner och skrik
      Det var ju påtalat förra året!! Och inget har hänt.

      Kan du förstå att inläggsantalet har sjunkit drastiskt sedan du fick pejl på slikt!

      Nåväl En god fortsäätning önskas på inläggen säger Lasp ;-)
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

      Kommentera


      • #4
        b242569 skrev: Visa inlägg
        Det har gått mer än två dygn utan att någon svarat.
        ---
        Kanske att frågan var svår att besvara.
        Nej, frågan är nog ganska lätt att besvara, vilket du själv nästan har gjort:
        b242569 skrev:
        Det är ju inget direkt allvarligt då man genast förstår att det inte är några nya inlägg trots att det står så
        Troligtvis bryr sig ingen om det och tycker att frågan är helt ointressant, inklusive mig själv.
        Mitt företag

        Kommentera


        • #5
          Nu blev det visst svar i tråden. Frågan gällde om andra också har märkt att antalet nya inlägg ibland visas fel, alltså om felet ligger i min dator eller i webforums funktioner. Inget annat bör diskuteras i tråden.

          Kommentera


          • #6
            Eftersom du verkar ha vigt ditt liv åt att både hitta fel på wF och att agera självutnämnd ordningsman och utdela tillrättavisningar åt höger och vänster så föreslår jag att du startar ett aldeles eget forum.

            Då kan du ju ändra och fixa som du vill, och blir ordningsman på riktigt!
            Last edited by Danne V; 2012-01-01, 22:12.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

            Kommentera


            • #7
              b242569 skrev: Visa inlägg
              (dock knappast mer än 20 % av fallen, men ändå lite väl ofta) står ett högre antal olästa inlägg än 0, trots att det är 0 olästa inlägg? Kan det bero på cache-minne??

              Kanske att frågan var svår att besvara. En enklare fråga måste väl vara om andra än jag också märkt liknande.
              Det är nog nuförtiden lite oftare det blir så. Jag befinner mig nu på en annan än min egen dator. Här står också 2 Nya inlägg, trots att det är 0. Därmed är det inte min dator det är fel på. I tråden har jag också fått "indirekta" svar. Det skrevs ju

              "Troligtvis bryr sig ingen om det och tycker att frågan är helt ointressant, inklusive mig själv."

              samt att ingen ännu har bockat i det nedersta alternativet, tyder på att buggen inte ligger i min dator utan i webForums funktioner. Då jag har fått svar jag anser vara tillräckliga löses tråden (åtminstone tillsvidare) med detta inlägg.
              Last edited by b242569; 2012-02-10, 19:30. Anledning: La till ordet ännu, då en nu har fyllt i nedersta alternativet. Även test p g a ny tråd.

              Kommentera


              • #8
                Ok, lite svar.
                Länken nya inlägg på framsidan räknar hur många olästa inlägg du har just nu jämfört med ditt senaste besök. Notera att ett besök varar till sessionen löper ut.

                För att förklara ditt vänstra screenshot: Ponera att du startade din webbläsare och gick till wF. Nya inlägg visade kanske 5. Sen tittade du på tråden om temperaturer för ugnsstekning. Den tråden markerades som läst (ej visas som ej fetstilt i listningen). I detta läge räknas nya inlägg ner från 5 till 4 eftersom det nu finns 4 inlägg som är olästa sen sist.

                Det högra screenshottet kan jag inte förklara lika enkelt. Är du säker på att du klickade länken direkt efter att du laddade om framsidan, utan att kolla på andra trådar mellan?
                Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                Internklippning:
                1) Snaggning av fångar.
                2) Klippning frisörer emellan.

                Kommentera


                • #9
                  Det var när det såg ut som vänstra bilden (stod 4 nya inlägg men visades inga nya på startsidan efter att allt med fet stil öppnats och jag märkt att räknaren minskat, dock inte ända till 0) jag klickade på länken Nya inlägg. Därefter såg det ut som på högra bilden. Jag vill minnas att liknande har hänt mig fler gånger och förutom jag själv har ju 2 andra fyllt i alternativet "Jag är säker på att det händer för mig".

                  Kommentera


                  • #10
                    På framsidan visas ju bara 5 trådar (om du inte har ställt in ett högre värde själv.) Alltså kan det finnas olästa inlägg i trådar som inte syns på framsidan.
                    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                    Internklippning:
                    1) Snaggning av fångar.
                    2) Klippning frisörer emellan.

                    Kommentera


                    • #11
                      Ja, visst. Det händer ju att det finns många olästa inlägg om det dröjer ett tag sen jag var här sist, som t ex i julhelgen. Då gör jag så här. Vad denna tråd tar upp är ju att det händer att jag öppnar alla senare (sedan jag senast var här) trådar med fet stil (vare sig de visas på startsidan eller inte) men räknaren går ändå inte ner till 0, för åtminstone 3 av webforums användare (om ni inte ni övriga tolkat det på annat sätt).

                      Kommentera


                      • #12
                        b242569 skrev: Visa inlägg
                        Ja, visst. Det händer ju att det finns många olästa inlägg om det dröjer ett tag sen jag var här sist, som t ex i julhelgen. Då gör jag så här. Vad denna tråd tar upp är ju att det händer att jag öppnar alla senare (sedan jag senast var här) trådar med fet stil (vare sig de visas på startsidan eller inte) men räknaren går ändå inte ner till 0, för åtminstone 3 av webforums användare (om ni inte ni övriga tolkat det på annat sätt).
                        Intresseklubben antecknar.

                        Hur gick det förresten med tipset om att starta ett alldeles eget forum? Så att du kan göra som du vill och inte längre är en böld i röven både alla andra wF-medlemmar och inte minst de som driver forumet ideellt på sin fritid men som du hela tiden kräver förklaringar/förbättringar av?

                        Om det bidrar till att få bort dig från wF så hjälper jag dig gärna (gratis) att sätta upp det.
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

                        Kommentera


                        • #13
                          Det tar nog lite tid att bilda ett eget forum, om det alltså ska bli som jag vill ha det (då vill jag inte heller ha mycket hjälp av andra). Ni får vänta på det. Jag har ju dessutom fått accepterade svar på min fråga här då jag löst tråden. Ändå har andra fyllt på den efter dess.

                          Kommentera


                          • #14
                            b242569 skrev: Visa inlägg
                            Jag har ju dessutom fått accepterade svar på min fråga här då jag löst tråden. Ändå har andra fyllt på den efter dess.
                            Fast du sa ju själv att du accepterade det svaret tillsvidare. Alltså öppnar du upp för möjligheten att det kan komma bättre svar.
                            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                            Internklippning:
                            1) Snaggning av fångar.
                            2) Klippning frisörer emellan.

                            Kommentera


                            • #15
                              b242569 skrev: Visa inlägg
                              Det tar nog lite tid att bilda ett eget forum, om det alltså ska bli som jag vill ha det (då vill jag inte heller ha mycket hjälp av andra).
                              OK. Jag föreslår att du börjar omgående då. Ju längre du väntar, ju längre tid tar det innan du fått det som du vill ha det.

                              b242569 skrev: Visa inlägg
                              Ni får vänta på det. Jag har ju dessutom fått accepterade svar på min fråga här då jag löst tråden. Ändå har andra fyllt på den efter dess.
                              Det har inget att göra med accepterade svar i den här tråden, utan att du inte bidragit till någonting på wF mer än att gnällt, tillrättavisat alla som (enligt dig) gjort fel och ständigt och in absurdum kräver ändringar/förklaringar av forumets funktioner.

                              Alla tycker att du är en jävla plåga och skulle applådera den dag du äntligen försvann härifrån. Du har tidigare blivit avstängd för ditt förbannade tjat, men är tydligen så dum i huvudet att du trots det inte fattar vilken pain-in-the-ass du är.

                              Eller vill du att vi ska ha en omröstning om din popularitet?

                              (Jag beundrar samtidigt forumledningen för att ha orkat med b54654654 - men nu räcker det väl?)
                              Med vänlig hälsning från
                              Danne
                              ------
                              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                              Våga Vägra
                              FaceBook

                              Kommentera

                              Working...
                              X