Meddelande

Minska
No announcement yet.

Etiketter

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Etiketter

Jag kom på lite frågor om Etiketter i wF-trådar.

I de flesta avdelningar går det att som trådskapare lägga in max 3 etiketter, och det ser ut som att andra än trådskaparen kan klicka på Redigera etiketter och lägga in max 2 etiketter, men just i webForums funktioner går det inte att lägga in etiketter. Är det någon särskild anledning till det eller råkade det bara bli så? En lämplig etikett för denna tråd skulle ju vara etiketter och för denna tråd profilkommentar, PM, antal tecken m m.

Kan det på något sätt framgå om det är trådskaparen eller någon annan, i så fall vem som har lagt in en etikett?

Jag hittade inget i reglerna om hur man får lägga in eller redigera etiketter men jag antar att de med behörighet kan ändra om det verkar olämpligt, men om det inte är klart vem som la in etiketten kan ju ingen varning utfärdas.

Jag antar att det (precis som med lösningar) inte kommer ett meddelande till mig om någon annan har lagt in en etikett i en tråd jag skapat.

Vad är det egentliga syftet med etiketter? Hittade att tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=180358 har 3 etiketter. Klickar man på någon av dem får man upp de trådar som har de orden som etiketter men om man i sökrutan skriver "östeuropa" kommer den tråden inte upp eftersom det ordet inte nämns i tråden (bara som etikett).

När jag i den tråden klickade på Redigera etiketter så stod det att jag kunde lägga in 2 etiketter fastän det redan finns 3. Finns det ett maxantal etiketter för en tråd?

Det har ju så vitt jag vet hittills fungerat, men det kan väl knappast ses som mycket lämpligt att andra än trådskaparen kan redigera etiketter. Det verkar ju som att det går. Jag har klickat på Redigera etiketter, men sen på Avbryt (har inte vågat gå längre, därför skapar jag denna tråd). Om det endast är trådskaparen som kan redigera etiketter har jag hittat en bugg.

b242569 skrev: Visa inlägg
    En lämplig etikett för denna tråd skulle ju vara etiketter
    Etikettception...
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Kommentera

Fann i tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=183827 att det gick. Som test var det jag som la in etiketten Steve Jobs (skrev med versaler men det visas som gemener). Om det inte var passande hoppas jag det kan ändras.

Kommentera

det går ju att söka på bara etikett, men det baseras ju på att man är lite smart när man skriver tråden. Men det skulle ju kunna innebära att man hittar "nyckelord" som trådskaparen tyckte var extra viktigt och som definierar tråden. Annnars kan man ju hitta vad skit som helst om man söker som vanligt och den letar igenom hela tråden.

Brukar ju också finnas tag-cloud, men inte än
        dannesholk.se

Kommentera

Vem fan bryr sig om "etiketter"? Egentligen?

Jag är lite impad (och glad) över att b9395949549359896969696797697 inte diskuterat skitsaker på flera månader.
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
            Vem fan bryr sig om "etiketter"? Egentligen?
            Ja just det. Vem bryr sig att det finns etiketter?

Jag sökte på "etiketter" och fann att det nämndes i buggrapporteringstråden (i webForums funktioner) och fann att den tråden (som skapades 2009) har etikett, men det går inte att redigera den (kanske bara av trådskaparen). Alltså har det plockats bort just härifrån. Det är ju bra att det har fungerat, men än bättre tycker jag det vore om ingen annan än trådskaparen kunde redigera etiketter, alternativt att etiketter tas bort över hela forumet, då de inte har betydelse för sökfunitionen.

Red. Det är ju bara den som skriver ett inlägg som kan redigera det, men "Redigera etiketter" är öppet för alla. Lite mer bristfällig säkerhet just där, men det är ju inte etiketterna utan inläggen som framträder tydligast.
            Last edited by b242569; 2011-10-07, 07:54.

Kommentera

Working...
            X