Meddelande

Minska
No announcement yet.

Förslag på optimering av startsidan

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Förslag på optimering av startsidan

Enligt min tidigare undersökning, så verkar det som att de flesta användarna vill läsa "Nya inlägg/trådar" när de kommer till sidan.

Hur vore det om vi kunde optimera startsidan för användarvänlighet? Jag är en av dem som besöker sidan ofta och vill som många andra helst läsa "Nya inlägg" så enkelt som möjligt.

Som det är nu så måste jag alltid scrolla ner ganska mycket (halva sidan) innan jag kommer till det jag helst vill läsa, varje gång jag kommer till wF.

Ett första förslag är att byta plats på "Nya trådar"-delen och Forumavdelningarna, så att "Nya trådar" hamnar överst och Forumavdelningarna hamnar underst. Samt gör så att det går att bläddra och visa fler "Nya trådar" som på sidan "Nya inlägg". Det kan också vara bra om användaren kan välja hur många "Nya trådar" som ska visas, nu visas 20 rader om man är inloggad och 10 rader om man inte är inloggad.

Men detta kanske förvirrar besökare som vill skriva trådar och är nya, då skulle man kunna låta sidan vara som den är nu om man inte är inloggad. Eller göra någon ytterligare förbättring.

erciz skrev: Visa inlägg
    Det kan också vara bra om användaren kan välja hur många "Nya trådar" som ska visas, nu visas 20 rader om man är inloggad och 10 rader om man inte är inloggad.
    Jag ser bara 10 rader och är alltid inloggad när jag besöker webForum.
    För övrigt tycker jag det är bra som det är men det kanske kan bli ännu bättre.

/edit
    Aha, jag såg nu att man kan välja hur många trådar som visas när man är inloggad.
    Mitt företag

Kommentera

Scrolla ner för att se nya trådarna? Seriöst? Jag ser ju för tusan ner till vilka som är online utan att scrolla på en tre år gammal laptop..?

Nä, att flytta ner forumindelningen skulle liksom ta udden av hela vitsen med att ha olika forumdelar som jag ser det. Själv ser jag ingen vits alls med "nya trådar" och skulle helst se att det försvann från förstasidan, så olik kan världen vara.

Men varför inte skapa en sida med bara nya trådar och så kan nyatrådsivrarna ha den som bokmärke/startsida?
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

:stefan: skrev: Visa inlägg
        Scrolla ner för att se nya trådarna? Seriöst? Jag ser ju för tusan ner till vilka som är online utan att scrolla på en tre år gammal laptop..?
        Du måste ha väldigt hög upplösning isåfall. Jag använder 1680x1050 och ser bara de 8 första raderna om jag har webbläsaren maximerad. Då är det i princip bara den undre halvan som jag läser, eftersom det är här de senaste inläggen finns.

Kommentera

Jag tror tyvärr inte att det är genomförbart då vi förmedlar våra nyheter strax ovanför trådarna. Ett enkelt sätt att slippa se de övre forumlänkarna kan ju vara att lägga detta som startsida:
          http://www.webforum.nu/#f224
          Det är ett ankare till idt på länken för Huvudforumet "Artiklar och källkod". Kanske inte bästa lösningen, men en enkel för den som vill se nya trådar, men inte missa våra Nyheter. Tills något bättre funderas ut.
          Min alldeles egna directory listing.

Kommentera

erciz skrev: Visa inlägg
            Du måste ha väldigt hög upplösning isåfall. Jag använder 1680x1050 och ser bara de 8 första raderna om jag har webbläsaren maximerad. Då är det i princip bara den undre halvan som jag läser, eftersom det är här de senaste inläggen finns.
            Nej, jag har exakt samma upplösning, å andra sidan har jag bara fem "senaste trådar" då jag antar att det är default eller minsta möjliga som visas.

coliones tips var bra, men jag tycker min idé om att lista nya trådar på en egen sida var bättre.
            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Vill man se alla nya inlägg/trådar så är det väl bättre man besöker "Nya inlägg" i toppmenyn?
              Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
              söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Kommentera

Röstar även på nya trådar på startsidan.

Kommentera

Working...
                X