Meddelande

Minska
No announcement yet.

Varför är webForums funktioner i Livet utanför?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Varför är webForums funktioner i Livet utanför?

Den frågan ställde jag mig redan efter omstruktureringen i somras. Det var inga problem för mig att hitta det och alla har hittills accepterat det, men med "Livet utanför" tänker man sig snarast "Livet utanför webForum" där övriga intressen samt mer eller mindre seriösa frågor om annat tas upp.

Hör det inte mer hemma i Utvecklingsdelen, kanske under Utveckling - Övrigt? I Hemsidekritik diskuteras ju ofta funktioner på sidor användare på wF skapat och i Internet & Webbtjänster diskuteras bl a funktioner på övriga Internetsidor. Dessa delar ligger under Utveckling. Är det någon speciell tanke bakom att webForums funktioner hamnade i Livet utanför?

Ideen till att till slut skapa denna tråd fick jag från tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=182202.

Kära b234234356457984 Utanför är just utanför webben, som wF kanske var från början
    Nu är wF en bra träffpunkt för folk som inte vill mobba andra, bara hjälpa till m,ed sin nuvarnde erfarenhet.
    Ibland kan det då bli frågor som är utanför! Problem med det?
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Var webForum utanför webben från början? Det var ju i somras det var en omstrukturering. Jag minns inte säkert hur det var förut men jag undrar om det hette "Livet utanför" då. Det var nog så att webForums funktioner råkade hamna här och inte i Utveckling, utan någon direkt tanke bakom, eller?

Det stör då inte mig direkt att det är här (även om annat hade varit lämpligare).

Kommentera

Det finns alltid något annat som är lämpligare, fråga de som bor på östkusten ca 400km norr om Tokyo, eller her det stava, trots att Lasp har varit där!
        Men vad är ditt syfte b12312354576677890 med att ta upp detta?
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Kommentera

Det är ju i webForums funktioner man tar upp de synpunkter man har på webForum. Bra om någon forumvärd kan svara varför det hamnade i Livet utanför.

Kommentera

Kategorin Utveckling är till för : "Forum rörande programmering, kod, utveckling samt webben och dess tjänster" och har inget med webForums funktioner att göra.

Och målet med att göra om strukturen på forumet var att inte ha för många kategorier, därför stå det: Livet utanför Forum - För övriga diskussioner då vi inte ville ha en kategori för bara webForums funktioner.
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

Med det löser jag tråden, men jag tror inte det hade gjort något att ha endast webForums funktioner i en särskild avdelning i t ex Utveckling.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
                Med det löser jag tråden, men jag tror inte det hade gjort något att ha endast webForums funktioner i en särskild avdelning i t ex Utveckling.
                Jo, för det har definitivt ingenting med Utveckling att göra.

Kommentera

erciz skrev: Visa inlägg
                  Jo, för det har definitivt ingenting med Utveckling att göra.
                  wF's funktioner utvecklas inte eller var du bara väldigt ironisk där!?
                  dannesholk.se

Kommentera

Hittade nu att ju även Information, med trådar om wF:s bankkonto och wF-shop är i Livet utanför. Möjligen att det skulle passa bättre med en avdelning till (utöver Utveckling, Användning, Livet utanför samt Artiklar och källkod) där allt relaterat till webForum (funktioner, nyheter m m) skulle vara.

Kommentera

Hej b234243865732+5406 Varför skaffar du inte ett eget fora!
                      Livet är kort och Nu!
                      Läs mera!
                      !?

Kommentera

Fråga b234243865732+5406

Det som är Livet utanför kan lätt förknippas med livet utanför just webForum. Ett annat alternativ är att det kunde heta något annat än Livet utanför.
                        Last edited by b242569; 2011-03-18, 18:32.

Kommentera

Vad skulle det vara då?
                          Livet är kort och Nu!
                          Läs mera!
                          !?

Kommentera

Övrigt kanske??

Kommentera

Det hette nog något sådant innan den stora ommöbleringen, men du kanske inte var med då ;-)
                              Livet är kort och Nu!
                              Läs mera!
                              !?

Kommentera

Working...
                              X