Meddelande

Minska
No announcement yet.

Flyttning av trådar till cafe?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyttning av trådar till cafe?

    En sak jag funderat ett tag på, men inte varit topaktuellt för mig (därför skriver jag det först nu). I tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=180041&page=2 har en moderator skrivit bl a "Cafét ligger i en annan tabell i databasen."

    Jag trodde därmed att det inte gick att flytta trådar till caféet, bara från. Så hittade jag en gammal tråd http://www.webforum.nu/showthread.php?t=178076 som innan omstruktureringen flyttades till caféet.

    Trådar kan alltså även flyttas till caféet, eller? Har det blivit svårare efter omstruktureringen?

    Det är ju definitivt önskvärt om trådar lätt kan flyttas till caféet. Det kan ju hända att man av misstag befinner sig någon annanstans utan att ha sett upp, så skapar man en äkta cafetypstråd med genuint trams, eller att en tråd efter ett par inlägg råkar få äkta cafeinnehåll.

    Vill helst ha svar från de som har behörighet att flytta trådar, och därmed vet exakt hur det ligger till. Första tillräkligt utförliga rätta svar ger lösning av tråden.

  • #2
    Självklart går det att flytta trådar till caféet.
    resebloggen # twitter # instagram

    Kommentera


    • #3
      Precis som Dryden skriver, det går självklart att flytta trådar till caféet. Ingen skillnad i trådhantering än innan omstruktureringen.

      /r
      Sedan tycker jag att du ska ge den som svarar rätt först kred. Bara för att man tillhör forumets "personal" ska man inte ha förtur på lösningar.
      Först till kvarnen får först mala.

      Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

      Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

      Kommentera


      • #4
        Jag markerar svar #3 som lösning då det innehåller

        "Ingen skillnad i trådhantering än innan omstruktureringen."

        Så kom jag på en annan sak. Har alla moderater och forumvärdar exakt samma möjligheter att flytta trådar hur som helst? det var ju imorse @-etc flyttade en massa trådar. Se en gammal tråd jag skapade som ny medlem 2005 http://www.webforum.nu/showthread.php?t=134943, fast då hade kanske han inte titeln moderator?

        Kommentera


        • #5
          Tråden jag hänvisade till i inlägg #4 löste jag först med ny extern diskettstation och sen med USB-minne.

          Kommentera


          • #6
            Vi har gjort en omstruktur på wF, men även back in the days vid 2005 så hade vi moderatorer som hade hand om specifika delar av wF, så ja, moderatorer har alltid haft tillgång att flytta trådar, i alla fall den tid jag har varit medlem på wF.
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

            Kommentera


            • #7
              På den tiden var jag inte moderator i forumet Elektronik och High-techprylar. Jag ber om ursäkt för det (Antagligen rapporterade jag tråden till ansvarig moderator för flytt - men jag kanske inte gjort det snabbt nog, då ber jag om ursäkt för det.)

              Jag ber också om ursäkt att jag inte hinner flytta alla trådar snabbt nog - men det finns en massa moderatorer som inte gör sitt jobb. Jag ber om ursäkt för det, å deras vägnar.
              @aviddevguy

              Kommentera


              • #8
                @nders skrev: Visa inlägg
                Jag ber också om ursäkt att jag inte hinner flytta alla trådar snabbt nog - men det finns en massa moderatorer som inte gör sitt jobb. Jag ber om ursäkt för det, å deras vägnar.
                Säg till om ni behöver folk, det finns nog folk som vill hjälpa till. Just moderatorer tror jag personligen det är bra att ha hyffsad rotation på.
                http://gråimport.se

                Kommentera


                • #9
                  legis skrev: Visa inlägg
                  Säg till om ni behöver folk, det finns nog folk som vill hjälpa till. Just moderatorer tror jag personligen det är bra att ha hyffsad rotation på.
                  Tips!

                  Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                  Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                  Kommentera


                  • #10
                    b242569 skrev: Visa inlägg
                    Så kom jag på en annan sak. Har alla moderater och forumvärdar exakt samma möjligheter att flytta trådar hur som helst? det var ju imorse @-etc flyttade en massa trådar. Se en gammal tråd jag skapade som ny medlem 2005 http://www.webforum.nu/showthread.php?t=134943, fast då hade kanske han inte titeln moderator?
                    Det var bara något år sedan alla moderatorer fick globala modereringsrättigheter. Tidigare hade moderatorer bara rätt att moderera i "sina egna" forum. Forumvärdar (då forumledare) hade så klart globala rättigheter. Gissningsvis var alltså snabel-anders inte moderator i det specifika forumet då.
                    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                    Internklippning:
                    1) Snaggning av fångar.
                    2) Klippning frisörer emellan.

                    Kommentera


                    • #11
                      Zaiman skrev: Visa inlägg
                      Är den uppdaterad så att den stämmer med forumets nuvarande uppdelning? Tänker närmast på "lediga platser".
                      So long and thanks for the fish.

                      Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

                      Kommentera


                      • #12
                        b242569 skrev: Visa inlägg
                        Tråden jag hänvisade till i inlägg #4 löste jag först med ny extern diskettstation och sen med USB-minne.
                        Bra, då vet vi!
                        resebloggen # twitter # instagram

                        Kommentera


                        • #13
                          GunnarD skrev: Visa inlägg
                          Är den uppdaterad så att den stämmer med forumets nuvarande uppdelning? Tänker närmast på "lediga platser".
                          Nu förstår jag inte

                          /r
                          FAQ är nu uppdaterad. Tack för upplysningen GunnarD

                          Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                          Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                          Kommentera


                          • #14
                            Zaiman skrev: Visa inlägg
                            Nu förstår jag inte

                            /r
                            FAQ är nu uppdaterad. Tack för upplysningen GunnarD
                            Du tog ju bort lediga platser, så nu vet man ju inte om det behövs folk eller inte
                            http://gråimport.se

                            Kommentera


                            • #15
                              legis skrev: Visa inlägg
                              Du tog ju bort lediga platser, så nu vet man ju inte om det behövs folk eller inte
                              Ja, jag behövde lite tid att gå igenom vilka forum som saknar moderator. Listan är tillbaka nu.

                              Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                              Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                              Kommentera

                              Working...
                              X