Meddelande

Minska
No announcement yet.

Söka inlägg via kalender

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Söka inlägg via kalender

Hur ser möjligheterna ut att bygga om sökfunktionen här, exempelvis via kalender istället för dagens "ett år tillbaka" och så vidare? Idag är det väl omöjligt att söka inlägg gjorda i juni 2004, om man nu skulle önska det?
    resebloggen # twitter # instagram

Om du i rutan Från längst ner markerar Början och klickar på Visa trådar, sen på Sista högst upp kommer du väl liksom jag till en lista med inlägg som skrevs 2002?

Din första fråga däremot kan jag inte svara på, om du tycker den är viktig.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
      Om du i rutan Från längst ner markerar Början och klickar på Visa trådar, sen på Sista högst upp kommer du väl liksom jag till en lista med inlägg som skrevs 2002?
      Men det är bara en filtrering som gallrar samtliga trådar från vissa givna tidpunkter, det är ingen egentlig sökfunktion.
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Ja, en filtrering kan man ju alltid göra men ger inte så mycket av det jag önskade. Ponera följande scenario: "Hm, jag postade det där inlägget sommaren 2004 men var är det tro?". Orka gå igenom de tusen inlägg man gjorde den sommaren.

Kommentera

Det är alltså ett (eller ett par) inlägg du vet (eller tror) att du skrev någon gång sommaren 2004 som du vill hitta så lätt som möjligt nu?

På startsidan finns ju en sökruta. Fundera på om det var något särskilt ord (som inte är så vanligt) du skrev i inläggen och skriv det ordet i sökrutan. Jag testade med ett ovanligt ord jag vet finns i några trådar (pinnso) och fick upp de två trådar det finns i direkt, men på ett vanligare ord blev det ett 100-tal trådar.

Alltså, om du kommer på ett ord som inte är så vanligt kan du i just detta fall skriva det ordet i sökrutan på startsidan. Kanske att sökrutan borde vara på andra sidor än startsidan också.

Kommentera

Tack för informationen, jag har ett ungefärligt hum om hur man använder sökfunktionen redan.

2004 var bara ett exempel och ibland är det svårt att söka på ord om man exempelvis bara postat en bild i Dagens bild-trådarna exempelvis. Eller om man bara vill se vad som hände på wF runt en viss period. Kanske inte helt jättenödvändigt kanske. Men, att söka mellan två datum som man väljer med någon typ av kalender (eller annat, men det är vad jag kommer på just nu) vore helt enkelt ett förträffligt tillägg.

Kommentera

Working...
            X