Meddelande

Minska
No announcement yet.

Senaste 10? besökare

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Senaste 10? besökare

Min profil har nu haft betydligt fler än 10 besök. Det är dock bara de senaste 10 besökarna som visas.

Jag har inte i detta fall ändrat på några inställningar, men jag ser att vissa andra har gjort det då det i deras profiler överhuvudtaget inte visas några besökare. Går det att ställa in så att samtliga som någonsin har besökt min profil kan visas (om inte direkt så kanske efter att man klickat på en, för närvarande obefintlig, länk Visa alla besökare?)

Det är då inte hela världen om det inte kan gå att ändra på det, men man kan ju fundera:

Hur var det nu, har medlemmen X besökt min profil någon gång?

Tittar man då får man inget säkert svar på det om X har besökt min profil för länge sen, men minst 10 fler har besökt profilen efter dess.

Alltså, om det inte är för besvärligt att ändra så att samtliga besökare kan visas röstar jag för att det ska gå, men jag förstår att det måste ha varit mycket komplicerat att bygga webForum och att det nog aldrig kan bli helt fritt från alla möjliga buggar och brister.

Eftersom du är så patologiskt besatt av vBulletins funktioner kanske det vore en bra idé att vända sig direkt till utvecklarna: http://www.vbulletin.com/forum/forum.php

Har du provat det?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Man kan i sin kontrollpanel ange vilka som skall se ex. "senaste besökare", däremot kan man inte ändra antalet utan då får du gå till skaparna av vBulletin och fråga dom. Det bästa är nog i deras forum som "Danne V" länkar till.

För personlig del så tycker jag det är ointressant att se alla som tittat på min profil, hur intressant är det att XXX tittat på min profil om jag inte vet om det var i går eller för 10 år sedan. Dom 10 senaste är en rätt bra siffra om man nu skall ha någon siffra.
      So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Kommentera

Och då det inte var någon tydligare länk som direkt svarar på just denna fråga än http://www.vbulletin.com/forum/forum.php med en massa underlänkar som medför mycket tid och arbete på att hitta det verkar inte det den bästa eller snabbaste lösningen.

Har någon en mer konkret länk som direkt svarar på frågan? Annars får man hänvisa till att det på senaste tiden har dykt upp många frågor om funktioner som någon forumvärd eller annan som direkt utvecklar wF har svarat på. Har någon ansvarig något direkt svar på om det med tiden kan ändras så att det går att se alla som besökt någons profil?

Kommentera

Har svarat på frågan och för vidare frågor/undringar hänvisas till vBulletin's forum.
          So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Kommentera

Inväntar svar från någon med annan titel än Medlem (helst).

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
              Och då det inte var någon tydligare länk som direkt svarar på just denna fråga än http://www.vbulletin.com/forum/forum.php med en massa underlänkar som medför mycket tid och arbete på att hitta det verkar inte det den bästa eller snabbaste lösningen.
              Idén med ett forum är att man själv skriver en fråga om man inte hittar ett svar via sök. Det borde väl du som grottar ner dig i forumfunktionernas mikrober förstå? Men det är väl för jobbigt? "Bästa och snabbaste lösningen" för dig är väl givetvis om någon annan letar upp svaret åt dig.

Så, registrera dig på det där forumet, fråga och återkom med upplysningar när du fått svar. Det kan ju vara en hygglig gest mot forumledningen som hittills haft ett otroligt tålamod med bl.a. dina oändliga inlägg om omröstningsfunktionen - att dom kan få lite semester från dina frågor?
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Kommentera

I de flesta trådar i funktionsavdelningen har någon i forumledningen gett ett tydligt svar på frågan som ställdes.

Kommentera

Personligen skulle jag helst se att ingen besökare sparas och kan visas. Något stalker-forum är väl inte direkt vad vi vill ha. Men vissa kanske trivs bra på Lunarstorm och liknande.

Kommentera

Endast upp till 10 besökare sparas. Att spara alla vore att slösa på databasutrymmet.
                    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                    Internklippning:
                    1) Snaggning av fångar.
                    2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Då har jag fått svar, nöjer mig med det och löser tråden. Visst måste databasutrymme sparas. Det kan ju liknas vid telefoner med nummerpresentationer. Där kan man se nummer till samtliga som har ringt, inte bara de 10 senaste (men allt töms ju när batteriet är slut ) och det går utan att tänka på någon databas.

Fundera inför framtiden om det kan ändras, men i dagsläget går det alltså inte.

Kommentera

Fundera inför framtiden om det kan ändras, men i dagsläget går det alltså inte.
                        Finns inga planer för framtiden att detta skall ändras.
                        "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

Det kan ju liknas vid telefoner med nummerpresentationer. Där kan man se nummer till samtliga som har ringt, inte bara de 10 senaste (men allt töms ju när batteriet är slut ) och det går utan att tänka på någon databas.
                          Jag tror att en bättre liknelse är att du registrerar alla personnummer på personer som har kollat på ditt hus. Så att du senare kan snoka tillbaka, som en riktig stalker.

Kommentera

Det kan ju liknas vid telefoner med nummerpresentationer. Där kan man se nummer till samtliga som har ringt, inte bara de 10 senaste [...] och det går utan att tänka på någon databas.
                            Hur tror du då att alla nummer sparas? Kanske inte i en databas som vi tänker oss (MySQL eller MSSQL exempelvis) men i en lista som kan liknas vid en typ av databas.

Samtidigt ser jag inte riktigt poängen i att veta vilka som har tittat på min profil. Visst, kan vara intressant på ett sätt, men jag kan inte tänka en enda anledning till att man behöver se fler besökare än de 10 senaste. Räcker gott och väl om funktionen nu ska finnas. För min del kan vi lika gärna vara utan den

Kommentera

Tråden är löst!

Här tänkte jag helt enkelt att i och med att de 10 senaste besökarna visas så skulle lika gärna alla kunna visas, men det är p g a begränsningar i just denna databas som det inte går. Så används nog även något databasliknande för att lagra telefonnummer.

Kommentera

Working...
                              X